sygemelding uden stemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik-19-09-11, Lillebror juli '18
snuskesmor skriver:

Hvis du har totalt mistet stemmen, skal den have hvile som du selv siger.

Måske kan du hvæse noget ud men det lyder ikke som om din chef er så modtagelig for en uforståelig samtale.

Har du en god kollega eller familiemedlem der kan ringe for dig? Det er jo godt at give besked i god tid hvis du alligevel ikke kan gøre det du skal. Og tilbyd at gøre hvad end arbejde du *kan* gøre uden at tale. Evt duk op uden stemme, med pen og papir, hvis du ikke får meldt fra.

Derudover: Til øre-næse-hals-læge for at finde ud hvorfor du mister stemmen. Der kan du få henvisning til logoped hvis det er nødvendigt. I mange yrker er man meget handicappet uden stemme...

Hilsen underviseren der tabte stemmen totalt i 2.5 uge og gik til logoped i et halvt år (og siden har beholdt stemmen! Det kan gøres noget ved!)

Sidste fif, drik en hulens masse vand. Varmt hvis du hoster.

God  bedring! Det er så røvsygt...

jeg har haft sygemelding pga luftvejsinfektion siden 28 december...

jeg er bare så super heldig at når det er en af de slemme så sætter det sig på mit stemmebånd før jeg overhovedet bliver forkølet-agtigt...

mit arbejde er med fødevarer og kundekontakt, der er ingen arbejdsopgaver "ude bagved" som jeg ville kunne lave hvis jeg ikke kunne snakke...

jeg tænkte også at jeg hellere ville give besked i dag så hun vidste at når hun mødte i morgen så kom jeg ikke fremfor at stå der i morgen først og skulle finde en løsning...

jeg må bare prøve at ringe og håbe på at deres telefon er lavet så de kan høre mig og ellers så har jeg da prøvet at gøre det jeg blev bedt om...

drikker 3 l vand, 4 kopper the og med masser af honning ;)

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

2. januar

Tystys14

Profilbillede for Tystys14

I fare for at blive angrebet. Jeg har slev lige ligget syg med influenza, (feber og smerter i alle led) mistede også stemmen, og her kunne jeg ikke engang hviske til mine piger, at jeg elsker dem eller sige godnat med ord. (havde vitterlig ingen stemme overhovedet, og har aldrig prøvet at miste stemmen på den måde). Der gik næsten 12. Dage før jeg begyndte at kunne hviske igen og yderligere en uge før stemmen blev helt sig selv.

Så hvis ts er i samme sted, så forstår jeg udmærket godt at hun ikke kan ringe selv. Når det så er sagt, synes jeg at ts bør sætte sig ud i bilen og kører til sit arbejde og melde sig syg ansigt til ansigt. På den måde kan din chef se du faktisk er syg og ikke bare tage dig en ekstra fridag.

Ydermere ville du også bedre kunne slappe af, og med god samvittighed tænker jeg. 

God bedring. 

Anmeld Citér

2. januar

xStinepigen

Profilbillede for xStinepigen
7+1

Nu sidder jeg uden stadig en stemme, er nødt til at forlænge min sygemelding da jeg oven i nu har fået feber og svimmelhed...

jeg kan gå 5-10 skridt førend gulvet føles som bølgegang under fødderne...

jeg tænkte derfor at jeg allerede i dag ville skrive til min leder at jeg ikke er blevet frisk endnu...

har så blot fået beskeden:

besked ikke modtaget - som svar...

hvad gør jeg så nu???

jeg kan jo ligesom ikke rigtig ringe og sygemelde mig når jeg ikke kan snakke...

Min leder har før sagt at hun ikke vil have sygemelding pr. sms men jeg kan jo ikke rigtig gøre andet lige nu??? min kæreste er også ramt så han kan ikke engang ringe for mig denne gang...

jeg orker ikke at diskutere med min leder pr sms.. jeg har som sagt næsten ikke engang energi nok til at holde mig vågen og spise for tiden...

