Vil bare lige komme med en sidebemærkning.
At få din sundhedsplejerske til at se lyset, tror jeg du skal skyde en hvid pil efter. Det er ret svært for ikke vegetarer at se at man kan få alle næringsbehov dækket, uden kød. (Indrømmer gerne at jeg selv har svært ved at se det). - Spørg istedet dig selv om ikke det er ligegyldigt hvad sundhedsplejersken mener. Det er dit barn og hvis du kan sørge for at barnets behov er dækket ind, så behøver sundhedsplejersken ikke at være enig med dig.
Jeg aner ikke selv noget om næringsbehov eller lign. Og har ikke sat mig ind i vegetarisk kost, men jeg formoder at I som forældre ved det. Især når i selv lever vegetarisk.
Og med hensyn til instititution, så er der jo ikke andet for end at spørge dem. Tror der er stor forskel på institution og pædagoger, så det er svært at komme med et endegyldigt svar. Der må I nok tage ud og snakke med dem.
Og så stå ved jeres valg. I vil formegentlig støde på flere der er uforstående overfor jeres valg, og som vil være forarget over at I har taget det valg på jeres barns vegne også. (Og så kan man jo argumentere at vi andre jo også har valgt for vores børn, at de skal spise kød)
Anmeld
Citér