Har i også ømme bryster efter ægløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.777 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. december 2017

Anonym trådstarter

Glædelig jul og tak fordi i vil læse mit opslag  

Hver måned siden jeg stoppede med prævention for 7 måneder siden, oplever jeg at få EKSTREMT ømme, tunge og enda større bryster fra ægløsning og indtil morgenen hvor jeg får min mens. Det starter altid ud med lidt ømme og forøges i løbet af de 14 dage og jeg bliver faktisk nødt til at have en størrelse større bh eller sportsbh på indtil mens er kommet for at kunne holde det ud! De er ikke så tunge at de ikke må røres af kæresten F.eks, bare lidt ala følelsen når man tager bh'en af efter en lang dag x 100.

De første to måneder var jeg helt sikker på at jeg var gravid da det jo var et tegn man både kunne se og mærke, men nu efter 7 måneder uden gevinst bruger jeg det mere som et tegn på at jeg har haft ægløsning 

Men undrer mig om der er andre der oplever det? Har aldrig hørt om det før og kan ikke finde noget om det på nettet  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

25. december 2017

CBbaby

Profilbillede for CBbaby

Jeg har det som dig og har altid haft det nogle cyklusser værre end andre. Jeg har haft hormonspiral i snart 2 år og det er det samme det var også de samme ting jeg havde som gravid, dog var det hele tiden under graviditeten og ikke kun 14 dage om måneden :-) 

Anmeld Citér

25. december 2017

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Jeg har det som dig og har altid haft det nogle cyklusser værre end andre. Jeg har haft hormonspiral i snart 2 år og det er det samme det var også de samme ting jeg havde som gravid, dog var det hele tiden under graviditeten og ikke kun 14 dage om måneden :-) 

Ej det er jeg glad for at hører! (Eller selvfølelig EF det ikke så rart for dig, men dejligt med en der oplever det samme ). Hvordan oplevede du det da du var gravid? Altså inden du testede og troede det var en normal cyklus, var det helt det samme som de tidligere cykluser? 

Anmeld Citér

25. december 2017

CBbaby

Profilbillede for CBbaby
Anonym skriver:

Ej det er jeg glad for at hører! (Eller selvfølelig EF det ikke så rart for dig, men dejligt med en der oplever det samme ). Hvordan oplevede du det da du var gravid? Altså inden du testede og troede det var en normal cyklus, var det helt det samme som de tidligere cykluser? 

Haha det er helt okay. Jeg forstår dig. Altså jeg bliver meget hurtigt svimmel. Jeg har været gravid 3 gange. 

1 stk barn og 2 gange på hormonspiral, som endte i spontan abort 

Da jeg var gravid med nr 1 var mine tegn udover brysterne, at jeg blev meget svimmel til et møde og følte, at der ikke var luft nok. Noget jeg ikke havde prøvet før. Også begyndte jeg at skulle tisse flere gange om natten (kun om natten). Også havde jeg mens smerter hele tiden i en periode. Noget jeg også ofte har i forbindelse med mens smerter. Men de her smerter trak mere i siderne (ligementssmeter fandt jeg ud af) 

Jeh tænkte egentlig ikke så meget over det, men jeg skulle til julefrokost og tænkte, at der kunne være en risiko. Så tog jeg en - og den var sgu positiv - svag - men positiv. Der var jeg i 3+2/3 stykker. Og jeg kan så regne ud, at min svimmelhed var da jeg var i 3+0 :-) ret præcist. Resten af graviditet var jeg også svimmel og besvimede faktisk et par gange. 

Jeg er generelt (over)opmærksom på mon krop. 

De to andre gange var det samme. Jeg skulle tide og fik den samme form for svimmelhed. Jeg testes og de var også positive. De endte i spontane aborter (jeg blev fulgt af læger fordi jeg havde spiral og vi var ikke klar til flere børn) :-) 

jeg havde tilgengæld aldrig kvalme eller kastede op :-) kun svimmelhed og let madlede i starten. 

Men brysterne var der og var ømme hele tiden ��

Anmeld Citér

26. december 2017

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Haha det er helt okay. Jeg forstår dig. Altså jeg bliver meget hurtigt svimmel. Jeg har været gravid 3 gange. 

1 stk barn og 2 gange på hormonspiral, som endte i spontan abort 

Da jeg var gravid med nr 1 var mine tegn udover brysterne, at jeg blev meget svimmel til et møde og følte, at der ikke var luft nok. Noget jeg ikke havde prøvet før. Også begyndte jeg at skulle tisse flere gange om natten (kun om natten). Også havde jeg mens smerter hele tiden i en periode. Noget jeg også ofte har i forbindelse med mens smerter. Men de her smerter trak mere i siderne (ligementssmeter fandt jeg ud af) 

Jeh tænkte egentlig ikke så meget over det, men jeg skulle til julefrokost og tænkte, at der kunne være en risiko. Så tog jeg en - og den var sgu positiv - svag - men positiv. Der var jeg i 3+2/3 stykker. Og jeg kan så regne ud, at min svimmelhed var da jeg var i 3+0 :-) ret præcist. Resten af graviditet var jeg også svimmel og besvimede faktisk et par gange. 

