Har du flere uddannelser? (Lidt for sjov)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
21 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2018

Fru Hansen

Hej 

Jeg er bare lige nysgerrig:-)

Jeg stødte på et menneske forleden som var meget stolt af at have to uddannelser i meget forskellige fag. Begge uddannelser var ligestillede og ikke i forlængelse af hinanden.

Det undrede mig en smule for jeg kender mange med to eller flere uddannelser, og en hel del mennesker der har uddannelse i et felt, men som arbejder i et andet felt. Så jeg har Ikke oplevet det som noget særligt at skifte spor senere i livet og havde nok en tanke om at flertallet havde skiftet spor i livet på et eller andet tidspunkt. 

Men det har gjort mig nysgerrig. 

Hvad med dig ? Har du en/ingen uddannelse og altid arbejdet i samme fag ? Eller har du også lavet et eller flere sporskifte?

Det var ikke det at vedkommende var stolt der undrede mig, Det var mest at vi havde så forskellig opfattelse at hvordan et arbejdsliv ser ud for flertallet:-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2018

Mamacita til 2 piger

Fru Hansen skriver:

Hej 

Jeg stødte på et menneske forleden som var meget stolt af at have to uddannelser i meget forskellige fag. Begge uddannelser var ligestillede og ikke i forlængelse af hinanden.

Det undrede mig en smule for jeg kender mange med to eller flere uddannelser, og en hel del mennesker der har uddannelse i et felt, men som arbejder i et andet felt. Så jeg har Ikke oplevet det som noget særligt at skifte spor senere i livet og havde nok en tanke om at flertallet havde skiftet spor i livet på et eller andet tidspunkt. 

Hvad med dig ? Har du en/ingen uddannelse og altid arbejdet i samme fag ? Eller har du også lavet et eller flere sporskifte?

Det var ikke det at vedkommende var stolt der undrede mig, Det var mest at vi havde så forskellig opfattelse at hvordan et arbejdsliv ser ud for flertallet:-)

Jeg er uddannet handelsasststent. Det blev jeg i 2016, hvorefter jeg søgte og kom ind på en erhvervsakademi udd. som Handelsøkonom. Den afslutter jeg til sommer.. ���� 

Indtil jeg blev 27 havde jeg ingen udd. men arbejdet som ufaglært. Men med en kronisk sygdom og et presset jobmarked ifht. at få et kontor arb. uden en uddannelse fik mig til at skifte spor, da jeg ikke ville bruge mine næste 40 år (!!!) på kontanthjælp. 

Jeg fandt så ud af undervejs at jeg var ret sej til det, så det gav blod på tanden efter mere. Så til sommer har jeg gennemført begge udd. med et snit over 10 trods kronisk hovedpine. 

Jeg er mega stolt over at have de to udd. for jeg har virkelig kæmpet for at få min hverdag til at hænge sammen med familielivet. Men det åbner enormt mange døre til fremtiden! 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Min mand er uddannet tømre og pædagogisk assistent, jeg selv er uddannet social og sundhedshjælper og it-supporter. 

Manden arbejder som underviser for voksne handicappede og lige nu er jeg ledig, efter endt læretid og leder efter arbejde inden for it.

Jeg kender ikke så mange med flere uddannelser sådan umiddelbart, men jeg har for at være ærlig heller ikke tænkt så meget over det

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym

Jeg er udannet sosu-hjælper, men pga det tunge arbejde og stressen om vi nu var mødt nok på arbejde fik mig til at skifte, så jeg tog en handelsassistent uddannelse som jeg arbejder med nu. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er på vej videre til ny uddannelse det er i samme branche som før, men min nye uddannelse bliver på "den anden side af skrivebordet" og et helt andet sted i processen, så det er en heeelt anden verden og en videregående udd. Hvor den tidligere var erhvervs.  

Anmeld Citér

13. januar 2018

lineog4

Jeg er uddannet cand mag i Filosofi og Pædagogik. Har efterfølgende taget en merit læreruddannelse. 

Og jeg er ikke færdig med at uddanne mig, går lige nu og overvejer enten en diplom i noget med specialpædagogik eller læse sidefag i dansk så jeg måske kunne blive gymnasielærer. Havde jeg råd så studerede jeg hele livet 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Nomnom

Ja - jeg har to uddannelser. Jeg er uddannet som boghandler, men jobbet kedede mig efter nogle år, da jeg havde et behov for større udvikling og gerne ville være i et arbejde hvor man var noget for andre og kunne gøre en forskel. 

Så uddannede jeg mig til lærer og har arbejdet som lærer i 10 år. Efter jeg har fået børn selv, må jeg erkende at jeg ikke trives i lærergerningen mere. Så jeg er nok heller ikke færdig med at uddanne mig

Anmeld Citér

13. januar 2018

Benjamins'mor

Fru Hansen skriver:

Hej 

Jeg tog grundforløbet til sosu i 2014/2015, er nu igang med at uddanne mig til lager operatør ��

Men har ikke en fuld uddannelse i nogen fag endnu.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg er uddannet som kontor med administration, og er nu ved at uddanne mig som slagter med delikatesse.

jeg elsker kontor og administrationsopgaverne, og savner det faktisk rigtig meget, men jeg kan ikke tåle papir der er nyprintet og det tørre klima der ofte er på et kontor så måtte finde noget andet.

og da jeg faktisk godt kan lide at lave mad, og var nysgerrig efter mere viden omkring det så tog jeg imod muligheden med at prøve at skære kød på slagteriskolen.. efter 14 dage med også viden omkring bakterier og tilberedning var jeg hooked..

skulle efer planen have været færdig april 2019 (blev rykket da jeg har haft et par skift af elevplads undervejs og derved mistet noget tid med læring), men nu er jeg gravid med termin 6/7-18 så det bliver lige udskudt et års tid...

jeg har bestemt planer om at færdiggøre uddannelsen, og så er drømmen at uddanne mig videre til ernæringsassistent, det kan jeg gøre på deltid når jeg har haft arbejde i 2 år indenfor slagterfaget med speciale og så kan jeg arbejde ved siden af så vi ikke ender med kun en SU og KH som indtægt i den tid det tager.

Jeg håber på at ende med at kunne blive ansat i et børnehus i køkkenet når jeg en gang er helt færdig, da jeg er supergod til kunder men det tager rigtig meget af min energi at være på hele dagen på den måde.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har to uddannelser. Multimediedesigner og digital konceptudvikler. 

De ligger i samme boldgade, men jeg havde faktisk altid troet, at jeg ville arbejde med at kode hjemmesider. Pludselig interessede det forretningsmæssige i virksomheder mig. Så tog jeg næste uddannelse. 

Jeg arbejder nu i en webshop inden for legetøj og børneinteriører, hvor jeg har ret mange funktioner. Så det er stadigvæk i samme boldgade men mere forretningsmæssigt. 

Jeg læste først til pædagog i et år, men det var ikke mig, selvom jeg altid har troet jeg ville arbejde med mennesker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.