Dumpet køreprøve - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.211 visninger
10 svar
10 synes godt om
10. januar 2018

Anonym trådstarter

Ikke lige baby-relateret, men jeg aner ikke hvor jeg ellers skal spørge henne.

Ja, bom... Jeg har dumpet min køreprøve for anden gang i træk. Det er et rigtig hårdt stød lige i ansigtet, når jeg ellers aldrig før har dumpet noget i mit liv. Jeg har desværre alt for mange gange i mit forløb nået at fortryde mit valg af køreskole. Min kørelærer er virkelig strid! Vi har ikke nogen specielt god kemi, og jeg er ellers et ret large menneske der kan med de fleste. Hun gør mig simpelthen så rystende nervøs! Har ingen selvtillid overhovedet når jeg stiger ud af bilen efter at have kørt med hende! Begge gange jeg er dumpet skyldtes det ene og alene at jeg er kørt for tæt på en metalpæl inde i centrum (ikke den samme dog), og sagkyndig greb begge gange rettet... Det er rigtig dumt, men er samtidig noget der ALDRIG er sket i nogle af mine køretimer. Det er kun sket til prøverne... om jeg fatter hvorfor, andet end at jeg nærmest har siddet og rystet af nervøsitet begge gange. Begge gange har de sagkyndige endda rost mig efterfølgende (ret uventet og nyt for mig, da min kørelærer ellers aldrig kommer med nogen former for ros), og sagt at jeg kørte rigtig pænt resten af turen, og at jeg skulle arbejde med min nervøsitet. De har begge sagt at jeg jo sagtens kan (mere end min kørelærer nogensinde har), og skal se at komme op til en ny prøve igen hurtigst muligt. Jeg har mest af alt haft lyst til at opgive, men begge de sagkyndige har virkelig forsøgt at muntre mig op, og fortalt mig at jeg kører pænt og ikke skulle lade mig stoppe af det (hvilket ellers er ret svært at tro på efter at have været dumpet flere gange).

Jeg overvejer virkelig at finde en anden køreskole. Jeg kan bare ikke snuppe min kørelærer mere! Magen til umenneskelig opførsel skal man lede længe efter. Fatter ikke at de overhovedet stadig har kunder i butikken, men det er nok folk som mig der ikke har vidst bedre... Jeg ved desværre nu at især den anden kørelærer der er tilknyttet samme køreskole (der sågar er endnu værre end min) ligefrem er kendt for at få folk til at gå grædende fra bilen, så ham skal jeg slet ikke over til... Er der andre der har været ude for noget lignende og skiftet? Jeg har ikke brug for at høre en hel masse om at man ikke bør have kørekort hvis man har været dumpet to gange. Det var ufatteligt dumt at lave samme fejl til begge prøver, og det er som sagt noget der aldrig sker i mine normale køretimer hvor jeg er knap så nervøs. Jeg har selv dunket mig så rigeligt oven i hovedet, og jeg ved godt at jeg ikke er verdens bedste billist, men de sagkyndige har trods alt formået at give mig troen på at jeg heller ikke er den værste. Det er bare rigtig svært at arbejde med hovedproblemet som jo er min nervøsitet, med min nuværende kørelærer. Jeg har aldrig mødt nogen der har fået mig til at føle mig som en større idiot før. Jeg er ved at være højgravid, så jeg er ved at være ret presset på tiden, hvilket også prikker til nervøsiteten... Hvad havde I gjort? Hængt i ved den samme, og så gået op igen, eller forsøgt at skifte? Kan man overhovedet skifte så sent? Er ved at have rigtig mange penge ude at svømme på det her.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2018

Clarasmor2010

Jeg tænker nu når du kun mangler køreprøven, så ville jeg selv være blevet, du er næsten i mål og mangler kun at bestå, og det kan du sagtens! Jeg var selv rystende nervøs og jeg bestod derfor også først 4 gang.. men op på hesten næste gang lykkes det også slipper du for kørelæreren ��

Anmeld Citér

10. januar 2018

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Skift køreskole, det eneste du skal have med er din kørebog. Og det kan du bede din kørelærer om.

Jeg var i samme situation som dig med mit MC kørekort, jeg blev mere bange for at komme ud og køre i stedet for at få en god oplevelse. Jeg googlede lidt frem til hvilke køreskoler andre kunne anbefale i min by - fik jeg verdens bedste kørelærer og et par timer hos ham inden jeg gik op til ny køreprøve. Og den nye kørelærer gav mig virkelig tryghed og en god oplevelse med at færdes i trafikken og der skulle ikke mere til - så bestod jeg i første hug.

