4 mdr - vælling . Lorte mor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar

Anonym trådstarter

noder1 skriver:

Ja, men hvis man lavet vællingen af grødpulveret, altså en meget tynd grød gør det jo ingen forskel - så er det bare muligt at give i sutteflaske. 

Det er også det jeg ikke forstår? Vælling er jo meget tynd grød hvorfor må man så give grød og ikke vælling ?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. januar

Anonym

noder1 skriver:

Ja, men hvis man lavet vællingen af grødpulveret, altså en meget tynd grød gør det jo ingen forskel - så er det bare muligt at give i sutteflaske. 

Helt korrekt! Jeg har ikke selv givet vælling så ved ikke præcis hvad det er lavet af men alle steder står der vælling fra 6 mdr. Om man så laver en tynd grød og kommer i sutteflaske istedet for vælling er jo op til en selv alt efter hvad man har det bedst med

Anmeld Citér

14. januar

Anonym

Anonym skriver:

Det er også det jeg ikke forstår? Vælling er jo meget tynd grød hvorfor må man så give grød og ikke vælling ?

Har du ikke fået nogle papirer og ernæring og kost?

I mine står der hvilke typer grød de må få fra 4 mdr. Bla. Hirsegrød, majsgrød og risgrød. Dog skal du være obs på at de ikke må få så meget risgrød, men alt dette burde du kunne finde på sundhedsstyrelsens hjemmeside

Anmeld Citér

14. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du ikke fået nogle papirer og ernæring og kost?

I mine står der hvilke typer grød de må få fra 4 mdr. Bla. Hirsegrød, majsgrød og risgrød. Dog skal du være obs på at de ikke må få så meget risgrød, men alt dette burde du kunne finde på sundhedsstyrelsens hjemmeside

Nej ikke endnu, for jeg sagde til min sp at jeg fø4dt ville give ved 6 mdr så vi har først en aftale om en måned. Altså når han er 5mdr. Desværre så har ingen viden som sådan..

Anmeld Citér

14. januar

Anonym

Anonym skriver:

Nej ikke endnu, for jeg sagde til min sp at jeg fø4dt ville give ved 6 mdr så vi har først en aftale om en måned. Altså når han er 5mdr. Desværre så har ingen viden som sådan..

Tror det ville være en god ide at ringe til din sp. Og forklarer situationen og evt. Få et møde lidt før og så kan hun guide dig og hjælpe dig igang eller gove dig nogle andre redskaber. 

Det er super hårdt lige nu. Jeg har selv været der men går det først galt med den lille mave så bliver det endnu værre. 

Håber du finder ud af noget der virker både for dig og baby

Anmeld Citér

14. januar

Stivdie

Profilbillede for Stivdie

Altså, jeg har en bebs på to måneder, som altid har spist med ca 1,5-2,5 timers mellemrum hele døgnet rundt. Her mangler der ikke hverken mælk eller næring, jeg arbejder tværtimod på at nedsætte min produktion, da jeg laver for meget, og min bebs tager på med rekordfart og går på tværs af kurverne...

Jeg tænker du skal ringe til sp og bede om et ekstra besøg, hvor I får baby målt og vejet og ser om baby tager på, som den skal - for hvis den gør det, så mangler der nok ikke næring. Og så må I jo snakke om, hvad der ellers kan ligge til grund for babys utilfredshed. Måske har den øgede bevidsthed ved sidste tigerspring givet baby problemer med at komme videre i søvnen selv, så der skal arbejdes på nogle gode soverutiner og skæres ned på søvnassociationerne? Falder baby fx i søvn ved brystet/flasken?

Anmeld Citér

14. januar

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Jeg tænker intentioner og principper er gode at have, men den gode mor, far, kæreste, datter, menneske er vel også den der tør retænke og ændre principper på vejen, når vejen måske bugter sig anderledes end forventet.

En af de ting jeg har lært ved at blive mor, er at blive rundere (både bogstaveligt og i overført betydning ). Fx da jeg fik min første datter, der var der ingen tvivl eg ammede til hun var 9 mnd og så var det slut - ja hun sluttede så med at amme da hun var 17 mnd. Med min første søn skulle jeg fuldkommen til han var 6 mnd, og havde indkøbt diverse slynger - drengen havde stramt tungebånd, han vejede næsten 5 kilo var fødslen og var hundesulten og parat til grød som 4 mnd, nå ja og så hadede han slyngen og elskede sin barnevogn. Tør slet ikke begynde med den yngste der stadig som 7 årlig sover hos mig hver nat og har set alle Star wars film og fandt sin søskendes fredagsslik før han blev 2 år. Og så er der den vandrette teenager inde i sengen jeg stort set ikke har set i dag.

Men jeg har lært at være rund og lytte både til dem og til mig selv - du er en fantastisk mor også selvom du ikke fuldammer til dit barn er 6 mnd, du er lige præcis den aller aller bedste mor til dit barn (og forresten har alle mine startet grød før og de har en helt almindelig afføring, helt almindelig appetit og en hel almindelig krops bygning, og de er hverken mere syge eller andet, ingen allergier, sådan dejlige gennemsnitlige børn)

Anmeld Citér

14. januar

Anonym

Har ikke lige læst alle svar, men har du prøvet bare at øge suppleribgen af mme og se om det giver noget? 

Anmeld Citér

15. januar

anonym12

Profilbillede for anonym12

Jeg tænker din baby lyder helt normal (hvis han altså trives og tager fint på?). Sådan har min dreng stortset altid været. Han begyndte først at sove stræk på over 2 timer omkring de 14 mdr (de første måneder sov han længere stræk, men det ændrede sig omkring de 3 mdr). 

Du skal selvfølgelig gøre som du selv synes. Her var løsningen at jeg lærte at amme liggende, så jeg kunne sove/døse imens han ammede. Mad hjalp ikke en dyt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.