Jeg er generelt (over)opmærksom på mon krop. 

De to andre gange var det samme. Jeg skulle tide og fik den samme form for svimmelhed. Jeg testes og de var også positive. De endte i spontane aborter (jeg blev fulgt af læger fordi jeg havde spiral og vi var ikke klar til flere børn) :-) 

jeg havde tilgengæld aldrig kvalme eller kastede op :-) kun svimmelhed og let madlede i starten. 

Men brysterne var der og var ømme hele tiden ��

Wow hvor vildt! Alt det du beskriver har jeg oplevet den seneste uges tid! Er 3+4 hvis jeg er gravid i denne cyklus og i fredags (3+0) blev jeg helt utroligt svimmel midt inde i Tivoli og måtte have en tår vand og sidde ned. Har oplevet det et par gange de sidste par dage og i går fik jeg nogle vilde stik ved højre æggestok ligesom ved ægløsning. Håber så meget det er det samme som du oplevede og at jeg er gravid! 

Er ked af at hører om dine to SA  Planlægger i at skulle have flere børn? 

Anmeld Citér

26. december 2017

HBV

Profilbillede for HBV

Fra ægløsningen og frem til mens stiger mængden af progesteron. Hvis du ikke er gravid, falder mængden af progesteron drastisk ca et døgns tid inden mens og mange oplever at de skal tisse meget og ofte inden mens. Progesteron tilbageholder væske i din krop og derfor kan det føles som om at brysterne blir lidt større.

Hvis du er gravid, falder mængden af progesteron. Det stiger stødt efter udebleven mens.  

Håber det gav mening 

Anmeld Citér

26. december 2017

CBbaby

Profilbillede for CBbaby
Anonym skriver:

Wow hvor vildt! Alt det du beskriver har jeg oplevet den seneste uges tid! Er 3+4 hvis jeg er gravid i denne cyklus og i fredags (3+0) blev jeg helt utroligt svimmel midt inde i Tivoli og måtte have en tår vand og sidde ned. Har oplevet det et par gange de sidste par dage og i går fik jeg nogle vilde stik ved højre æggestok ligesom ved ægløsning. Håber så meget det er det samme som du oplevede og at jeg er gravid! 

Er ked af at hører om dine to SA  Planlægger i at skulle have flere børn? 

Du er sød. Men du skal bestemt ikke have ondt af mine SA'er :-) jeg har hormonspiral fordi vi ikke ønsker flere børn lige nu. Vores først er først med flere sygdomme og en lettere genfejl. Så vi vil vente et par år, til vi har fået mere ro. Men jo, herefter vil vi meget gerne have flere. :-) 

Jeg kom i tanke om, at var MEGET varm i fra ægløsning og op til udeblevet mens. Jeg fryser ellers altid. Men gjorde det aldrig som gravid :-).

jeg tog iøvrigt hurtigt på og vejede ca 35 kg mere ved fødslen og fik kapeltunnelsyndrom - det meste var vand, og så forsvandt kapeltunnelsyndrommwt også - men jeg håber da, at du undgår dette  

Jeg håber, at den er der for dig! Ellers kommer det nok snart!!! 

Anmeld Citér

26. december 2017

CBbaby

Profilbillede for CBbaby
HBV skriver:

Fra ægløsningen og frem til mens stiger mængden af progesteron. Hvis du ikke er gravid, falder mængden af progesteron drastisk ca et døgns tid inden mens og mange oplever at de skal tisse meget og ofte inden mens. Progesteron tilbageholder væske i din krop og derfor kan det føles som om at brysterne blir lidt større.

Hvis du er gravid, falder mængden af progesteron. Det stiger stødt efter udebleven mens.  

Håber det gav mening 

Tak for forklaringen! Jeg har aldrig vidst det og altid haft meget ømme bryster og "vand" i kroppen efter ægløsning. Men vidste ikke hvorfor og lægen sagde bare, at sådan er det bare

Anmeld Citér

27. december 2017

300515

Profilbillede for 300515

Jeg døjer også en del med følelsen af meget tunge/ømme bryster i forbindelse med ægløsning.  Da jeg var gravid døjede jeg også med at jeg blev hurtig svimmel, hvis jeg havde det varmt. Og jeg frøs egentlig heller aldrig under graviditeten, selvom jeg også har let ved at fryse ellers.  

Anmeld Citér

27. december 2017

HBV

Profilbillede for HBV

Hov jeg kan ikke redigere mit indlæg. Har lige læst det igennem igen og der sneg sig en fejl ind. Hvis man blir gravid, fortsætter progesteron med at stige.. mange kalder det et "graviditets bevarende hormon" ligesom HCG også er det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+