Anonym skriver:
Har i set den pædagogmedhjælper der begik overgreb på børn i en Århus børnehave, har gjort det igen med 2 søstre? Nu i København?

jeg bliver så vred! Hvordan kan han få adgang til børn, hvorfor gøre vi ikke som i USA, hvor de skal registrere dem der har lavet en forbrydelse af sexuel karakter? Så man kan se dem på en hjemmeside hvor de bor, så man kan beskytte sine børn
synes godt nok straffen er for mild at han går ud efter nogle få år - Han var pædagogmedhjælper og på den måde snød sig adgang til børn! Han skulle været i fængsel for livstid!
min barn skal starte i BH til maj, og skal forlade vores højt elsket dagplejemor. - Kan bare ikke lide tanken jeg aner ikke hvem min søn har kontakt til når han er så lille. Da de er så mange han kan ha kontakt til nu
får det helt skidt
og nej alle mennesker er ikke pædofiler! Men der er desværre et vis antal til i verden 

Samt er det bare så skræmmende. Det er mit barn - ansvaret ligger hos mig at beskytte MiT Barn
andre der også bekymrer sig over sådan noget? Eller gå jeg alene med sådan nogle tanker?
Jeg er helt tryg ved at sende mine børn i institution. Vi har en fantastisk børnehave med yderst kompentente, søde og tillidsvækkende pædagoger og pædagogmedhjælpere - af begge køn. Og jeg er virkelig ovenud lykkelig for, at vi har så mange mandlige pædagoger, der har valgt dette erhver, og de dermed kan bringe deres kompetencer i spil, og være med til at forme vores børn som hele mennesker.
I nogle børnehave er de mandlige pædagoger nærmest blevet stigmatiseret, og må ikke udføre de samme opgaver som kvinderne. Vores har heldigvis en tillidsbaseret ledelsesstil, hvor de mandlige pædagoger skifter ble, trøster, leger, kilder osv. på lige fod med deres kvindelige kollegaer.
Selvfølgelig kan der ske et overgreb, men al statisk viser, at størstedelen af overgreb begås inden for familiens rammer. Dvs. begås af fædre, mødre, bedsteforældre, tanter, onkler osv.
Samtidig med at man har fået børn, har man også fået en evig bekymring. Er de sikre i trafikken, falder de ned når de klatre i det højeste træ, bliver de ramt af alvorlig sygdom eller kunne nogen finde på at gøre dem fortræd.
Jeg er enig i, at straffen for pædofili er for lav. Selv om kriminalforskning viser, at det ikke har nogen effekt at indføre længere straffe.
Jeg er derimod ikke enig i, at der skal være et offentligt register over pædofile. Jeg ønsker ikke amerikanske tilstande.