Anetski skriver:
Hej
Jeg er meget interreseret i hvordan det hele foregaar. Jeg har selv en soen som blev til via IVF. Jeg bor i Sydney og her laegger de kun 1 aeg ind af gangen plus de lader aegget vokse til blastysus stadie (5 dage) foer det blir lagt ind. Jeg har lige vaeret igennem 2 IVF som ikke virkede og vi skal til at gaa igang med en omgang mere. Har ogsaa lige faaet taget en blodproeve som skulle vise min aeg kvalitet og resultatet var rigtig godt (23 pmol/L). ved ikke lige hvad det tal siger??
Det er frustrerende at det ikke har virket de sidste 2 gange og jeg er rigtig bange for at naeste gang heller ikke virker.
Jeg fik fjernet mild endometriosis for over 2 aar siden men det maa vaere kommet igen nu da det ikke virker naturligt igen.
Hej igen
Blodprøven kan jeg ikke lige hjælpe med - det kan være alt muligt..
At de to første forsøg ikke lykkedes, det er ærgeligt, men man kan jo desværre aldrig sige lige hvad der er gået galt.
Dansk Fertilitets Selskab anbefaler også kun oplægning af ét æg - dog ikke hvis det er kvindens 3. forsøg, hvis hun har endometriose, eller hvis hun er over 35 år.
Så i dit tilfælde ville det give to æg...
At du allerede er blevet gravid én gang, er jo helt sikkert et godt tegn, og giver da håb for at du nok skal opnå endnu en graviditet vha. IVF. Dog er der en risiko for at endometriosen, hvis den altså er brudt ud igen, nedsætter chancen - så få det lige kontrolleret for en sikkerheds skyld!
Held og lykke!
Anmeld