Hvor meget betaler I i faste udgifter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.013 visninger
31 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. december 2017

Anonym trådstarter

Vores yngste starter i vuggestue her i januar, og jeg har derfor ved at lægge nyt budget. Vores faste udgifter er nu oppe på 20.000 kr. Det synes jeg godt nok er mange penge! Og også lidt mere end jeg egentlig synes, at vores lønninger kan bære.

Og der er bare ikke noget der kan skæres fra, for med i de 20.000 er udelukkende de helt faste udgifter, som renter og afdrag på boliglån, ejendomsskat, daginstitution, forsikringer, el, vand og varme.
Mad, benzin, streamingtjenester osv. kommer oveni.

Vi sidder billigt i huset med et afdragsfrit F5-lån, og kun et beskedent banklån. Så jeg tror ikke, vi kunne gøre det billigere hvis vi sad i en lejebolig.

Men hvad er egentlig "normalen"? Er det bare de beløb vi er oppe i, når man er en familie? Hvor meget betaler I andre? Jeg kunne godt bruge nogle beløb til sammenligning.

Vi er to voksne og to børn på 1 og 4 år, og vi modtager ikke nogle særlige tilskud.

Anonyme svar er tilladt.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

31. december 2017

amkjaer

Profilbillede for amkjaer

Hejsa 

Jeg syntes ikke det lyder så slemt. Vores er på knap 26.000kr og vi har heller ikke et specielt dyrt hus samt 2 unger på 2 og 4 år i institution. 

Godt nytår:-) 

Anmeld Citér

31. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Vores yngste starter i vuggestue her i januar, og jeg har derfor ved at lægge nyt budget. Vores faste udgifter er nu oppe på 20.000 kr. Det synes jeg godt nok er mange penge! Og også lidt mere end jeg egentlig synes, at vores lønninger kan bære.

Og der er bare ikke noget der kan skæres fra, for med i de 20.000 er udelukkende de helt faste udgifter, som renter og afdrag på boliglån, ejendomsskat, daginstitution, forsikringer, el, vand og varme.

Vi sidder billigt i huset med et afdragsfrit F5-lån, og kun et beskedent banklån. Så jeg tror ikke, vi kunne gøre det billigere hvis vi sad i en lejebolig.

Men hvad er egentlig "normalen"? Er det bare de beløb vi er oppe i, når man er en familie? Hvor meget betaler I andre? Jeg kunne godt bruge nogle beløb til sammenligning.

Vi er to voksne og to børn på 1 og 4 år, og vi modtager ikke nogle særlige tilskud.

Anonyme svar er tilladt.

Vores svinger meget da nogen regninger bliver betalt 1 gang om året nogen hver 3 mdr.

Den dyreste mdr er 18000 og den billigste mdr er ca 12000.

Men hvis man regner års beløbet ud på mdr basis så er det ca 15000 om mdr.

I dette beløb er forsikringer, indbo, ulykke på børnene og knallert. (I det nye år skal vi også have lavet ulykkes forsikring)

Husleje, el, varme, licens, tlf, tv pakke med internet, lån, børneopsparing. nu tror jeg at jeg har det hele.

Mine børn har pædagogisk friplads, så vi betaler ikke for at de gå i klub (mrn ellers lå på 490 pr barn)

Vi har lån, men ingen bil.

Anmeld Citér

31. december 2017

Anonym

Vi ligger vel omkring 30.000, dog med et halvdyrt hus. 2børn i institution og 2 biler.

Men man sætter jo ofte sine udgifter efter indtægterne, og institutionsudgifter er en ret tung post især de første vuggestue år.

Anmeld Citér

31. december 2017

Tobis

Profilbillede for Tobis

Vi har udgifter på 30.000 kr. Pr. måned. Bi har hus og 2 biler og 2 børn i institution. 

Ud over kommer udgifter til mad, heste ( vi har 3 stk. hjemme) diesel og fornøjelser. 

Anmeld Citér

31. december 2017

Anonym

Vores udgifter beløber sig til 37.000 kr med to biler, hus og sommerhus og alle øvrige faste udgifter og så har vi tre børn, hvor kun en af dem går i SFO. 

Vi har sat os udfra vores indtægter og vi mangler ikke noget.

Anmeld Citér

31. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Anonyme svar er tilladt.

Min kæreste betaler for sine egne udgifter, imens jeg betaler hus, udgifterne for mine to børn og alt det andet. Det er mig, der har købt og ejer huset - og indtil nu har jeg har et godt betalt arbejde, imens min kæreste har været på kontanthjælp.

Min budgetkonto kræver 17.000 kr pr måned. Jeg har et fastforentet obligationslån på huset. Nogle måneder er udgifterne højere end andre - og de 17.000 er knap 1000 kr over gennemsnittet for, hvad der trækkes hver måned. Og så synes jeg, det er vigtigt med en lille buffer på budgetkontoen.

Anmeld Citér

31. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Anonyme svar er tilladt.

Vi betaler 32.000 om mdr. Er med 3 børn 2 biler, hus, 20 minutter fra Aarhus - synes det er mange penge men kan ikke rigtig gøres billigere når vi begge arbejder i Aarhus 

Anmeld Citér

31. december 2017

Anonym

Faste udgifter: 55.000 kr  dertil kommer selvfølgelig mad og forbrug 

Vi er to voksne, et barn, 2 katte og en hund 

Anmeld Citér

31. december 2017

K&S

Profilbillede for K&S
Har den mest fantastiske mand og søn :-)
Anonym skriver:

Faste udgifter: 55.000 kr  dertil kommer selvfølgelig mad og forbrug 

Vi er to voksne, et barn, 2 katte og en hund 

Jeg er nysgerrig pga. det meget høje beløb - har du lyst til at specificere udgifterne lidt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.