Det er også vigtigt at du bliver en god bilist og det lyder ikke sådan med den kørelærer hvis du bliver usikker i trafikken. Og det har såmænd ikke noget med dig at gøre, nogle kørerlærere har man bare ikke kemi med og så bliver man mere usikker når man kører med dem end man ellers ville... så videre og find end god en

Anmeld Citér

10. januar 2018

CarinaSB

Jeg ville skifte køreskole.. Jeg syntes at kemien imellem eleven og kørelæren er vigtig :)

Jeg bestod først min køreprøve 3 gang .. Det var dog ikke pga min kørelære .. for han var virkelig fantastisk .. :) Jeg fik mit kørekort i 2016 ..

I 2011 var jeg i gang første gang og mig og min kørelære havde ingen kemi på nogen måder og jeg valgte at stoppe hos ham og var først klar i 2016 igen .. :) Så føler du at du ikke kan bestå med den du har nu så find en ny. :)

Anmeld Citér

10. januar 2018

Miti's mama

Kemien er vigtig, og det er vigtigt at kørelæreren formår at stoppe presset, når eleven bliver dårligere af det. Min egen kørelærer var også strid, og der var en pige der sagde fra. Men jeg var glad for skubbet, og en dame i min klasse (ca 50 år), formåede at få kørekort efter 5 forsøg - fordi læreren blev ved indtil den var der.  

Hvis du ikke kan med hende, og synes at hun presser dig dårligere kan du vælge at tage en snak med hende og se om det ændrer sig, eller du kan skifte til en anden. DU kan sagtens skifte uden at skulle helt forfra. Men det er ikke ualmindeligt at man har brug for 2 eller 3 gange for at bestå.

Anmeld Citér

10. januar 2018

Thea14

Jeg dumpede første køreprøve (for 14 år siden), på grund af nervøsitet. Min kørelære anbefalede jeg snakkede med mine læge, fordi man kunne få nogle piller mod nerver. Dem fik jeg til anden prøve (kan ikke huske hvad de hed), og samtidig var min kørelærer med i bilen og sad på bagsædet. Småsnakken mellem kørerlærer og sagkyndige, gjorde at det føltes knap så meget som en eksamen. Måske noget lign. Er muligt for dig?

Min mand bestod først sin køreprøve fjerde gang og havde en veninde der var oppe 16 gange før en kørelære spurgte om hun virkelig ville blive ved. (Hun bestod gangen efter men har så vidt jeg ved aldrig kørt vil siden).

Opgiv ikke. Du har masser af forsøg endnu og når det nu blot er nerverne der er skyld i dine små fejl, så arbejd med dem  

Anmeld Citér

10. januar 2018

CBbaby

Jeg var ude for det samme som dig TS. Skift kørelærer. Jeg skiftede efter min 1 dumpede og tog 5 lektioner hos en ekstrem sød kvinde, som fik min selvtillid op igen. Jeg bestod 1. Gang med hende som lærer. Og fik virkelig meget ros! :-) 

Min tidligere lærer havde fået mig til at græde flere gange og havde INGEN pædagogisk sans. Og jeg er selv uddannet i et fag, hvor pædagogik er alt afgørende :-) 

Anmeld Citér

10. januar 2018

Babilooo

Dyb vejrtrækning skift til en anden kørestole og få meldt dig til køreprøve igen. Og så ville jeg evt tage nogle betablokkere så du ikke bliver så nervøs. Det kan du få af din læge. Jeg brugte det når jeg var meget nervøs.

.. det skal nok gå. Jeg havde tre forskellige kørelærere og fik først kortet fjerde gang. I dag kører jeg udemærket

Anmeld Citér

19. januar 2018

Anonym trådstarter

Så har jeg været oppe for tredje gang her i formiddags, og jeg bestod endelig! Prøvede denne gang virkelig ikke at overtænke det hele, trække vejret dybt når jeg holdt for rødt, og kun fokusere på det som jeg var i gang med. Det gav virkelig pote! Endte med at blive hos den samme lidt endnu, fordi at jeg fik tilbudt at komme op igen, kun en uge efter den anden prøve. Tak for alle jeres svar herinde! Nu vil jeg nyde resten af min graviditet (med et spritnyt kørekort i lommen), og gå ud og finde en fin familiebil.

Anmeld Citér

19. januar 2018

Mette25

Anonym skriver:

Så har jeg været oppe for tredje gang her i formiddags, og jeg bestod endelig! Prøvede denne gang virkelig ikke at overtænke det hele, trække vejret dybt når jeg holdt for rødt, og kun fokusere på det som jeg var i gang med. Det gav virkelig pote! Endte med at blive hos den samme lidt endnu, fordi at jeg fik tilbudt at komme op igen, kun en uge efter den anden prøve. Tak for alle jeres svar herinde! Nu vil jeg nyde resten af min graviditet (med et spritnyt kørekort i lommen), og gå ud og finde en fin familiebil.

Hvor dejligt for dig. Stort tillykke med kortet ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.