Spørgsmål til jer med børn der bærer briller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2018

SK85

Du behøver ikke gå omkring din egen læge, du skal ikke henvises af ham, men kan bare selv ringe til en øjenlæge.

Jeg har fået at vide at det er en god idé også at tage dit barn med til optiker, da øjenlæger som udgangspunkt har mest forstand på øjensygdomme eller andre problemer i den dúr, og optikere er bedre til at spotte hvis barnets syn er nedsat. Ved ikke om der er hold i det. Men jeg ville nok kigge forbi både øjenlæge og optiker for en sikkerheddsskyld.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2024

Mand eller mus eller intet

VAA skriver:

Jeg mistænker, at min ene søn skal have briller. Derfor har jeg et par spørgsmål til jer, som har børn der bærer briller.

Hvor gamle var jeres børn, da i bemærkede, at der var noget galt med deres syn? Hvad var det der fik jer til at reagere? Og hvem kontaktede i først? (Altså øjenlæge, egen læge, optiker etc.) 

Da jeg selv skiler en del og vi skulle til tre års undersøgelse . Og lægen synes at vores søn skillede lidt synes han ville være en god idé at vi konverterede en øjenlæge om at eventuelt at kunne hjælpe ham i opløbet med skelingen. Vi fik en tid til øjenlægen hvor han synes at vi skulle forsøge med briller om ikke andet for at kunne hjælpe ham med at menneskeskelingen. Vores datter  tog vi til øjenlæge som 2-årig for at kunne få hans vurdering og han konstaterede at hun var langsynet som hendes bror. Han synes vi skulle begynde at bruge briller med det samme. Til stor frygt for os som forældre da vi tænkte at det var meget tidligt at begynde med det.  Man må sige at vores frygt for det ikke kunne lade sig gøre blev afbekræftet. Begge vores børn har lige siden forrige briller og må sige at man ikke på vores side kan komme tidligt nok i gang med det .

Har dog to råd til jer råd 1 vælge en optiker så tæt på hvor i bor som muligt selvom det måske kan være muligt at spare lidt penge ved at tage til en discount optiker kan dette hurtigt gå op i Transport det brillerne oftest skal rettes  . Ellers har det været en kanon oplevelse

Anmeld Citér

22. januar 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Yde skriver:

Da jeg selv skiler en del og vi skulle til tre års undersøgelse . Og lægen synes at vores søn skillede lidt synes han ville være en god idé at vi konverterede en øjenlæge om at eventuelt at kunne hjælpe ham i opløbet med skelingen. Vi fik en tid til øjenlægen hvor han synes at vi skulle forsøge med briller om ikke andet for at kunne hjælpe ham med at menneskeskelingen. Vores datter  tog vi til øjenlæge som 2-årig for at kunne få hans vurdering og han konstaterede at hun var langsynet som hendes bror. Han synes vi skulle begynde at bruge briller med det samme. Til stor frygt for os som forældre da vi tænkte at det var meget tidligt at begynde med det.  Man må sige at vores frygt for det ikke kunne lade sig gøre blev afbekræftet. Begge vores børn har lige siden forrige briller og må sige at man ikke på vores side kan komme tidligt nok i gang med det .

Har dog to råd til jer råd 1 vælge en optiker så tæt på hvor i bor som muligt selvom det måske kan være muligt at spare lidt penge ved at tage til en discount optiker kan dette hurtigt gå op i Transport det brillerne oftest skal rettes  . Ellers har det været en kanon oplevelse

Tråden er meget gammel, den er fra 2018

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.