Anonym skriver:
Jeg har været igennem et længere hos lægen, og han har givet mig en henvisning til psykolog, da han mener jeg er deprimeret, grundet mine symtomer.
Ved første besøg hos psykologen, foreslår hun at jeg hurtigt henvender mig til lægen, for hun mener jeg kunne have god gavn af antidepresiv medicin, og hun mener det vil have stor effekt på hendes videre "arbejde" med mig.
Det første jeg tænker er-FUCK!! er jeg virkelig så hårdt ramt!?
Jeg går hjem og surfer rundt på nettet, og det første jeg læser, er selvfølgelig om alle bivirkninger! Vægtøgning!! Jeg er i forvejen en ret stor pige, har taget voldsomt på hen over det seneste år. jeg har ikke brug for yderlig vægtøgning. Desuden nævnes der træthed, kvalme, hovedpine, osv osv......
Efter at have tænkt en del over mine symtomer og min dagligdag, så tænker jeg, at jeg måske kunne have gavn af medicinen, men jeg er panisk angst for bivirkninger. Jeg hader generelt alt omkring indtagelse af medicin mv. Jeg er sindsyg bange for at ændre mig pga indtagelse af medicin.
Er her andre der har haft gavn af medicinen? uden / med bivirkninger? Tog i på? hvor længe var I i behandling? Kunne i nemt komme af med medicinen? Hvordan hjalp medicinen jer helt præsis/hvordan føltes det i kroppen?
Undskyld mine mange spørgsmål....et af mine behandlingspunkter er angst for alt nyt, som i total panik.
Nu har jeg ikke en depression men har personlighedsforstyrrelse, men Jeg få antidepressiv medicin Og stemningsstabiliserende medicin.
Jeg har fået det i omkring 6 år. (De fandt først ud af sidste år at jeg havde en personlighedsforstyrrelse, hvor de indtil da havde troet at jeg led af depression)
Først fik jeg mod depression og angst.
Efter jeg ikke havde så mange angst anfald, og havde glemt at tage dem mod angst en uge, så fik jeg lov at stoppe med dem.
Den gang jeg startede med at få medicin mod depression, der levede jeg som en robot jeg var helt tom (uden følelser) og gjorde bare de dagligdags ting per automatisk fordi jeg havde børn.
Pillerne gjorder at jeg blev lidt normal igen, jeg har taget på, men jeg kan godt holde min vægt rimelig stabilt nu.
Selvom jeg tager piller kan jeg godt tabe mig, det er svære for mig, at at tabe mig, så jeg skal gøre en ekstra indsats. men i de perioeder hvor jeg har det dårligt psykisk, så kan jeg ikke tabe mig, heller ikke selv om jeg holder fast i de samme ting.
Den ene slags mod depression har jeg været igang med at trappe ud af, jeg fik skåret den ned til halvdelen og det gik fint. Der var 1 døgn hvor jeg var svimmel ellers havde jeg ingen bivirkninger. da jeg har haft en dårlig periode så har de ikke fjernet den helt endnu.
Du skal huske på at pillerne fjerner ikke alle problemerne men hjælper en en lille smule så man er mere modtagelig for hjælp til at kunne arbejde med sig selv. Og det kan tage et stykke tid at finde den rigtig dosis.
Jeg var meget svimmel i en uges tid, da jeg startede på den ene slags, ellers har jeg ikke haft nogen bivirkninger.