Ivf - fortæl!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

ivfmarie

Anetski skriver:

Hej

Jeg er meget interreseret i hvordan det hele foregaar. Jeg har selv en soen som blev til via IVF. Jeg bor i Sydney og her laegger de kun 1 aeg ind af gangen plus de lader aegget vokse til blastysus stadie (5 dage) foer det blir lagt ind. Jeg har lige vaeret igennem 2 IVF som ikke virkede og vi skal til at gaa igang med en omgang mere. Har ogsaa lige faaet taget en blodproeve som skulle vise min aeg kvalitet og resultatet var rigtig godt (23 pmol/L). ved ikke lige hvad det tal siger??

Det er frustrerende at det ikke har virket de sidste 2 gange og jeg er rigtig bange for at naeste gang heller ikke virker.

Jeg fik fjernet mild endometriosis for over 2 aar siden men det maa vaere kommet igen nu da det ikke virker naturligt igen.

Hej igen

Blodprøven kan jeg ikke lige hjælpe med - det kan være alt muligt..

At de to første forsøg ikke lykkedes, det er ærgeligt, men man kan jo desværre aldrig sige lige hvad der er gået galt.

Dansk Fertilitets Selskab anbefaler også kun oplægning af ét æg - dog ikke hvis det er kvindens 3. forsøg, hvis hun har endometriose, eller hvis hun er over 35 år.

Så i dit tilfælde ville det give to æg...

At du allerede er blevet gravid én gang, er jo helt sikkert et godt tegn, og giver da håb for at du nok skal opnå endnu en graviditet vha. IVF. Dog er der en risiko for at endometriosen, hvis den altså er brudt ud igen, nedsætter chancen - så få det lige kontrolleret for en sikkerheds skyld!

Held og lykke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

Anetski

ivfmarie skriver:

Hej igen

Blodprøven kan jeg ikke lige hjælpe med - det kan være alt muligt..

At de to første forsøg ikke lykkedes, det er ærgeligt, men man kan jo desværre aldrig sige lige hvad der er gået galt.

Dansk Fertilitets Selskab anbefaler også kun oplægning af ét æg - dog ikke hvis det er kvindens 3. forsøg, hvis hun har endometriose, eller hvis hun er over 35 år.

Så i dit tilfælde ville det give to æg...

At du allerede er blevet gravid én gang, er jo helt sikkert et godt tegn, og giver da håb for at du nok skal opnå endnu en graviditet vha. IVF. Dog er der en risiko for at endometriosen, hvis den altså er brudt ud igen, nedsætter chancen - så få det lige kontrolleret for en sikkerheds skyld!

Held og lykke!

Hej

Tak for din besked. Mine 2 forsoeg var en frisk og en frosen saa taeller man det som 2 forsoeg stadig?

Lader man ogsa aeggene vokse til blastysus stadie derjemme eller blir de lagt op efter 3 dage?

Jeg tvivler paa at min laege vil laegge mere end 1 aeg op men jeg har da ikke lyst til at gaa igennem dette saa mange gange mere.

Jeg vidste heller ikke at mine chancer med IVF var mere nedsat da jeg har endometriosis?

Mange gange tak for dit svar.

Anmeld

18. oktober 2009

Anetski

Anetski skriver:

Hej

Tak for din besked. Mine 2 forsoeg var en frisk og en frosen saa taeller man det som 2 forsoeg stadig?

Lader man ogsa aeggene vokse til blastysus stadie derjemme eller blir de lagt op efter 3 dage?

Jeg tvivler paa at min laege vil laegge mere end 1 aeg op men jeg har da ikke lyst til at gaa igennem dette saa mange gange mere.

Jeg vidste heller ikke at mine chancer med IVF var mere nedsat da jeg har endometriosis?

Mange gange tak for dit svar.

Hov glemte lige... Ville man ogsa laegge 2 aeg op hvis man havde endometriosis men ikke havde haft nogle forsoeg endnu?

Anmeld

19. oktober 2009

ivfmarie

Det er blandet hvad klinikkerne gør herhjemme - både mht antal æg til oplægning, og hvor længe de dyrkes.

Det mest anvendte er 2 døgnsdyrkning, men dyrkning til blastocyst er også anvendt på mange klinikker.

På "min" klinik ville vi sikkert transfere 2 æg til en 1.gangs hvis der tale om endometriose - ihvertfald hvis den var udtalt.

Normalt tæller fryseforsøg ikke med i "regnskabet" - det gør det i hvertfald ikke her. Så du har vel reelt set 2 forsøg tilbage. Hvis altså I har en 3-forsøgs-politik "derovre"? Betaler du egentlig selv?

Her i landet må det offentlige kun "hjælpe" med det første fælles barn - dvs barn nr. 2 er for egen regning.

Hilsen Marie

Anmeld

19. oktober 2009

Anetski

ivfmarie skriver:

Det er blandet hvad klinikkerne gør herhjemme - både mht antal æg til oplægning, og hvor længe de dyrkes.

Det mest anvendte er 2 døgnsdyrkning, men dyrkning til blastocyst er også anvendt på mange klinikker.

På "min" klinik ville vi sikkert transfere 2 æg til en 1.gangs hvis der tale om endometriose - ihvertfald hvis den var udtalt.

Normalt tæller fryseforsøg ikke med i "regnskabet" - det gør det i hvertfald ikke her. Så du har vel reelt set 2 forsøg tilbage. Hvis altså I har en 3-forsøgs-politik "derovre"? Betaler du egentlig selv?

Her i landet må det offentlige kun "hjælpe" med det første fælles barn - dvs barn nr. 2 er for egen regning.

Hilsen Marie

Hej igen

Mange tak fordi du gider skrive tilbage. Det er saadan en frustrerende process isaer naar man ikke har laegen ved haanden. De har jo altid saa travlt og man kan ikke lige komme til med det samme plus det koster en massen penge.

Vi skal selv betale hernede og det koster en $4500 per gang men regeringen giver saa noget tilbage saa vi betaler vel en $2000 selv saa det er ikke saa galt men alligevel.

Min endometriosis var mild men hvad jeg forstaar af alt det jeg har laest kan det vaere lige saa galt som stadie  2 og 3.

Jeg hoere min laege om det med antal aeg men jeg tror hans svar blir nej da jeg spurgte om det foerste gang plus deres regler her er ret strenge da de ikke vil risikere tvillinger.

Jeg har bare ikke lyst til at gaa igennem det her igen og igen og et eller andet maa da vaere galt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.