Hej 
vi har selv en 10 årige pige og en 8 årige dreng, Og der er ingen tvivl om at der foregår nogle ting i den alder når man er pige. Jeg har også snakket med andre om det med erfaring der fortæller deres datter også opførte sig lignende i den alder.
Jeg har fundet frem til at hun simpelthen har svært ved forandringer. Hun er startet med at kører bus selv, det var både spændene at gøre det men også skræmmende at blive “overladt” til sig selv. Det samme gælder når en lære går på barsel, i et helt år, det reagerer hun på ved at være frustreret. Hun snakker grimt til sin bror og jeg, og jeg er til sidst blevet fuldstændig vanvittig og ja skældt højlydt ud i min egen frustration, der skete bare ikke så meget ved det desværre og løste ikke problemet. Hun ville ikke skylde tallerkner af og hvis jeg bad hende om det kom hun med provokerende sætninger der satte mit p.. i kåg
Der kom simpelthen bare en konkret og enkelt konsekvens HVER GANG. Hun blev, ja som 10 årige, sendt ind på værelset grædende og skrigende når hun snakkede grimt, gav hendes dog lige 2 min til at forklare sig sel. Hun kunne ikke forklare handlingen og blev derfor bedt om at gå ind og komme ud når hun var klar til at snakke ordentlig til os igen. Jeg er godt klar over hun har svært ved at forklare sig, så gir jeg hende på andre tidspunkt totalt mulighed for åbenhed og ærlighed og spørg tit ind til hendes dag, hvad er gået godt og hvad har måske drillet .. vil gerne lærer hende at snakke om tingene og være åben fremfor frustrerende og lukket 
Anmeld
Citér