Anonym skriver:
Jeg læste det som hvorfor det var relevant at ts var alene med 3 børn. Det da meget muligt naboen er Det, men sådan er der så meget når mange mennesker bor sammen.
Og nej jeg ville ikke lade en pige stå og græde, så du behøver ikke svare så flabet, men jeg havde nok ventet et par minutter og da moren så åbnede døren havde jeg gået ind til mig selv igen. Ts SKYLDER ikke naboen noget som helst, men hun kan godt forklare sig hvis hu har lyst. Men "kunne godt", nej naboen skal passe sin egen næringsvej. Er så træt af folk med den mentalitet hvor alting kommer dem ved. Hvad rager det naboen om de har haft en konflikt? Ts skal da ikke gå ind og forklarmigrøv over noget hun selv har blandet sig i.
Selvfølgelig er det relevant, at TS er alene med tre børn.
Det jeg mente var, at det ikke er relevant, at naboen bor alene og ingen børn har.
Bor du selv i en opgang ? For hvis folk ikke gider at tage hensyn til hinanden, så bliver det altså lidt ulækkert at bo der. Jeg lukker da også altid mine affaldsposer ordentligt og lukker kælderdøren i stedet for at lade den stå åben, så vi får rotter ind.
Ud fra en kort tekst så ved du helt bestemt, hvordan naboen er - du kender hende ikke. Du har udelukkende TS´s version. Du kan da ikke vide noget om, om hun er en person, der tror, at alting kommer hende ved. Det kan da godt være, hun er sådan - men det kan hverken du eller jeg vide.
Når man ingen børn har, så bliver man altså også utrolig træt af den mentalitet med, at folk tror, man ikke har et liv, og at man går og stikker næsen i alle andres sager. Jeg går mere op i min kæreste og hans tre børn end i naboerne. Og så har jeg et job, veninder og fritidsinteresser.
Nej, TS skylder ikke naboen en forklaring, men at blive fornærmet over, at en nabo reagerer på et barn, der græder - en ting er, at man er meget kort for hovedet i situationen - det er forståeligt.
Men dialogen kan tit være vejen frem. Hvad hvis naboen nu bare blev forskrækket ? Hvis jeg var naboen, så ville jeg hellere have en lille snak om episoden. Jeg kunne faktisk godt føle mig såret, hvis jeg egentlig bare ville tjekke, om barnet var ok, og jeg så fik en svada. En ting er, at forældre og børn har en konflikt. Noget andet er at høre et barn stå ude i opgangen og skrige og kalde på sin mor.
Det er ærgerligt, at man ser omsorg som upassende indblanding.
For et par uger siden var jeg til dans, hvor der var et børnehold før os. På et tidspunkt kunne jeg høre et barn, der græd. Det reagerede jeg selvfølgelig ikke på, fordi jeg troede, at moderen var sammen med barnet. Det viste sig så, at barnet havde låst sig inde på toilettet, og det var der ingen, der havde opdaget. Jeg ville netop ikke blande mig i noget, og derfor reagerede jeg ikke, selv om lyden kom fra toilettet.