Hvad lever i for ? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.869 visninger
25 svar
15 synes godt om
30. januar 2018

God-mor

Jeg er meget nysgerrig på at høre hvad i mener er realistisk at leve for 2 voksne og 2 børn. Vi er en familie som er gode til at forbruge og vi bruger mange penge på god mad/tøj/rejser osv. men nu vil vi lægge vores vaner om de næste måneder og prøve at se hvad vi reelt set kan komme ned at leve for, og så sparer en masse op i stedet for bare at forbruge. Vi er begge meget opsatte på at se hvor meget vi kan sparer op året ud, hvis vi sætter vores forbrug ned. Men spørgsmålet er så hvad er realistisk at leve for? Jeg har tænkt at vi skal forsøge at leve for 4000 kr. til mad og husholdning og 2000 kr. I diverse og så bruger vi ca. 1500 på diesel. Er det overhovedet realistisk? Vi er gået i gang med madplaner og vi mangler ikke hverken tøj eller andet. Vores sommerferie er betalt. Er spændt på at høre hvad i mener man kan leve for hvis man virkelig tænker sig om 

håber i vil give jeres besyv med og fortælle om jeres erfaringer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2018

Miti's mama

Vi er to voksne og to børn (3 og 1 år) og vi køber ind i supermarkedet for ca 3000kr/mdr. Så 4000 burde godt kunne lade sig gøre.

Anmeld Citér

30. januar 2018

God-mor

Miti's mama skriver:

Vi er to voksne og to børn (3 og 1 år) og vi køber ind i supermarkedet for ca 3000kr/mdr. Så 4000 burde godt kunne lade sig gøre.

Laver i madplaner? Og er det også bleer, shampoo osv. ? Tænker også det burde kunne lade sig gøre hvis man er bevidst om ens indkøbsvaner. Pt bruger vi det dobbelte og det er så dumme penge, syntes jeg. Hvad med tøj, frisør osv. hvad bruger i til det? 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Lyder fint vi bruger ca 3200 på mad og husholdning til 2 voksne og 2 børn. Og så bruger vi 1000kr på diesel. Til diverse vil jeg mene 2000-3000 er absolut helt fint og dækkende uden at være skrabet. 

Anmeld Citér

30. januar 2018

God-mor

Mor11 skriver:

Lyder fint vi bruger ca 3200 på mad og husholdning til 2 voksne og 2 børn. Og så bruger vi 1000kr på diesel. Til diverse vil jeg mene 2000-3000 er absolut helt fint og dækkende uden at være skrabet. 

Tak for svar  Så har vi ikke tænkt helt skævt I forhold til hvad der er realistisk. Det skal heller ikke være sådan vildt skrabet så det er surt, men blot at sparer en masse penge på unødvendigt luksus. Syntes mange af vores penge går til at klat handle fx hvilket vi er utrolig trætte af. 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Ellybelly

Vi er to voksne og et barn! Vi bruger ca. 5000,- til mad/husholdning om md.. Vi laver altid madplaner, men vi får også ofte måltidskasser og frugt fra aarstiderne og køber meget øko osv., så tror sagtens det kan gøres billigere hvis man går uden om det 

Tror vi bruger 6000,- på diverse om md., men det kunne vi sagtens skære ned til 2000,- 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Miti's mama

Laver i madplaner? Og er det også bleer, shampoo osv. ? Tænker også det burde kunne lade sig gøre hvis man er bevidst om ens indkøbsvaner. Pt bruger vi det dobbelte og det er så dumme penge, syntes jeg. Hvad med tøj, frisør osv. hvad bruger i til det? 

Jeg laver ikke madplaner som sådan. Men jeg handler kun 1 gang om ugen, og jeg kigger efter tilbud og vælger en ret til ca 5 dage om ugen. Så har vi typisk en dag med rester og en med noget spontant af hvad der nu er... Men hvis man har tendens til at være lidt for spontan, er det en god ide med en madplan. Lav evt en for en måned og genbrug den, så du ikke skal starte forfra hver gang.

Det er inklusive bleer (til den lille) som jeg kun køber på tilbud i Bilka eller fra Rema1000 når der ikke er tilbud, og shampoo mv køber jeg i større mængder når det er på tilbud. 

Tøj får jeg en del af til børnene fra min mor, ellers er det typisk fra H&M. Frisør osv bruger vi ikke, da min mand er en knag til at klippe. Det er ikke selvvalgt at budgettet er så stramt, men det er hvad der er, og det fungerer udemærket. 

Derudover så handler jeg typisk ind i Aldi, Rema 1000 og Netto. Der er mindre fristelser end f.eks. Bilka.

Anmeld Citér

30. januar 2018

God-mor

Ellybelly skriver:

Vi er to voksne og et barn! Vi bruger ca. 5000,- til mad/husholdning om md.. Vi laver altid madplaner, men vi får også ofte måltidskasser og frugt fra aarstiderne og køber meget øko osv., så tror sagtens det kan gøres billigere hvis man går uden om det 

Tror vi bruger 6000,- på diverse om md., men det kunne vi sagtens skære ned til 2000,- 

Vi påtænker at storhandle hver søndag i en af de billigere supermarkeder  jeg tror ikke 4000 er helt skævt. 

6000 er også meget til diverse men er også i den omegn vi bruger nu. 

Tak for svar 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Frk.2019

Jeg vil råde dig til at kigge på hjemmesiden her:

http://madforfattigroeve.dk/

Der laves madplan for 1 uge af gangen og de handler ind hver søndag i Rema 1000. Der er meget gode penge at spare og de er en familie med 2 voksne og 2 børn.

Jeg er sikker på at hvis man sætter sig for det kan man godt skære sit forbrug godt ned, det har vi selv gjort herhjemme. De laver god mad og man kan altid selv tilrettelægge planen så det tilpasser ens egen familie.

Anmeld Citér

30. januar 2018

God-mor

Frk.Gravid skriver:

Jeg vil råde dig til at kigge på hjemmesiden her:

http://madforfattigroeve.dk/

Der laves madplan for 1 uge af gangen og de handler ind hver søndag i Rema 1000. Der er meget gode penge at spare og de er en familie med 2 voksne og 2 børn.

Jeg er sikker på at hvis man sætter sig for det kan man godt skære sit forbrug godt ned, det har vi selv gjort herhjemme. De laver god mad og man kan altid selv tilrettelægge planen så det tilpasser ens egen familie.

Det vil jeg kigge på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.