To fornavne - evt. navneforvirring eller helt ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

1. Er det forskelligt hvem der mest bruger det ene fornavn frem for det andet? Jeg tænker på om det fx mest et hendes far, der siger Astrid og så dig, som mest siger navnet Zaza eller det omvendt? 

Et det også forskellige familiemedlemmer, som enten bruger begge fornavne eller kun det ene fx mest kun første fornavn eller mest andet fornavn? 

Hvordan i daginstitutionen/skolen, hvad siger de mest der? Vores søn vil mest blive kaldt ved sit andet fornavn - Helge i sin kommende vuggestue.

Det er forskelligt, vi bruge begge navne. Min mand bruger nok Astrid mere end jeg gør. Da hun var mindre brugte hun Zaza i skolen. Nu bruger hun primære Astrid, hendes klassekammerater bruger begge navne. Mine forældre har fået besked på at bruge Astrid fordi min far ikke kan udtale Zaza rigtigt. Mine svigerforældre bruger begge navne.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

30. december 2017

Skouboe

Profilbillede for Skouboe

Jeg har en Freja Marie og en Silja Emilie, og for begge børns vedkommende, bruger vi kun det ene. 

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

2. marts

Alterz

Min datter Hedder Marie-Louise og hun bliver både kaldt Marie, Louise og Marie-Louise - Hun er heller ikke forvirret og reagere rigtig fint på det hun skal reagere på (:

Anmeld Citér

27. april

Benedikte85

Profilbillede for Benedikte85
Mortilah skriver:

Her er situationen som hos jer. Det har ikke medført nogle problemer overhovedet. 

Må jeg pænt spørge hvordan helt konkret at I gør i forhold til det med navnene. Nu tænker jeg på det du skriver med, at jeres situation minder om vores situation med brug af hhv. begge fornavne  (Vilhelm Helge) samt brug af det ene fornavn Vilhelm, som min kæreste og hans mor gør rigtig meget - og så mig, der primært kun bruger andet fornavn, Helge. 

Jeg kan sagtens forstå det virker lidt forvirrende og jeg ønsker jo ikke min kære dreng bliver helt navnerundtosset. Vi herhjemme kan bare ikke blive fuldstændig enige da min kæreste bedst kan lide navnet Vilhelm og jeg nærer stor forkærlighed for navnet Helge især med den stærke familiehistoriske baggrund dette navn har. Jeg glæder mig til at kunne fortælle vores søn, hvorfor han bærer dette navn Helge og hvem han er opkaldt efter - et helt vidunderligt menneske sin oldefar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.