Hvordan får jeg ham til at sove selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak for dit svar, det vil jeg prøve at se om det virker. 

Det gir god mening, det er nemlig rart ikke at skulle bruge en time hver gang på at få ro på og ligge i sengen som en statue for baby ikke vågner 

Det hjalp ihvertfald her og hun har sovet og faldet i søvn selv siden hun var omkring 5 mdr, jeg har aldrig fortrudt et sekund at jeg begyndte at lære hende og falde i søvn selv så tidligt, det bliver svære hvis man vil til at lære dem som 4 årig og falde i søvn selv, det er nemmere at gøre det fra "start". 

Min datter er nu 2 år, og hun falder selv i søvn uden problemer, jeg synes det er SÅ dejligt at hun bare falder i søvn kl 19 og så har vi aften "for os selv", det er bare rart i stedet for og lægge inde i soveværelset det meste af aften.

Det er bare ikke alle vikle virker for, eller alle som har lyst til altid at have baby hængene, forstå mig ret.

Håber det virker, selvom det nok kommer til at tage 1 uge eller 2, men hold fast, det er det hele værd i sidste ende.

kram herfra.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tja, der var da egentligt ikke en dårlig ide. Tiden hvor de er små er aå kort, at det er godt givet id hvis det er det der skal til for, at baby er tryg��

Hilsen en der stadig putter med sit barn hver aften til det sover, selvom barnet er over 3 år��

Haha, selvfølgelig putter jeg da også mit barn når han er 3 år ..

Det utroligt som folk kan være så negative og kloge, jeg beder bare om råd!

Der er os forskel på at putte om aften og hele dagwn.. herhjemme er det ikke et problem jeg skal putte med ham!!!!!!!!

Men hvis vi skal ud, til fødselsdag eller noget der ikk lige passer ind i de 2 timer han er vågen mellem hver lur, er det super stress ikke at ha vores dobbeltseng i baglommen så han kan få sig en lir når der blir behov for det. DERFOR har jeg brug for hjælp . Jesus .

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Rolig nu. Din baby er 4 mdr og stadig lille og ny. Tro mig om du søvntræner nu har intet at gøre med hvordan han sover som 4 årig.  Jeg kan sagtens huske at det virker hårdt og umuligt at en lille en kræver då meget men sådan er det med små babyer. Min den første sov sagtens selv og kunne bare ligges i barnevogn. Nr 2 sov kun hele dagen og natten i min arm ved mit bryst intet andet duede. Og ja jeg var låst og frustreret men sådan er det og alt er jo faser. 

Jeg tager det helt roligt det er ikke hårdt og umuligt for mig, men for mit barn der ikke kan sove når vi er ude !!!

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Der er os forskel på at putte om aften og hele dagwn.. herhjemme er det ikke et problem jeg skal putte med ham!!!!!!!!

Men hvis vi skal ud, til fødselsdag eller noget der ikk lige passer ind i de 2 timer han er vågen mellem hver lur, er det super stress ikke at ha vores dobbeltseng i baglommen så han kan få sig en lir når der blir behov for det. DERFOR har jeg brug for hjælp . Jesus .

Jeg føler præcis ligesom mig (jeg var den første der skrev), valgte netop anonym da der er SÅ  mange kloge hoveder omkring lige præcis DETTE emne. Vi er forskellige og der er ikke alle som gider bruge 2 timer hver aften f.eks på at få baby til at sove, og jeg synes helt klart det er en fordel at baby bare falder i søvn af sig selv, om det så er i forældre seng eller egen seng.

Det er lidt det samme med samsovning, der føler jeg også mig HELT forkert på den, fordi begge mine børn sover på eget værelse og har gjort det fra omkring 5 mdr. Dette har fungeret for os, men det er ikke selvfølgelig ikke sikkert det virker for alle, og derfor er man nød til at huske at selvom man godt selv gider lægge som statue er det ikke ensbetydning med alle mødre vil det.

Undskyld men det kom lige ud ahahhaha

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg føler præcis ligesom mig (jeg var den første der skrev), valgte netop anonym da der er SÅ  mange kloge hoveder omkring lige præcis DETTE emne. Vi er forskellige og der er ikke alle som gider bruge 2 timer hver aften f.eks på at få baby til at sove, og jeg synes helt klart det er en fordel at baby bare falder i søvn af sig selv, om det så er i forældre seng eller egen seng.

Det er lidt det samme med samsovning, der føler jeg også mig HELT forkert på den, fordi begge mine børn sover på eget værelse og har gjort det fra omkring 5 mdr. Dette har fungeret for os, men det er ikke selvfølgelig ikke sikkert det virker for alle, og derfor er man nød til at huske at selvom man godt selv gider lægge som statue er det ikke ensbetydning med alle mødre vil det.

