Hvad lever i for ? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2018

Soonmom

Vi er to voksne og to blebørn og vi bruger 4000 kr på mad og diverse (fra fødevarer butikker, altså bleer osv) og vi sparer ikke og lever godt, så 4000 kr kan sagtens lade sig gøre.

Vi overfører udover 500 kr til børnenes konto, som dækker tøj, legetøj osv

Tror vi bruger omkring 1200 kr i benzin og diesel

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2018

God-mor

MillyMy skriver:

Herhjemme er vi kun mig og min datter på 1 år (+kat)  Jeg er også begyndt på madplan, og det hjælper rigtig meget her! Handler ind hver mandag til hele ugen, så undgår jeg slat indkøb, så denne mdr. er der brugt for lige knap 2000,- til mad, bleer og al anden husholdning - Benzin bruges der 600-700 om mdr. 

Det er utroligt hvad man kan sparer ved blot at følge en madplan Tilmed sparer man også en masse tid. Jeg tror det er rigtig realistisk med vores estimeret 4000 kr. Det lyder til at i er mange der klarer jer fint for ikke ret meget, så det er nok en tilvænningsag og lidt mere planlægning som skal til. Tak for svar 

Anmeld Citér

31. januar 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
God-mor skriver:

Jeg er meget nysgerrig på at høre hvad i mener er realistisk at leve for 2 voksne og 2 børn. Vi er en familie som er gode til at forbruge og vi bruger mange penge på god mad/tøj/rejser osv. men nu vil vi lægge vores vaner om de næste måneder og prøve at se hvad vi reelt set kan komme ned at leve for, og så sparer en masse op i stedet for bare at forbruge. Vi er begge meget opsatte på at se hvor meget vi kan sparer op året ud, hvis vi sætter vores forbrug ned. Men spørgsmålet er så hvad er realistisk at leve for? Jeg har tænkt at vi skal forsøge at leve for 4000 kr. til mad og husholdning og 2000 kr. I diverse og så bruger vi ca. 1500 på diesel. Er det overhovedet realistisk? Vi er gået i gang med madplaner og vi mangler ikke hverken tøj eller andet. Vores sommerferie er betalt. Er spændt på at høre hvad i mener man kan leve for hvis man virkelig tænker sig om 

håber i vil give jeres besyv med og fortælle om jeres erfaringer. 

Det lyder meget realistisk hvis I planlægger og “nøjes”, altså ikke køber steg til fredag til 400 kr

Vi er selv rigtig dårlig til at planlægge og finde ud af at lægge en ordentlig madplan, så vi løber hurtigt op og bruger omkring 7-10.000 kroner om måneden på vores mad til 2 voksne og 1 barn(og hund og kat). 

Vi har sat os for næsen at begynde samme projekt som jeres, se hvad vi kan ændre og komme ned i forbrug. Så har vi flere penge til det vi går og ønsker... for ja pengene skal vi nok få brugt.

Anmeld Citér

31. januar 2018

God-mor

SDD skriver:

Det lyder meget realistisk hvis I planlægger og “nøjes”, altså ikke køber steg til fredag til 400 kr

Vi er selv rigtig dårlig til at planlægge og finde ud af at lægge en ordentlig madplan, så vi løber hurtigt op og bruger omkring 7-10.000 kroner om måneden på vores mad til 2 voksne og 1 barn(og hund og kat). 

Vi har sat os for næsen at begynde samme projekt som jeres, se hvad vi kan ændre og komme ned i forbrug. Så har vi flere penge til det vi går og ønsker... for ja pengene skal vi nok få brugt.

Det er nøjagtig det samme her. Vi lever simpelthen for lystbaseret, og syntes bare det er ærgerlige penge hver eneste måned! Vi er også spændte på om det for os kan fungerer, men er ret optimistisk  

Anmeld Citér

31. januar 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
God-mor skriver:

Det er nøjagtig det samme her. Vi lever simpelthen for lystbaseret, og syntes bare det er ærgerlige penge hver eneste måned! Vi er også spændte på om det for os kan fungerer, men er ret optimistisk  

Ja det er nemlig spildte penge. Især hvis man som os står med ønsket om en ferie samt renovere køkken/resten af huset, så kunne man spare endnu flere penge sammen

Ja held og lykke indtil videre er det lykkedes for os, men der skal godt nok undertrykkes nogle lyster og impulsive handlinger

Anmeld Citér

31. januar 2018

God-mor

SDD skriver:

Ja det er nemlig spildte penge. Især hvis man som os står med ønsket om en ferie samt renovere køkken/resten af huset, så kunne man spare endnu flere penge sammen

Ja held og lykke indtil videre er det lykkedes for os, men der skal godt nok undertrykkes nogle lyster og impulsive handlinger

Tænker også at det er motiverende at have en "gulerod" at gå efter. Vi ønsker også nyt køkken og en udbygning, så at kunne få sparet en masse op selv ville være skønt. De er nok bedre brugt på hus end husholdning og diverse ofte lidt overflødige ting. Det er ikke let når man elsker at shoppe 

Hvis andre kan så kan vi også  Vi klarede os da også da vi var to på SU.. Det er bare så længe siden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.