Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Jeg endte med at ringe og hviske at jeg var syg...
jeg blev sat videre til butikschefen, der var sur og lige ville påpege at graviditet ikke er en sygdom, og at jeg ikke kunne vurdere om jeg var for syg til arbejde mere end den pågældende dag, det var kun en læge der kunne det...
jeg fik besked på at skulle ringe igen senest kl. 18 samme dag og fortælle om jeg ville komme dagen efter...
Så min kæreste kørte til lægen og spurgte om de havde en akut-tid samme dag.. det havde de så afsted med os, med mig med en spand på bagsædet for det kom i bølger af hvert 30. minut...
lægen sagde mave-virus og jeg skulle holde mig fra andre mennesker frem til mandag for det var yderst smitsomt...
så jeg ringede igen til arbejdet mens jeg stadig var hos lægen i tilfælde af de ville betale for en læge-erklæring... var en kollega der tog telefonen, gav den videre til min leder, som efter jeg sagde jeg var sygemeldt til mandag sage jeg skulle sige det til butikschefen også, så hun fandt ham og jeg gentog igen at jeg havde fået mave-virus og skulle blive hjemme til mandag... han var stille et øjeblik og sagde så- så det var ikke på grund af din graviditet, nå så god bedring og lagde røret på...
fantastisk arbejdsplads jeg har...
så hvis jeg knækker mig pga graviditeten så skal jeg bare møde på arbejde alligevel fordi det er ikke en sygdom????...
må bare sørge for at tage til lægen hver gang jeg har det for dårligt til at arbejde og få det dokumenteret med hans øjne at jeg altså sidder med en spand som krammedyr...
lige nu sidder jeg og har stadig minus energi til noget som helst... jeg stod op 10.30, kl. 13 havde jeg spist mad og været i bad og var klar til at ligge mig og sove igen... jeg har lige klaret opvasken ved at sidde ned da jeg begyndte at blive svimmel....
bare tanken om en vagt 8-17.30 i morgen tager virkelig pusten fra mig... har også stadig kvalme der kommer i bølger, dog bliver mad osv nede nu...
Anmeld
Citér