Jeg ville købe en autostol til ladet i cyklen. Baby er langt bedre beskyttet og ved ikke helt hvad I ellers havde forestiller jer at have baby i på cyklen? Det går lang tid før baby kan sidde selv, og liften er ikke sikker hvis I bliver påkørt.
Og så lige til transporten hjem fra sygehus. Jeg kunne ikke side ned flere dage efter min første fødsel. En tur i ladet på en cykel, havde været et mareridt for mig (og igen ikke særlig sikker for baby)
Nu har vi selv bil, så vi bruger selvfølgelig autostolene meget. Derudover kører vores børn meget med bedsteforældrene, så i teorien har vi tre autostole til den store og to til den lille (han kører endnu ikke med farmor og farfar). Jeg kan også finde på at sætte ham i autostolen for fx at tage ham med ned og vasketøj, eller han sidder i autostolen på spisebordet mens jeg spiser frokost og vi pludrer. En periode var det autostolen der fik ham til at falde til ro hvis han var ked af det, så blev han vugger i den hjemme i lejligheden. - Så selv uden bil er autostol uundværlig for os. Og man behøver ikke købe de dyreste (ville heller aldrig selv købe brugt, medmindre der var af nærmeste familie eller vennekreds).
Anmeld
Citér