Dengang jeg mistede stemmen fuldstændigt ringede jeg og viskedede. Det kunne jeg godt men kuk luften der dannede lyden så de måtte gætte sig til noget af det. Men ring dog så min din chef jo høre du ikke kan snakke 

Anmeld Citér

7. januar

Wampires

Jeg endte med at ringe og hviske at jeg var syg...

jeg blev sat videre til butikschefen, der var sur og lige ville påpege at graviditet ikke er en sygdom, og at jeg ikke kunne vurdere om jeg var for syg til arbejde mere end den pågældende dag, det var kun en læge der kunne det...

jeg fik besked på at skulle ringe igen senest kl. 18 samme dag og fortælle om jeg ville komme dagen efter...

Så min kæreste kørte til lægen og spurgte om de havde en akut-tid samme dag.. det havde de så afsted med os, med mig med en spand på bagsædet for det kom i bølger af hvert 30. minut...

lægen sagde mave-virus og jeg skulle holde mig fra andre mennesker frem til mandag for det var yderst smitsomt...

så jeg ringede igen til arbejdet mens jeg stadig var hos lægen i tilfælde af de ville betale for en læge-erklæring... var en kollega der tog telefonen, gav den videre til min leder, som efter jeg sagde jeg var sygemeldt til mandag sage jeg skulle sige det til butikschefen også, så hun fandt ham og jeg gentog igen at jeg havde fået mave-virus og skulle blive hjemme til mandag... han var stille et øjeblik og sagde så- så det var ikke på grund af din graviditet, nå så god bedring og lagde røret på...

fantastisk arbejdsplads jeg har...

så hvis jeg knækker mig pga graviditeten så skal jeg bare møde på arbejde alligevel fordi det er ikke en sygdom????...

må bare sørge for at tage til lægen hver gang jeg har det for dårligt til at arbejde og få det dokumenteret med hans øjne at jeg altså sidder med en spand som krammedyr...

lige nu sidder jeg og har stadig minus energi til noget som helst... jeg stod op 10.30, kl. 13 havde jeg spist mad og været i bad og var klar til at ligge mig og sove igen... jeg har lige klaret opvasken ved at sidde ned da jeg begyndte at blive svimmel....

bare tanken om en vagt 8-17.30 i morgen tager virkelig pusten fra mig... har også stadig kvalme der kommer i bølger, dog bliver mad osv nede nu...

Anmeld Citér

7. januar

HBV

Profilbillede for HBV

Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med men hvis du er i et servicefag med levnedsmidler, på et sygehus, børnehave m.v. Så er det en virkelig dårlig ide at møde op på arbejde i morgen allerede. Det anbefales kraftigt at blive hjemme fra arbejde i 48 timer EFTER at symptomerne er væk  det smitter nemlig sindssygt meget - også efter du føler dig rask. 

Rigtig god bedring 

Anmeld Citér

7. januar

Wampires

HBV skriver:

Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med men hvis du er i et servicefag med levnedsmidler, på et sygehus, børnehave m.v. Så er det en virkelig dårlig ide at møde op på arbejde i morgen allerede. Det anbefales kraftigt at blive hjemme fra arbejde i 48 timer EFTER at symptomerne er væk  det smitter nemlig sindssygt meget - også efter du føler dig rask. 

Rigtig god bedring 

Jeg tør virkelig ikke at sygemelde mig mere foreløbigt...

Jeg arbejder i en delikatesse...

men jeg er nok nødt til det...

jeg er virkelig i tvivl om jeg vil kunne håndtere madlugten uden at kaste op...

må se hvordan jeg har det i morgen tidlig...

maven er nogenlunde stabil.. der er "bare" kvalme tilbage og det kan jo være pga graviditeten... og så trætheden efter ikke at have kunnet spise ordentligt i en lang periode...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+