Pige på 9 sidder på sine bamser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.477 visninger
11 svar
55 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar

Anonym trådstarter

Jeg har et spørgsmål. Min kærestes datter er 9 år og er igen begyndt at sidde på sine bamser og gnide sig frem og tilbage 

Hun har tidligere i sit liv set ting hun ikke burde ved hendes mor og har derfor været meget fikseret på sex og drenge og ville lege bestemte lege. 

Dette fik min kæreste stoppet efter hun kom over til ham at bo for 1 1/2 år siden. Også hendes dukker.gjorde hun Dette ved. Nu er hun.begyndt igen.

Hvad kan man gøre for hun ikke gør Dette ? Vi syntes det virker meget unormalt, er det det ? Hun skynder sig altid at hoppe af hvis vi kommer ind på værelset fordi hun godt ved hun ikke må. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

3. januar

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har et spørgsmål. Min kærestes datter er 9 år og er igen begyndt at sidde på sine bamser og gnide sig frem og tilbage 

Hun har tidligere i sit liv set ting hun ikke burde ved hendes mor og har derfor været meget fikseret på sex og drenge og ville lege bestemte lege. 

Dette fik min kæreste stoppet efter hun kom over til ham at bo for 1 1/2 år siden. Også hendes dukker.gjorde hun Dette ved. Nu er hun.begyndt igen.

Hvad kan man gøre for hun ikke gør Dette ? Vi syntes det virker meget unormalt, er det det ? Hun skynder sig altid at hoppe af hvis vi kommer ind på værelset fordi hun godt ved hun ikke må. 

Det er på ingen måde unormalt, og I skal blande jer helt uden om, hvad hun gør, når hun er alene. Det er synd, I har givet hende den opfattelse, at “hun ikke må”. Selvfølgelig må hun gøre det, hun synes er rart, med sin krop. Så længe hun holder det på sit eget område, værelset, vedkommer det ikke jer. Og lad for guds skyld være med at koble det sammen med, hvad hun har overværet hos sin mor. 

Kan hendes far slet ikke huske, han selv har pillet ved sin tissemand som barn? 

Anmeld Citér

3. januar

Anonym

9år, noget med bamser og noget med gnubning. Det lyder som mig. Og jeg er fra en helt alm kernefamilie med helt alm værdier og ingen traumer whatsoever. 

Jeg forstår at det kan være svært ikke st koble adfærden sammen med det hun har overværet/oplevet. Men. I skal også være OBS på hvad der er atypisk og hvad der rent faktisk er en del af udviklingen - og det her er bestemt en del af udviklingen. Og det må i endelig ikke shame! Hun virker til at have nået et punkt hvor der kom ro på ift alt det hun ikke skulle have oplevet - og nu er hun "back on track" og gør hvad hun gør i det omfang der er normalt for alderen. 

Anmeld Citér

3. januar

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Jeg vil også sige at så længe hun gør det i det private så fred være med det, men ville gøre det klart for hende at der intet forkert er i det, så længe hun gør det på eget værelse med døren lukket 

Anmeld Citér

3. januar

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Jeg gjorde der som 9 årig (og kan vel egentlig stadig finde på at onanere), min datter gjorde det og mine drenge gør det - jeg prøver desperat at lære mine drenge at gøre det på eget værelse, men de siger sofaen er bedst til det 

gnubben/tidlig onani er helt naturligt - og de forbinder det ikke med sex men med lyst følelse. Jeg kan sagtens forst I får bundet tingene sammen, men for pigen skyld er det vigtigt st I husker hvad er normalt og hvad er ikke - der hun gør er normalt så længe hun ikke stikker noget op (selv det er normalt men skal stoppes da det kan gøre skade). Og det er super ærgerligr hun er begyndt at skamme sig over det

Anmeld Citér

3. januar

Newsence

Profilbillede for Newsence
stresset over kommune og a.kasse. Det vil bare ikke som jeg vil...

Som andre skriver skal I acceptere det. Det er en hel normal alder hun gør det i.

gør I det forkert kan konsekvensen være at hun på sigt føler skam over sin krops lyster og sex. 

I er virkelig ude på et skråplan, og bør med det samme have en snak med hende om at så længe det er på eget værelse med lukket dør er det ok og at I nok skal banke på fra nu af

Anmeld Citér

3. januar

Anonym

Det er så naturligt som noget overhovedet kan være! Børn gør det helt ned i vuggestuealderen.. Jeg er pædagog og har efterhånden set lidt sf hvert. Problemet er bare, at fordi forældrene forbinder det med noget seksuelt, forbyder de deres børn det. Men børnene tænker jo slet ikke i de baner overhovedet. De finder ud af, hvordan de fremprovokerer en følelse, de synes er rar, og derfor bliver de ved med at gøre det. At forbyde hende det kan på længere sigt give hende er unaturligt kropssyn. Selvfølgelig skal hun have af vide, at det ikke er noget man gør i supermarkedet, men så længe det er noget, hun holder for sig selv, så lad hende endelig gøre det!

Anmeld Citér

3. januar

Anonym trådstarter

Hun er ikke som enhver andet barn på den alder, det er mange ting der arbejdes med gennem kommunen osv. For hende er det ikke bare altid at det et rart. Hun er meget obs på tingene og er int i ting som hun som 9 årig slet ikke skal tænke ked på endnu. Det kan godt være det er forkert så det Vi gør men når det når så langt at hun stikker af med drengene osv så må man sætte en grænse. 

Men tak for jeres svar. 

Anmeld Citér

3. januar

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hun er ikke som enhver andet barn på den alder, det er mange ting der arbejdes med gennem kommunen osv. For hende er det ikke bare altid at det et rart. Hun er meget obs på tingene og er int i ting som hun som 9 årig slet ikke skal tænke ked på endnu. Det kan godt være det er forkert så det Vi gør men når det når så langt at hun stikker af med drengene osv så må man sætte en grænse. 

Men tak for jeres svar. 

Det er bare ikke det rigtige sted at sætte grænsen. I risikerer kun at gøre hende mere skadet og frustreret ved at forbyde hende noget helt naturligt. 

Anmeld Citér

3. januar

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er enig med de andre: Onani er hverken farligt, forbudt eller unormalt.

Mine børn onanerer også jævnligt. Herhjemme er reglen, at det gør man på toilettet eller for lukket dør på sit eget værelse. - Og jeg onanerer da også selv jævnligt, både alene og sammen med min mand.

Det kan godt være, din bonusdatter tidligere har “set ting”, men I skal passe på ikke at gøre hende unormal ved at lave regler, som ikke giver mening, og som på sigt kan give hende en forkert opfattelse af, hvad sund seksualitet egentlig er.

Hvis I føler jer usikre på hendes seksualitet, og om I støtter hende godt nok ift tidligere oplevelser, så kan I tage en samtale med sundhedsplejersken eller jeres læge og få rådgivning ad den vej. Men lige det med onani lyder fuldstændigt almindeligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+