Anonym skriver:
Jeg har et spørgsmål. Min kærestes datter er 9 år og er igen begyndt at sidde på sine bamser og gnide sig frem og tilbage
Hun har tidligere i sit liv set ting hun ikke burde ved hendes mor og har derfor været meget fikseret på sex og drenge og ville lege bestemte lege.
Dette fik min kæreste stoppet efter hun kom over til ham at bo for 1 1/2 år siden. Også hendes dukker.gjorde hun Dette ved. Nu er hun.begyndt igen.
Hvad kan man gøre for hun ikke gør Dette ? Vi syntes det virker meget unormalt, er det det ? Hun skynder sig altid at hoppe af hvis vi kommer ind på værelset fordi hun godt ved hun ikke må.
Jeg er enig med de andre: Onani er hverken farligt, forbudt eller unormalt.
Mine børn onanerer også jævnligt. Herhjemme er reglen, at det gør man på toilettet eller for lukket dør på sit eget værelse. - Og jeg onanerer da også selv jævnligt, både alene og sammen med min mand.
Det kan godt være, din bonusdatter tidligere har “set ting”, men I skal passe på ikke at gøre hende unormal ved at lave regler, som ikke giver mening, og som på sigt kan give hende en forkert opfattelse af, hvad sund seksualitet egentlig er.
Hvis I føler jer usikre på hendes seksualitet, og om I støtter hende godt nok ift tidligere oplevelser, så kan I tage en samtale med sundhedsplejersken eller jeres læge og få rådgivning ad den vej. Men lige det med onani lyder fuldstændigt almindeligt.
Anmeld
Citér