Anonym skriver:
Vores yngste starter i vuggestue her i januar, og jeg har derfor ved at lægge nyt budget. Vores faste udgifter er nu oppe på 20.000 kr. Det synes jeg godt nok er mange penge! Og også lidt mere end jeg egentlig synes, at vores lønninger kan bære.
Og der er bare ikke noget der kan skæres fra, for med i de 20.000 er udelukkende de helt faste udgifter, som renter og afdrag på boliglån, ejendomsskat, daginstitution, forsikringer, el, vand og varme.
Mad, benzin, streamingtjenester osv. kommer oveni.
Vi sidder billigt i huset med et afdragsfrit F5-lån, og kun et beskedent banklån. Så jeg tror ikke, vi kunne gøre det billigere hvis vi sad i en lejebolig.
Men hvad er egentlig "normalen"? Er det bare de beløb vi er oppe i, når man er en familie? Hvor meget betaler I andre? Jeg kunne godt bruge nogle beløb til sammenligning.
Vi er to voksne og to børn på 1 og 4 år, og vi modtager ikke nogle særlige tilskud.
Anonyme svar er tilladt.
Vores svinger meget da nogen regninger bliver betalt 1 gang om året nogen hver 3 mdr.
Den dyreste mdr er 18000 og den billigste mdr er ca 12000.
Men hvis man regner års beløbet ud på mdr basis så er det ca 15000 om mdr.
I dette beløb er forsikringer, indbo, ulykke på børnene og knallert. (I det nye år skal vi også have lavet ulykkes forsikring)
Husleje, el, varme, licens, tlf, tv pakke med internet, lån, børneopsparing. nu tror jeg at jeg har det hele.
Mine børn har pædagogisk friplads, så vi betaler ikke for at de gå i klub (mrn ellers lå på 490 pr barn)
Vi har lån, men ingen bil.