Borderline. Andres opfattelse omkring opmærksomhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
13 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2017

Anonym trådstarter

Hvorfor tror folk at man gør ting for at få opmærksomhed, bare fordi man har boderline?

Jeg er nysgerrige efter at vide om der er så mange med borderline der er opmærksomhedsøgene?

Jeg har borderline og gør ikke ting for at få opmærksomhed.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

28. december 2017

Rosa-Sofia

Vi med borderline er vel lige så forskellige som mennesker uden er forskellige.

Jeg har borderline og jeg går for eksempel ikke rundt og går amok. Selv om jeg har lyst til det

Anmeld Citér

28. december 2017

Anonym

Jeg har også borderline men søger ikke opmærksomheden, snarere tværtimod men til gengæld kan jeg gøre/lave noget uhensigtsmæssigt, uden at ville det, som så gør at jeg får opmærksomhed. 

Anmeld Citér

28. december 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Altså nu spørger jeg bare fordi jeg ikke ved det 

men er borderline ikke netop ikke det modsatte, altså at man ikke kan lide opmærksomhed og er bange for at fejle agtig?

Anmeld Citér

28. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Altså nu spørger jeg bare fordi jeg ikke ved det 

men er borderline ikke netop ikke det modsatte, altså at man ikke kan lide opmærksomhed og er bange for at fejle agtig?

Impulsivitet, ustabilt humør, vredesudbrud over, objektivt, “småting”, er ofte, men ikke altid, symptomer på Borderline. Mange opfattes som drama queens, fordi de har svært ved at regulere deres følelser og reaktionerne herpå. 

Anmeld Citér

28. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvorfor tror folk at man gør ting for at få opmærksomhed, bare fordi man har boderline?

Jeg er nysgerrige efter at vide om der er så mange med borderline der er opmærksomhedsøgene?

Jeg har borderline og gør ikke ting for at få opmærksomhed.

Fordi mange med Borderline har svært ved at kontrollere deres følelser og let fremstår meget dramatiske og heftige i deres følelsesudbrud. Reelt søger de vel ikke opmærksomheden for opmærksomhedens skyld, men handler i deres følelsers vold, og det tolkes så let som om, de jager opmærksomheden. 

Men der er jo altid nuancer og forskelle, og langt fra alle med Borderline handler netop sådan. 

Anmeld Citér

28. december 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
Mor og meget mere skriver:

Impulsivitet, ustabilt humør, vredesudbrud over, objektivt, “småting”, er ofte, men ikke altid, symptomer på Borderline. Mange opfattes som drama queens, fordi de har svært ved at regulere deres følelser og reaktionerne herpå. 

Nårh okay, så har jeg da misforstået diagnosen helt 

Anmeld Citér

28. december 2017

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+

Jeg har også borderline og ønsker bestemt heller ikke opmærksomhed, tværtimod. Men som andre skriver kan jeg også nogle gange reagere uhensigtsmæssigt heldigvis sker det meget sjældent efterhånden. Men da jeg var yngre skete det meget oftere og har mange gange været i slåskampe både med og uden våben og det er selvfølgelig noget der giver opmærksomhed, men det var bestemt ikke det jeg søgte, kunne bare ikke styre mine følelser. Efter jeg fik børn fik jeg lidt mere styr på mig selv men arbejder heller ikke, og passer egentlig mest bare mig selv, min familie og nogle få tætte venner. Bliver hurtig stresset hvilket gør at jeg får sværere ved at kontrollere mine følelser, så for mig er det bedst at ha fred og ro omkring mig, for at kunne fungere normalt og heldigvis for mig og min familie havde jeg en meget forstående sagsbehandler som hjalp mig med at få en førtidspension ellers havde jeg nok ikke haft mine børn hjemme.

Anmeld Citér

28. december 2017

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia skriver:

Vi med borderline er vel lige så forskellige som mennesker uden er forskellige.

Jeg har borderline og jeg går for eksempel ikke rundt og går amok. Selv om jeg har lyst til det

Ja Jeg ved godt vi er meget forskellige

Jeg er heller ikke den type der gå amok, jeg vender min vrede ind ad.

Anmeld Citér

28. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har også borderline men søger ikke opmærksomheden, snarere tværtimod men til gengæld kan jeg gøre/lave noget uhensigtsmæssigt, uden at ville det, som så gør at jeg får opmærksomhed. 

Ja også er det folk at folk tænker man et opmærksomhedsøgene.

Jeg er bare træt af at høre lige det. For der er noget der ligger til grunde for at man gør som man gør, og ikke fordi man vil have opmærksomhed.

Udad til kan folk ikke se jeg har borderline, det er kun de nærmeste min kæreste min bedste veninde osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.