Anonym skriver:
Nu er jeg totalt kedelig - men jeg ville beholde jobbet, der er tæt på hjemmet. Jovist lyder det andet som dit drømmejob. Men er det stadig væk det, når du har 50 minutters kørsel hver vej og skal få hverdagen til at hænge sammen?
Jeg var lykkelig for mit sidste job. Men synes alligevel, at transporttiden til sidst var sådan en stor belastning, at det gik udover min arbejdsglæde. Samtidig skal der mere end bare arbejdsopgaverne til, før det er et rigtigt drømmejob - kollegaer, fleksibiliteten, lønnen osv betyder også meget for mig.
Og så har du vel ligesom jeg mange år tilbage på arbejdsmarkedet. Ingen siger, man skal have karriere, familie og alt på én gang. Drømmejobbet dukker garanteret op igen senere i livet, hvor det passer bedre.
Jeg er helt enig i alt hvad du skriver 
Jeg har lige haft et vikariat som lå en 30-35 min. kørsel væk, og jeg synes det var langt væk hjemmefra. Jeg synes det var mange spildte minutter hver dag, som gik væk fra børn og mand derhjemme.
Det hele skal spille sammen for at det er drømmejobbet, hjemmet og arbejdet skal gå op i en højere enhed. Er du trist over at du er sent hjemme, går det også udover den tid du er på jobbet, du vil sidde med dårlig samvittighed over de ting du går glip af hjemme.
Jeg vil også mene at du har tiden for dig, masser af år på arbejdsmarkedet til at finde drømmejobbet igen. Men tiden mens ungerne er små, den får man ikke igen.
Anmeld
Citér