Er autostol en nødvendighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.641 visninger
20 svar
5 synes godt om
9. januar 2018

Anonym trådstarter

Vi er ved at planlægge indkøb til baby og derfor faldt snakken også på autostole. Vi tog det egentlig som en selvfølgelig at vi skal have en, men efter lidt omtanke føles det lidt dumt at bruge penge på. 

Vi bor midt i byen og har indtil nu ikke oplevet et behov for en bil. I stedet har vi en ladcykel og det har vi klaret os fint med. Vi påtænker at købe en babystol der kan bruges fra 1 mdr til 9 kg i stedet. Eneste grund til at have en autostol vil være, hvis bedsteforældrene skal køre med hende.

Hvad har I der ikke har bil gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Vi er ved at planlægge indkøb til baby og derfor faldt snakken også på autostole. Vi tog det egentlig som en selvfølgelig at vi skal have en, men efter lidt omtanke føles det lidt dumt at bruge penge på. 

Vi bor midt i byen og har indtil nu ikke oplevet et behov for en bil. I stedet har vi en ladcykel og det har vi klaret os fint med. Vi påtænker at købe en babystol der kan bruges fra 1 mdr til 9 kg i stedet. Eneste grund til at have en autostol vil være, hvis bedsteforældrene skal køre med hende.

Jeg købte autostol til min datter, selvom jeg hverken har bil eller kørekort. Mest fordi jeg vidste at mine forældre ville komme til at køre med hende. - De skulle have ny bil da jeg var gravid, og valgte specifikt bil efter at den skulle kunne have en barnevogn i uden problemer. Min mor har også autostolen til at være fast i hendes bil, nu hvor min datter bruger en større stol.

Hvis jeg slet ikke havde behov for at køre i bil/vidste jeg ville blive hentet aí bil af og til så ville jeg måske ikke have købt den.

Anmeld Citér

9. januar 2018

FrøMor

Vi har heller ikke bil, men jeg har kørekort og vi låner eller lejer af og til bil hvis vi skal langt, så derfor har vi valgt at købe en.

Anmeld Citér

9. januar 2018

Morigenigen

Anonym skriver:

Det er en god ide med en autostol i ladcyklen.

Jeg har købt vores autostol brugt. Den var 4 mdr gammel og var blevet brugt til et barn i slutningen af 2017. Godkendt og uden slitage. Den fik jeg for 300 kr. Så det behøver ikke at være en stor udgift at købe en autostol.

Anmeld Citér

9. januar 2018

Mysonsmama

Anonym skriver:

Nu har vi bil, men selv hvis vi ikke havde ville jeg løbe autostol.

I kan stå en situation i skal akut til lægevagt (det kommer!), hvor i skal bruge et lift. Ellers skal i på busrejse med barnevogn og sygt barn. Jeg ville ihvertfald ikke undvære.. Det er ikke spild af penge overhovedet

Anmeld Citér

9. januar 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Vi havde ingen autostol, da vi ikke havde bil. Vi lånte eller lejede (i babylam eller der hvor vi lejede bilen) de gange vi havde brug for det.

Anmeld Citér

9. januar 2018

Mel92

Vi havde det på samme måde som jer. Det er kun mig, der har kørekort, men vi har ikke bil og låner også meget meget sjældent én. Men alligevel følte vi, vi skulle have en til når mormor og morfar og farfar skulle passe, og da vi skulle hjem fra hospitalet. Det endte med at svigerfar købte en billig (og meget lidt) brugt én   og på de 14 dage vores lille pige er, har vi alligevel brugt den en del 

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Mysonsmama skriver:

Nu har vi bil, men selv hvis vi ikke havde ville jeg løbe autostol.

I kan stå en situation i skal akut til lægevagt (det kommer!), hvor i skal bruge et lift. Ellers skal i på busrejse med barnevogn og sygt barn. Jeg ville ihvertfald ikke undvære.. Det er ikke spild af penge overhovedet

Lige nu bor vi i en lægebolig på sygehuset, men fraflytter inden fødslen. Derfra kommer vi til at have omkring 1 kilometer derud og dermed mindre end 10 min på cykel. Det tænker jeg umiddelbart ikke er noget problem uden bil eller autostol.

Jeg kan umiddelbart ikke komme i tanke om andre situationer, hvor det er nødvendigt, end hvis mine forældre vil have os med nogle steder eller hvis vi skulle låne bilen af dem for at komme i IKEA eller lign.

Anmeld Citér

9. januar 2018

Nybruger2021

Anonym skriver:

Lige nu bor vi i en lægebolig på sygehuset, men fraflytter inden fødslen. Derfra kommer vi til at have omkring 1 kilometer derud og dermed mindre end 10 min på cykel. Det tænker jeg umiddelbart ikke er noget problem uden bil eller autostol.

Jeg kan umiddelbart ikke komme i tanke om andre situationer, hvor det er nødvendigt, end hvis mine forældre vil have os med nogle steder eller hvis vi skulle låne bilen af dem for at komme i IKEA eller lign.

Men hvis i så står og har brug for at låne en bil af nogen, vil du så ike synes det er rart at du bare lige kan tage baby med ud i autostolen? Tænker den behøver jo ikke koste 3000kr, man kan få nogle fine, billige brugte nogle.

Men hvis du er sikker på at i ikke kommer til at bruge den er den selvfølgelig absolut ikke nødvendig.

Hvordan komme i hjem fra sygehuset?

Knus

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Mel92 skriver:

Vi havde det på samme måde som jer. Det er kun mig, der har kørekort, men vi har ikke bil og låner også meget meget sjældent én. Men alligevel følte vi, vi skulle have en til når mormor og morfar og farfar skulle passe, og da vi skulle hjem fra hospitalet. Det endte med at svigerfar købte en billig (og meget lidt) brugt én   og på de 14 dage vores lille pige er, har vi alligevel brugt den en del 

Vi har begge to kørekort, men føler på ingen måde behovet for at have en bil, når vi bor så centralt som vi gør 

Jeg tror ikke at vi tør løbe risikoen ved at købe en brugt autostol, så der ryger bare minimum 2-3000 kr på en ordentlig, hvis vi skal have en. 

Hvor meget har I brugt jeres indtil videre og i hvilke sammenhænge?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.