Er autostol en nødvendighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2018

Anonym trådstarter

mine2prinsesser skriver:

Men hvis i så står og har brug for at låne en bil af nogen, vil du så ike synes det er rart at du bare lige kan tage baby med ud i autostolen? Tænker den behøver jo ikke koste 3000kr, man kan få nogle fine, billige brugte nogle.

Men hvis du er sikker på at i ikke kommer til at bruge den er den selvfølgelig absolut ikke nødvendig.

Hvordan komme i hjem fra sygehuset?

Knus

Min mand har set en del børn i skadestuen pga brugte autostole som folk ellers troede var sikre, så derfor tør vi simpelthen ikke at købe en brugt til vores barn. Det er ikke et punkt hvor vi vil gå på kompromis.

Angående hjemtransport har vi ikke planlagt det fuldstændig endnu, men tænker at det bliver på cykel, med baby og mig i ladet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2018

Mel92

Anonym skriver:

Vi har begge to kørekort, men føler på ingen måde behovet for at have en bil, når vi bor så centralt som vi gør 

Jeg tror ikke at vi tør løbe risikoen ved at købe en brugt autostol, så der ryger bare minimum 2-3000 kr på en ordentlig, hvis vi skal have en. 

Hvor meget har I brugt jeres indtil videre og i hvilke sammenhænge?

Jeg var også selv meget skeptisk over at købe en brugt, men den er virkelig næsten aldrig brugt den de endte med at købe og vi ved den aldrig har været indblandet i nogen form for ulykke. Tror han gav 4-500kr for den 

Anmeld Citér

10. januar 2018

Mel92

Anonym skriver:

Vi har begge to kørekort, men føler på ingen måde behovet for at have en bil, når vi bor så centralt som vi gør 

Jeg tror ikke at vi tør løbe risikoen ved at købe en brugt autostol, så der ryger bare minimum 2-3000 kr på en ordentlig, hvis vi skal have en. 

Hvor meget har I brugt jeres indtil videre og i hvilke sammenhænge?

Vi overvejede forresten selv at købe en ny fra Jollyroom. Der er tit nogle til omkring 1500, der er sat ned til 5-600kr 

Anmeld Citér

10. januar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Vi er ved at planlægge indkøb til baby og derfor faldt snakken også på autostole. Vi tog det egentlig som en selvfølgelig at vi skal have en, men efter lidt omtanke føles det lidt dumt at bruge penge på. 

Vi bor midt i byen og har indtil nu ikke oplevet et behov for en bil. I stedet har vi en ladcykel og det har vi klaret os fint med. Vi påtænker at købe en babystol der kan bruges fra 1 mdr til 9 kg i stedet. Eneste grund til at have en autostol vil være, hvis bedsteforældrene skal køre med hende.

Hvad har I der ikke har bil gjort?

Jeg har ikke bil. Men har kørekort og min mor har bil som jeg låner til tider. Så jeg købte autostol fordi min mor skulle køre os hjem fra hospitalet efter fødslen blandt andet. Så vi havde behov. 

Men hvis i sjældent låner bil eller har bedsteforældre der sjældent skal køre med jeres barn. Så ville jeg ikke købe en. Så ville jeg o stedet leje en i babysam når der var behov for det

Anmeld Citér

10. januar 2018

anonym12

Vi endte med at have en stående hos min svigerfar. Vi har ikke selv bil og har sjældent haft brug for autostol hjemme. Men vi besøger ofte vores familie på fyn og der kører vi rigtig meget! Men altså det er jo ikke værrer end at i kan købe en autostol, hvis behovet opstår. Så længe i ikke tænker der er et behov, så virker det som spild af penge.

Anmeld Citér

10. januar 2018

Anonymor

Altså jeg er mega glad for vi har en, selvom vi ikke har bil og ellers bruger offentlig transport. For man ved aldrig hvad der sker. Nu har jeg uheldigvis været meget syg efter fødslen, så én ting er vi brugte den hjem fra sygehuset, men fordi jeg har skulle flere gange til læge, vagtlæge og indkaldelse til sygehuset har vi ikke kunne undvære den. Vi er blevet kørt af Falck, vi har abonnement og har derfor haft brug for at tage baby med i bilen. Jeg ville have haft et stort problem hvis vi ikke havde en. 

Anmeld Citér

10. januar 2018

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Når de er så små, som de er ved fødslen, så ville jeg købe en autostol til ladcyklen, så barnet er bedre sikret, hvis et uheld skulle være ude... i er desværre dem, som bliver hårdest ramt ved uheld i trafikken og ved at baby er i autostol, så er baby bedre sikret ved sammenstød end hvis barnet lå i lift eller sidder i sele hos mor eller far... 

samtidig bliver man tit forbavset over hvor tit man egentlig får brug for en autostol...

Anmeld Citér

10. januar 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det kan nævnes at det faktisk er lovligt at tage sit barn under 3 år med i en taxa uden at der er autostol.

Det er selvfølgelig på ingen måde optimalt i forhold til sikkerhed, men hvis en akut situation opstår f.eks. ved sygdom, så er der en udvej.

Personligt ville jeg købe en brugt autostol og have stående til eventuelle behov.

Anmeld Citér

10. januar 2018

BrandTrine

Her har vi lige købt en lad cykel, og har bevidst valgt at købe et isofix beslag med til, så Bebs der kommer til april kan sidde i storesøsters baby autostol og derved bedre sikret ved kollision. Jeg ville ligesom dig ts aldrig købe brugt autostol, kald det en arbejdsskade.

Anmeld Citér

10. januar 2018

Thea14

Jeg ville købe en autostol til ladet i cyklen. Baby er langt bedre beskyttet og ved ikke helt hvad I ellers havde forestiller jer at have baby i på cyklen? Det går lang tid før baby kan sidde selv, og liften er ikke sikker hvis I bliver påkørt.

Og så lige til transporten hjem fra sygehus. Jeg kunne ikke side ned flere dage efter min første fødsel. En tur i ladet på en cykel, havde været et mareridt for mig (og igen ikke særlig sikker for baby)

Nu har vi selv bil, så vi bruger selvfølgelig autostolene meget. Derudover kører vores børn meget med bedsteforældrene, så i teorien har vi tre autostole til den store og to til den lille (han kører endnu ikke med farmor og farfar). Jeg kan også finde på at sætte ham i autostolen for fx at tage ham med ned og vasketøj, eller han sidder i autostolen på spisebordet mens jeg spiser frokost og vi pludrer. En periode var det autostolen der fik ham til at falde til ro hvis han var ked af det, så blev han vugger i den hjemme i lejligheden. - Så selv uden bil er autostol uundværlig for os. Og man behøver ikke købe de dyreste (ville heller aldrig selv købe brugt, medmindre der var af nærmeste familie eller vennekreds).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.