Hvordan får jeg ham til at sove selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.938 visninger
18 svar
39 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. januar 2018

Anonym trådstarter

Hej allesammen. Jeg kunne godt tænke mig at få lidt rytme med min søn. Som man nu kan.. han er lige blevet 4 mdr, og sover bedst hvis han putter op af mig.

Jeg kunne godt tænke mig at jeg kan ligge ham i hans seng med nusseklud, og spille en melodi for ham eller lign. Også han selv faldet i søvn? Han har kunne i en lille periode også puttede han selv på siden med klud over øjnene. Men når jeg ligger ham ned nu, laver han flisbue og sparker med arme og ben. Selvom jeg holder ham i hånden og sh'er, blir han ved til jeg tager ham op.

Hvordan lærer man ham at falde i søvn selv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Ingen der har gode råd??

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym

Hej kære du.

Jeg synes du skal prøve at lade ham lægge i sengen med bamse/sut hvad der ellers er brug for, sætte lidt roligt musik på, dæmpet lys og hvis han intet siger så lad ham lægge, og gå ud, begynder han og græde synes jeg du skal gå derind, få ham til at falde til ro og lægge ham ned igen.

Det virkede på min datter, det kan være hårdt og uoverskueligt når man står i det, men i sidste ende synes JEG det er det hele værd.

Det er så dejligt npår man endelig bare kan lægge baby ned og baby så bare sover.

Det blev lidt ryddet, håber du forstår hvad jeg mener alligevel.

Anmeld Citér

9. januar 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes ikke man skal søvntræne babyer.

Han fortæller dig, at han har brug for dig, brug for at du er der til at give ham tryghed så han kan sove. 

Når han græder eller lavet flitsbue som du beskriver, så er det jo for at fortælle dig at noget er galt. 

Kunne en idé være at lægge ham i sengen, lægge hånden på hans mave/bryst, synge for ham og lade ham vide at du er der til han sover godt? 

Jeg tror det er for meget at forvente, at en 4 måneders baby kan falde i søvn af sig selv.

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Så dit forslag er jeg skal ligge i sengen og putte med ham til han er 4 år gammel eller Hvordan?

Han skal jo kunne sove selv, lige pt kan vi heller ikke tage ud og besøge nogen længere tid af gangen fordi når han skal sove er det med mig i sengen. Ikk særlig praktisk.

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej kære du.

Jeg synes du skal prøve at lade ham lægge i sengen med bamse/sut hvad der ellers er brug for, sætte lidt roligt musik på, dæmpet lys og hvis han intet siger så lad ham lægge, og gå ud, begynder han og græde synes jeg du skal gå derind, få ham til at falde til ro og lægge ham ned igen.

Det virkede på min datter, det kan være hårdt og uoverskueligt når man står i det, men i sidste ende synes JEG det er det hele værd.

Det er så dejligt npår man endelig bare kan lægge baby ned og baby så bare sover.

Det blev lidt ryddet, håber du forstår hvad jeg mener alligevel.

Tak for dit svar, det vil jeg prøve at se om det virker. 

Det gir god mening, det er nemlig rart ikke at skulle bruge en time hver gang på at få ro på og ligge i sengen som en statue for baby ikke vågner 

Anmeld Citér

9. januar 2018

Tip!

Du kunne prøve at have ham i en vikle, han er tæt på dig, tryghed, og du har dine arme fri til at kunne gøre noget. 

Er i i byen, så kan han jo sagtens sove hos dig i viklen. 

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

BC skriver:

Du kunne prøve at have ham i en vikle, han er tæt på dig, tryghed, og du har dine arme fri til at kunne gøre noget. 

Er i i byen, så kan han jo sagtens sove hos dig i viklen. 

Åh jeg har allerede en strækvikle og han gider den slet ikke, han er ikke meget for at blive sat "fast".. heller ikk svøbt eller sådan, han bryder sig slet ikke om det.. ellers rigtig godt forslag. Ville være dejligt hvis han kunne Det!

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Så dit forslag er jeg skal ligge i sengen og putte med ham til han er 4 år gammel eller Hvordan?

Han skal jo kunne sove selv, lige pt kan vi heller ikke tage ud og besøge nogen længere tid af gangen fordi når han skal sove er det med mig i sengen. Ikk særlig praktisk.

Tja, der var da egentligt ikke en dårlig ide. Tiden hvor de er små er aå kort, at det er godt givet id hvis det er det der skal til for, at baby er tryg��

Hilsen en der stadig putter med sit barn hver aften til det sover, selvom barnet er over 3 år��

Anmeld Citér

9. januar 2018

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Rolig nu. Din baby er 4 mdr og stadig lille og ny. Tro mig om du søvntræner nu har intet at gøre med hvordan han sover som 4 årig.  Jeg kan sagtens huske at det virker hårdt og umuligt at en lille en kræver då meget men sådan er det med små babyer. Min den første sov sagtens selv og kunne bare ligges i barnevogn. Nr 2 sov kun hele dagen og natten i min arm ved mit bryst intet andet duede. Og ja jeg var låst og frustreret men sådan er det og alt er jo faser. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.