Jeg har et kæmpe problem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
14 svar
26 synes godt om
2. januar

Anonym trådstarter

Godmorgen med jer

jeg har simpelthen brug for at vende det her med nogen, og har ikke brug for at i fordømmer mig undervejs! 

For 5 mdr siden blev vi forældre til mit andet barn og min kæreste første barn. Under graviditeten tog jeg 12 kg på og har for længst smidt dem igen. Min kæreste derimod tog nok ca det samme på, og har ikke smidt dem igen. Han var virkeligt en top lækker fyr, men nu hænger maven udover bæltet og hans bryster er nærmest større end mine. Jeg fylder ikke vores skabe med junk og laver altid lækker og sund mad, men på hans arbejde spiser de dagligt rundstykker, pizza, slik og kage. Problemet er at jeg jo ikke vil såre ham og sige at han skal tabe sig, men når vi ligger i sengen og skal have sex, så tænder jeg ikke på ham. Hans mave klasker ned på min og han puster som bare pokker! 

Har forsøgt at spørge om han måske vil med over og træne eller med ud og løbe, men det synes han ikke lige at der er tid og overskud til. 

Hvad havde I lige gjort? Bidt det i jer og ladet jeres mand blive meget overvægtig eller hvad? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

2. januar

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Godmorgen med jer

jeg har simpelthen brug for at vende det her med nogen, og har ikke brug for at i fordømmer mig undervejs! 

For 5 mdr siden blev vi forældre til mit andet barn og min kæreste første barn. Under graviditeten tog jeg 12 kg på og har for længst smidt dem igen. Min kæreste derimod tog nok ca det samme på, og har ikke smidt dem igen. Han var virkeligt en top lækker fyr, men nu hænger maven udover bæltet og hans bryster er nærmest større end mine. Jeg fylder ikke vores skabe med junk og laver altid lækker og sund mad, men på hans arbejde spiser de dagligt rundstykker, pizza, slik og kage. Problemet er at jeg jo ikke vil såre ham og sige at han skal tabe sig, men når vi ligger i sengen og skal have sex, så tænder jeg ikke på ham. Hans mave klasker ned på min og han puster som bare pokker! 

Har forsøgt at spørge om han måske vil med over og træne eller med ud og løbe, men det synes han ikke lige at der er tid og overskud til. 

Hvad havde I lige gjort? Bidt det i jer og ladet jeres mand blive meget overvægtig eller hvad? 

Den er så svær... For hvad mener din mand selv om hans krop?

Min mand vejer også for meget, men er i en meget god kondi, så jeg oplever det ikke som et problem - det gør han derimod selv, så han er derfor begyndt at træne og løbe mere.

Jeg mener godt at du kan sige at han bør tabe sig, men du kan pakke det lidt pænt ind i omsorg for hans helbred eller noget i den dur.

Anmeld Citér

2. januar

Jegkiggerpåfugle

Profilbillede for Jegkiggerpåfugle

jeg tillader mig at skrive det er et luksus problem 

du har vel ikke valgt din kæreste / mand på hans udseende, derfor bør det jo ikke og alene være grunden til du ikke tænder på ham. 

Charme, personlighed og hvad der ellers skinner i gennem gør mennesker attraktive. 

Hvis du vender den om og at det var dig der ikke kunne smide kiloene og han havde smidt dem og at han ikke kunne tænde på dig fordi du havde taget 12 kg på (herre Gud kære ven, 12 kg er ingenting) var du så ikke også blevet ked af det hvis din mand kom og sagde til dig han ikke tændte på dig fordi du var blevet fed?

jeg tog knap 30 kg på efter første graviditet og jeg har ikke kunne smide dem ligeså nemt og jeg kæmper en indædt kamp 4 år senere med problemet, min mand har selv taget 20 kg på henover disse år men kan li ham for ham og ikke hvor ripped han nu end måtte være før vi fik børn. 

Snak med ham, ingen er tankelæser. 

Anmeld Citér

2. januar

AnoMom

Jeg kan ærlig talt godt forstå dig. Høre dig ikke sige at du forventer at han er top trimmet med vaskebræt og står snor lige. 

Jeg havde selv en kæreste engang der tog 30 kg på over 3 år og jeg mistede fuldstændig lysten til ham. Gennem 1,5 år havde vi ingen sex eller intimitet overhovedet. 

Det er måske rigtig at det er det indre og charmen osv der skal tænde en og ikke kroppen. Men det ene hører med det andet i min verden. Charmen forsvinder ligesom bare når man hver dag ser på at manden bare sidder på sin flade, inaktiv og spiser slik og kager. 

Der kostede os vores forhold til sidst. Jeg opfordrede ham mange gange til at tage med ud og løbe, ned og træne, droppe de 3-4 liter sodavand han drak om dagen osv. Men han gjorde intet og brokkede sig i stedet over sin vægt. 

Har ingen råd til dig desværre. Men ville lige dele mit syn på det.

Anmeld Citér

2. januar

Anonym trådstarter

Jegkiggerpåfugle skriver:

jeg tillader mig at skrive det er et luksus problem 

du har vel ikke valgt din kæreste / mand på hans udseende, derfor bør det jo ikke og alene være grunden til du ikke tænder på ham. 

Charme, personlighed og hvad der ellers skinner i gennem gør mennesker attraktive. 

Hvis du vender den om og at det var dig der ikke kunne smide kiloene og han havde smidt dem og at han ikke kunne tænde på dig fordi du havde taget 12 kg på (herre Gud kære ven, 12 kg er ingenting) var du så ikke også blevet ked af det hvis din mand kom og sagde til dig han ikke tændte på dig fordi du var blevet fed?

jeg tog knap 30 kg på efter første graviditet og jeg har ikke kunne smide dem ligeså nemt og jeg kæmper en indædt kamp 4 år senere med problemet, min mand har selv taget 20 kg på henover disse år men kan li ham for ham og ikke hvor ripped han nu end måtte være før vi fik børn. 

