Hej!
Undskylder på forhånd for et langt indlæg.
Det hele startede da jeg var gravid med min datter. De sidste 2 måneder var jeg næsten bundet til sengen grundet smerter. Det var vildt hårdt både fysisk og psykisk. I januar 2017 kommer min datter endelig til verden ved en nem og ukompliceret fødsel. Min mand var hjemme de første 4 uger og hun var så nem så nem.
Da min mand så skal starte arbejde igen starter de første udfordringer i foem af tigerspring og problemer med amning. Hun ville ikke sove i løbet af dagen og vi kom hele tisen ind i en ond cirkel hvor hun ikke ville spise fordi hun var træt og ikke ville sove fordi hun var sulten. Når manden kom hjem fik han altid ro på hende og alt det jeg havde oplevet føltes som noget jeg gjorde til mere end det var. Det var starten på et forløb hvor jeg fandt ud af hvor skide hårdt det kan være at blive mor. Min mand har aldrig kunne sætte sig ind i det og satte spørgsmålstegn ved hvorfor jeg gråd når han kom hjem nogle dage. Jeg føler derfor ikke jeg har kunnet snakke særlig meget åbent omkring hvordan dagligdagen kunne se ud når han var på job. Vi har ellers et solidt og godt forhold men jeg tror bare ikke han kan sætte sig ind i det.
Jeg fuldammede min datter til 4 mdr. Og delvist til 7 mdr. Der var hele tiden problemer med amningen men jeg er stædig og nægtede at give op samt jeg følte at alle pressede det ned over en at amning er det eneste rigtige. Jeg var da også stolt over at amme men samtidig glædte jeg mig til at kampen skulle være ovre.
Min datter har et stort temperament og jeg har virkelig haft svært ved at rumme det. Jeg har været så tæt på at ruske hende i ren frustration over at intet jeg kunne gøre hjalp på hendes gråd. Jeg har sågar æagt hende lidt for hårdt ned i barnevognen når hun ikke ville sove. Jeg har råbt hende ind i ansigtet. føler så stor skam over at have gjort det. Jeg kan slet ikke forstå jeg har kunnet gøre det mod min egen datter!
Nu er hun et år og når jeg ser tilbage på min barsel nød jeg først barselslivet efter et halvt år. Først der begyndte det hele at glide. Mår jeg kigger på hvprdan jeg havde det så havde jeg alle tegn på en fødselsdepression og inderst inde vidste jeg det godt og løj da jeg blev scannet for jeg ville ikke have det nederlag og ville ikke være den svage. Nu her kan jeg stadig opleve symptomerne men ikke i en sådan grad at jeg behøver hjælp. Jeg er bare så ked af at jeg ikke fik hjælp til amning, at jeg ikke bad om hjælp når jeg græd næsten hver dag i perioder. Jeg har det så skidt med at der skulle gå så lang tid før jeg kunne rumme min datters personlighed og jeg først efter et halvt år fik lov at begynde at nyde min barsel. Jeg skammer mig over hvordan jeg har behandlet hende og ingen har vidst noget om hvad der forgik når jeg var alene med hende..
Havde virkelig brug for luft...
Anmeld
Citér