Eksperthjælp: Gensidig respekt omkring økonomi under ægteskabet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.673 visninger
8 svar
2 synes godt om
10. januar 2018

Helene Treschow

Har I erfaring at din mand tager næsten det hele pengene fra din konto? I mange år har han tager penge fra min konto . Nu har han fuldtids job . Han tjener double så meget jeg har.. Hvad skal jeg gøre?

Helenes svar

Kære InPain

Det lyder ikke umiddelbart som om, at I spiller på samme økonomihold. Ud fra det du skriver, har du været bekendt med det i en tid og muligvis været ok med det, men jeg læser også det du skriver som om, at du er nået dertil, at det har taget overhånd.

Har din mand mon adgang til din konto, eller til din kode og nøglekort? Det kan du jo ret hurtigt stoppe.

Der er som regel en af parterne i et ægteskab, der er bedre til at overbevise den anden part, og dermed ofte får lov at bestemme/styre økonomien. Ofte er det den ene part, der får ideer til, hvad pengene skal gå til. Det er også helt i orden - blot vedkommende husker, at beslutningen om, hvorvidt man reelt set skal købe en ny bil, en rejse, eller hvad det nu kan være, skal være fælles. Det handler om respekt. Det er vigtigt at fordele "magten" med fælles regler. Dvs. være fair, og aftale et system, så I begge spiller efter samme regler. 

Hvis du har brug for en snak, er du velkommen til at kontakte mig på tlf. 53 73 71 79 (mit direkte nummer), du kan også sende en sms, så ringer jeg dig op.

De bedste hilsner

Helene Treschow

Familieadvokat

Helene har stor erfaring med at rådgive og føre sager om forældremyndighed, børns bopæl og samvær. Helene rådgiver derudover i forbindelse med (overvejelser om) separation og skilsmisse, ægtefællebidrag og bodeling, samt om børnebidrag. Endvidere rådgiver Helene ugifte samlevende og (kommende) ægtepar, blandt andet om samejeoverenskomster, ægtepagter, og testamenter, herunder også børnetestamenter

Se Helenes hjemmeside: NexusAdvokater.dk

Anmeld Citér

19. januar 2018

InPain

Tak for svaret og glade at læse din svar.

Jeg trak fuldmagten tilbage... og nu ville han have halvedelen af børnepenge, fordi han er i minus og han betaler renter. Jeg har sagt til ham at jeg vil gerne betale børneopsparing først. Han blev være med at sige jeg skal overføre hans penge med det sammen. Jeg er meget træt . Jeg vil gerne dele pengene til ham men jeg vil prioritere vores børn først. Hvad skal jeg gøre?

Anmeld Citér

20. januar 2018

Sandratoft

Profilbillede for Sandratoft
Alma 26/6-14 Laura 8/6-18
InPain skriver:

Tak for svaret og glade at læse din svar.

Jeg trak fuldmagten tilbage... og nu ville han have halvedelen af børnepenge, fordi han er i minus og han betaler renter. Jeg har sagt til ham at jeg vil gerne betale børneopsparing først. Han blev være med at sige jeg skal overføre hans penge med det sammen. Jeg er meget træt . Jeg vil gerne dele pengene til ham men jeg vil prioritere vores børn først. Hvad skal jeg gøre?

Hvorfor vil han have halvdelen af børnepengene? Er det fordi han har købt en masse til børnene, at han er i minus?

Anmeld Citér

22. januar 2018

Helene A. K. Treschow

Profilbillede for Helene A. K. Treschow

Kære InPain

Det kan fylde meget i et ægteskab, hvis man ikke er enige om økonomien. Måske I kan sætte jer ned og snakke om, hvordan I indretter jer økonomisk, så I begge føler jer hørt og respekteret. Hvis det ikke virker, eller hvis du har brug for en snak, så kontakt mig endelig på tlf. 53 73 71 79 (mit direkte nummer), du kan også sende en sms. Så får vi en god snak.

Gode hilsner fra

Helene 

Anmeld Citér

22. januar 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Børneydelsen skal da ikke dække hans overtræk.. medmindre selvfølgelig han har overtræk, fordi han har købt (aftalte) ting til barnet. Med det du skriver, synes jeg han lyder urimelig og dominerende. 

Anmeld Citér

24. januar 2018

InPain

I lørdags d. 20. januar skrev han sms til mig at jeg ikke har overført hans penge (halvdelen af børnepenge). Han er i minus og betaler renter.. Han kalder mig nasserøv og fucking egoistisk. Jeg svarede tilbage : Det er dit problemer at du er i minus.. det skal ikke gå over børnenespenge.. Du skal arbejde hårdt.. hvis det er nødvendigt at du skal arbejde 48 timer om ugenligt så gøre du det for at dækker din minus i banken. Han svar : Jeg vil skilles. Jeg har indgivet begæring om separation nu. Jeg har ikke længere pligt til at forsørge dig. Du skal være flytte ud af mit hus inden kl 12. Du må ikke køre i mine biler, hvis du gør melder jeg dig for tyveri.Han er alt for meget. 

Da jeg komme hjem.. jeg kunne ikke bruge internet, fordi han ændrede password. Han sagde at jeg kan bruge internet og bilen.. Jeg kan ikke aflevere børnene til institutionen, hvis jeg overfører halvdelen af børnepenge med 100 kr rykker.. så kan jeg får nøglen og internet.. Han tænker bedst på sig selv.. 

Jeg kender ikke ham længere..

Hvad skal jeg gøre med den slaks mennesker..

Mvh In pain

Anmeld Citér

24. januar 2018

InPain

Han har ikke købt tøj fordi jeg har spurgt min søster i NY at sende tøj til mine børn fordi jeg kan ikke bare bruge penge. Når vi køber mad.. han klager vi køber for meget (700 kr) For God sake.. det er mad .. Hvis vi køber cognac og det er hans fordel.. han klager ingenting..

Nu vil han gerne forhandle om aftaler i forhold til separation..jeg kan ikke stole på ham.. jeg er i tvivl hvad jeg skal gøre..

Mvh In Pain

Anmeld Citér

24. januar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
InPain skriver:

Han har ikke købt tøj fordi jeg har spurgt min søster i NY at sende tøj til mine børn fordi jeg kan ikke bare bruge penge. Når vi køber mad.. han klager vi køber for meget (700 kr) For God sake.. det er mad .. Hvis vi køber cognac og det er hans fordel.. han klager ingenting..

Nu vil han gerne forhandle om aftaler i forhold til separation..jeg kan ikke stole på ham.. jeg er i tvivl hvad jeg skal gøre..

Mvh In Pain

I mange byer er der mulighed for gratis advokat bistand, så jeg synes, at du skal undersøge om der er det i nærheden af dig, for det lyder som om, at du ville have gavn af lidt hjælp advokatmæssigt.

Anmeld Citér

28. januar 2018

Helene A. K. Treschow

Profilbillede for Helene A. K. Treschow

Kære InPain

Jeg ser frem til at få en god snak med dig, kan du tro, for det har du brug for. Så får vi lagt en køreplan, og du får forhåbentlig lidt ro i maven.

Gode hilsner fra

Helene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.