Hvad for et job skal jeg tage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: LÆS TEKSTEN FØRST! Hvad ville du vælge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.014 visninger
16 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. december 2017

Anonym trådstarter

Hjælp piger, 

Jeg har takket ja til et rigtig godt job som ligger i min by og skal starte d. 1.3. 

Efterfølgende får jeg så tilbudt et andet job ca. 50 km. væk men det er mit drømmejob. Et job som jeg altid har håbet på at få. 

Nu plager min samvittighed mig. Kan jeg tillade mig at “sige op” på det nye inden jeg overhovedet er begyndt? 

Hvad ville I gøre? 

Og hvad ville I sige til chefen? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

23. december 2017

Anonym trådstarter

Ps. Min mand synes det er bedre for mig med et job i vores by da vi har små børn som skal hentes og han arbejder også i en anden by. Men har synes bestemt at jeg skal gå efter mit drømmejob. 

Anmeld Citér

23. december 2017

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+
Anonym skriver:

Ps. Min mand synes det er bedre for mig med et job i vores by da vi har små børn som skal hentes og han arbejder også i en anden by. Men har synes bestemt at jeg skal gå efter mit drømmejob. 

Når det ikke er længere væk end 50 km havde jeg sagt ja til mit drømmejob. Og mht til at sige op, er det vel bare at være ærlig og sige at du har fået tilbudt noget andet.

Anmeld Citér

23. december 2017

Troldemommi

Profilbillede for Troldemommi
Anonym skriver:

Hjælp piger, 

Jeg har takket ja til et rigtig godt job som ligger i min by og skal starte d. 1.3. 

Efterfølgende får jeg så tilbudt et andet job ca. 50 km. væk men det er mit drømmejob. Et job som jeg altid har håbet på at få. 

Nu plager min samvittighed mig. Kan jeg tillade mig at “sige op” på det nye inden jeg overhovedet er begyndt? 

Hvad ville I gøre? 

Du skal da følge din drøm, 50 km er jo ikke så langt væk, og når drømmejobbet viser sig, så skal du da gribe den, der er for mange af os der bare arbejder, uden at det er vores drøm...

held og lykke

Stolt mor til Skattepigen og Skattebassen 

Anmeld Citér

23. december 2017

Lulu86

Profilbillede for Lulu86

Gå efter hvad du tror gør dig mest lykkelig. En lykkelig mor er bedre for børnene ��

Men husk at du hvis du har skrevet kontrakt på det første job, så kan du i nogle tilfælde risikere at de kræver erstatning af dig, som de lovmæssigt har ret til ( http://dk.delacour.dk/nyheder/2012/april/hvad-nu-hvis-den-nyansatte-medarbejder-springer-fra-inden-maalet/&nbsp

Anmeld Citér

23. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hjælp piger, 

Hvad ville I gøre? 

Nu er jeg totalt kedelig - men jeg ville beholde jobbet, der er tæt på hjemmet. Jovist lyder det andet som dit drømmejob. Men er det stadig væk det, når du har 50 minutters kørsel hver vej og skal få hverdagen til at hænge sammen?

Jeg var lykkelig for mit sidste job. Men synes alligevel, at transporttiden til sidst var sådan en stor belastning, at det gik udover min arbejdsglæde. Samtidig skal der mere end bare arbejdsopgaverne til, før det er et rigtigt drømmejob - kollegaer, fleksibiliteten, lønnen osv betyder også meget for mig.

Og så har du vel ligesom jeg mange år tilbage på arbejdsmarkedet. Ingen siger, man skal have karriere, familie og alt på én gang. Drømmejobbet dukker garanteret op igen senere i livet, hvor det passer bedre.

Anmeld Citér

23. december 2017

FruStolpe

Profilbillede for FruStolpe

Jeg ville gemme drømmejobbet, og så nyde mine unger i den halvanden time ekstra hver dag

Jeg prøvede i 1 år at ha 55km på arbejde, det var på ingen måde det værd. Tiden med de små kommer ikke igen.

Men tillykke med jobbet -uanset hvilket du vælger

Anmeld Citér

23. december 2017

FruSteffensen

Profilbillede for FruSteffensen
Lulu86 skriver:

Gå efter hvad du tror gør dig mest lykkelig. En lykkelig mor er bedre for børnene ��

Men husk at du hvis du har skrevet kontrakt på det første job, så kan du i nogle tilfælde risikere at de kræver erstatning af dig, som de lovmæssigt har ret til ( http://dk.delacour.dk/nyheder/2012/april/hvad-nu-hvis-den-nyansatte-medarbejder-springer-fra-inden-maalet/&nbsp

I praksis er det dog sjældent de kræver erstatning, for alternativet er jo at medarbejderen møder op på 1. arbejdsdag med en opsigelse i hånden, som de så får der. Så hellere vide det i forvejen. Men ja, de har principielt ret til det

Anmeld Citér

23. december 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Du skal tage det job, der gør dig lykkeligst.

så sæt jer ned og snak sammen som par om hvordan logistikken kommer til at være, sæt dig ned og se på for og imod og glem alt om at du har sagt ja til det ene. 

Så vælg det job du/i tror vil være bedst for jer/dig.

Anmeld Citér

23. december 2017

Lulu86

Profilbillede for Lulu86
FruSteffensen skriver:

I praksis er det dog sjældent de kræver erstatning, for alternativet er jo at medarbejderen møder op på 1. arbejdsdag med en opsigelse i hånden, som de så får der. Så hellere vide det i forvejen. Men ja, de har principielt ret til det

Korrekt �� Men hun skulle bare lige være klar over det. Men som du siger, så sker det non i grunden ret sjældent. Man brænder måske nogle broer på det. Et drømmejob kan dog være det værd.

Jeg har lige været næsten det samme igennem, dog at jeg fik tilbudt første job, mens jeg stadig ventede på svar fra drømmejobbet. Og da det første job var hos et advokatfirma, så tænkte jeg der var større chance der for at de søgte erstatning hvis jeg sagde ja, og så nej (frist udløb før jeg ville få svar fra det andet job... men jeg talte godt for mig og fik udskudt svarfrist, og fik så muligheden for at tage drømmejobbet da det bød sig, uden at skulle melde fra efter at have sagt ja til det andet).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.