Snak med ham, ingen er tankelæser. 

Selvfølgeligt er jeg ikke så overfladisk at jeg har valgt min mand på hans udseende. Det er heller ikke det jeg på nogen måde insinuerer. I så fald ville jeg jo ikke se det her som et problem, for så var jeg ikke sammen med ham mere. Det er slet slet ikke tilfældet. Jeg elsker min mand, og kunne aldrig finde på at såre ham! Men det må være en ærlig sag at have det som jeg har det. For mig er seksuel tiltrækning vigtigt i et forhold, og jeg tænder helt ærligt bare ikke på store mandebryster og en stor mave. Jeg har ikke sagt noget om det til ham, for jeg vil ikke såre ham - ligesom jeg ved at han ville gøre det samme for mig, men det er stadig et problem og det er umiddelbart tiltagende. Han tager fortsat en del på, og jeg er bekymret for hvor det ender. Ikke bare for min seksuelle tiltrækning af ham, men også for hvad det gør generelt ved hans krop. 

Det her betyder ikke at jeg er overfladisk eller på nogen måder ond ved min mand - det betyder tvært imod bare at jeg elsker ham og højt, for jeg vil ham bare det bedste! 

Anmeld Citér

2. januar

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Jeg kan ærlig talt godt forstå dig. Høre dig ikke sige at du forventer at han er top trimmet med vaskebræt og står snor lige. 

Jeg havde selv en kæreste engang der tog 30 kg på over 3 år og jeg mistede fuldstændig lysten til ham. Gennem 1,5 år havde vi ingen sex eller intimitet overhovedet. 

Det er måske rigtig at det er det indre og charmen osv der skal tænde en og ikke kroppen. Men det ene hører med det andet i min verden. Charmen forsvinder ligesom bare når man hver dag ser på at manden bare sidder på sin flade, inaktiv og spiser slik og kager. 

Der kostede os vores forhold til sidst. Jeg opfordrede ham mange gange til at tage med ud og løbe, ned og træne, droppe de 3-4 liter sodavand han drak om dagen osv. Men han gjorde intet og brokkede sig i stedet over sin vægt. 

Har ingen råd til dig desværre. Men ville lige dele mit syn på det.

Tak for din forståelse! Du har ret - det hænger altså sammen. 

Er ked af at høre at det gik sådan for jer! 

Det her kommer ikke til at koste os vores forhold, men jeg er ligesom nødt til at pakke det lidt ind, så jeg får ham til at gøre noget aktivt uden at han bliver såret. Jeg kan ikke fortsætte med at se til mens han bare bliver større og større. 

jeg tænker også rigtig meget på hans selvværd. Ville være ked af det hvis han kom til at kæmpe med dårligt selvværd også, for det har han ingen grund til. Han er en fantastisk mand! 

Anmeld Citér

2. januar

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Den er så svær... For hvad mener din mand selv om hans krop?

Min mand vejer også for meget, men er i en meget god kondi, så jeg oplever det ikke som et problem - det gør han derimod selv, så han er derfor begyndt at træne og løbe mere.

Jeg mener godt at du kan sige at han bør tabe sig, men du kan pakke det lidt pænt ind i omsorg for hans helbred eller noget i den dur.

Han går tit og siger at han er for fed og han har taget for meget på. Når han siger det, så siger jeg at han skal tale pænt om ham selv og at jeg elsker ham. 

Har talt en lille smule med ham om det, og jeg ved at han har det rigtig svært på arbejde når alle andre bare spiser løs og lokker med pizza og grilmad. 

Men jeg tror jeg vil tale med ham om det igen på en eller anden måde. Men på en rigtig pæn måde - som du siger måske noget omkring helbred. Vil bare ikke såre ham eller gøre ham ked af det, så må lige tænke lidt over det. 

Anmeld Citér

2. januar

AnoMom

Anonym skriver:

Tak for din forståelse! Du har ret - det hænger altså sammen. 

Er ked af at høre at det gik sådan for jer! 

Det her kommer ikke til at koste os vores forhold, men jeg er ligesom nødt til at pakke det lidt ind, så jeg får ham til at gøre noget aktivt uden at han bliver såret. Jeg kan ikke fortsætte med at se til mens han bare bliver større og større. 

jeg tænker også rigtig meget på hans selvværd. Ville være ked af det hvis han kom til at kæmpe med dårligt selvværd også, for det har han ingen grund til. Han er en fantastisk mand! 

Det skal du ikke være. Det er 10 år siden.

Her kæmpede han netop også med selvværd og det er ødelæggende. Efter vi er gået fra hinanden har han taget yderligere 25 kg på. 

Måske du ska prøve at tale med ham om det stille og rolig. Og finde ud af hvordan han selv har det med sin krop 

Anmeld Citér

2. januar

IenFart

Profilbillede for IenFart

Som mand tror jeg faktisk jeg på den lange bane ville blive gladest for en rimelig direkte udmelding. Det tror jeg godt kan blive fortalt på en ikke-sårende måde. Men at få det leveret ved små stik-piller, hints eller andre ukonkrete måder er bare røv-irriterende.

Det kan godt være det gør nas i starten, men så ved man da hvad man har at forholde sig til.

Anmeld Citér

2. januar

Dorthe1986

Profilbillede for Dorthe1986
Mor til Emil og Ella

Jeg er også med på holdet der siger meld det ud direkte. Måske man bliver ked af det men man har noget at forholde sig til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.