Undskyld men det kom lige ud ahahhaha

Du har helt Det! Netop også derfor jeg skrev anonymt.. 

Synes virkelig mange er SÅ stride herinde! Moms of the year.. alle er mødre på deres egen måde og gør hvad der virker for DERES familie. Og det er helt okay!

Folk er så nedladende, jeg bliver så ked af den tone og føler jeg ikke gør det godt for mig barn.

Men vi samsover hver dag og jeg elsker at putte ham. Ville da ikk bare sige nå godnat også gå. Helt ærligt. Men råd til hvordan han finder ro selv. Jeg vil da stå ved sengen, synge og nusse til han sover. Men hvor han ikke er afhængig af at sove i arm under samtlige lure han tager. Eller kunne sove i barnevognen for den sags skyld.. Og straks kommer alle super mødrene med deres nedladende spydige kommentere..  blir så træt 

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Du har helt Det! Netop også derfor jeg skrev anonymt.. 

Synes virkelig mange er SÅ stride herinde! Moms of the year.. alle er mødre på deres egen måde og gør hvad der virker for DERES familie. Og det er helt okay!

Folk er så nedladende, jeg bliver så ked af den tone og føler jeg ikke gør det godt for mig barn.

Men vi samsover hver dag og jeg elsker at putte ham. Ville da ikk bare sige nå godnat også gå. Helt ærligt. Men råd til hvordan han finder ro selv. Jeg vil da stå ved sengen, synge og nusse til han sover. Men hvor han ikke er afhængig af at sove i arm under samtlige lure han tager. Eller kunne sove i barnevognen for den sags skyld.. Og straks kommer alle super mødrene med deres nedladende spydige kommentere..  blir så træt 

Jeps synes snart det er lige meget hvilket indlæg man laver, kommer der nogen med spydige og får det vendt til noget negativt, så irriterende. Nåh det var et sidespring

Anmeld Citér

9. januar 2018

Astrid&alex

Min søn var også helt uinteresseret i at sove, med mindre han kunne klæbe som en lille vingummibamse. På et tidspunkt ( han var vel et sted mell. 2 og 4 mrd) begyndte jeg helt fast hver morgen at tage ham ud i barnevognen og så gik jeg til han sov. Hvis ha ikke ville sove efter en time kom han i vikle, og så gik jeg igen udenfor, og gik så til han sov.

Det tog vel en uge - så var det helt naturligt at barnevognen var det sted han sov om dagen . Siden da har det altid været meget let at få ham til at sove der. 

Jeg har ikke helt samme succes's med sengen. han har sovet meget hos os om natten. Men vi har brugt (og bruger stadig væk) sleepyhead - for min dreng (15 mrd) er stadig en klæbebamse. jeg kan slet ikke forstille mig at han kunne sove i en tremmeseng uden.

held og lykke med det!

Anmeld Citér

10. januar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Hej allesammen. Jeg kunne godt tænke mig at få lidt rytme med min søn. Som man nu kan.. han er lige blevet 4 mdr, og sover bedst hvis han putter op af mig.

Jeg kunne godt tænke mig at jeg kan ligge ham i hans seng med nusseklud, og spille en melodi for ham eller lign. Også han selv faldet i søvn? Han har kunne i en lille periode også puttede han selv på siden med klud over øjnene. Men når jeg ligger ham ned nu, laver han flisbue og sparker med arme og ben. Selvom jeg holder ham i hånden og sh'er, blir han ved til jeg tager ham op.

Hvordan lærer man ham at falde i søvn selv?

Min søn sov på min mave de første 4-5 mdr. Jeg købte til sidst en slyngevugge og puttede ham i. Den giver samme tryghed som de husker fra da de lå i maven. Han blev puttet i den. Og så snart han sov trykt og godt rykkede jeg ham over i hans seng. Den brugte vi til han blev 2 år. Nu lægger jeg ham bare i hans seng med hans bamse og nusseklud, kysser ham godnat og slukker lyset.

Anmeld Citér

10. januar 2018

Sprit25

Anonym skriver:

Men den eneste spydige er dig? 

Jeg søvntrænede min datter på 4 mdr. Hun sover elendigt den dag idag. Mange opvågninger og vi samsover udelukkende grundet hendes behov! 

Min søn begyndte jeg først med da jeg kunne mærke det faldt ham naturligt. At han selv var klar. Det var omkring de fem mdr. 

Du kan sagtens søvn træne men det kommer til at tage tid at lære ham det. Og det kan ikke lade sig gøre det første lande stykke tid når I er ude. Fordi der har babyer, i min optik, brug for mors eller fars duft. 

Smid evt en T-shirt ned til ham. 

Hilsen den samsovende super mom( der er vågn nu fordt hendes søn er syg og hun har lyst til at smide ham ud)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.