Mareridt eller virkeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg tror 100% på at der findes jordbunden ånder. Altså spøgelser. Jo ældre vi bliver jo mere bliver vi kodet til at ikke se dem men børn kan se dem. Og ofte interagere med dem! 

Prøv en aften at sætte dig på sengen og snak med drengen. Måske det kan få ham til og forsvinde? Eller snak med din datter om hvorfor drengen er ond. 

(Ja I må godt grine )

Det må du ikke sige, kan slet ikke have hvis det rigtigt... 

Min mand synes det noget pjat, men han sover også så tungt det meste af tiden, at han først opdager hendes reaktioner og hvad hun siger, når jeg har sparket nok til ham til han vågner...  

Jeg har før forsøgt at bede drengen om at gå, fordi han skræmmer vores datter, men det føles ærligt talt fjollet, og har så heller ikke virket. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

22. december 2017

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
Anonym skriver:

Det må du ikke sige, kan slet ikke have hvis det rigtigt... 

Min mand synes det noget pjat, men han sover også så tungt det meste af tiden, at han først opdager hendes reaktioner og hvad hun siger, når jeg har sparket nok til ham til han vågner...  

Jeg har før forsøgt at bede drengen om at gå, fordi han skræmmer vores datter, men det føles ærligt talt fjollet, og har så heller ikke virket. 

DEt er jo heller ikke sikkert der er noget? Det kan jo også bare være en drøm. Har du snakket med din datter omkring hvem drengen er? 

Jeg har selv angst og for mig har det vitterligt hjulpet at acceptere der er nogle ting udenfor min rækkevidde. 

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

22. december 2017

Rosa-Sofia

Jeg afviser bestemt ikke hverken spøgelser eller livagtige mareridt, men tænkte lige en tredje ting. Man kan jo have hallucinationer. Men skal man ikke være ældre end 3 år for det? Eller det starter vel sjældent så tidligt. Og vil også nødig male fanden på væggen. 

Anmeld Citér

22. december 2017

Ena

Profilbillede for Ena
Anonym skriver:

Sagen er at min datter på 3 år er begyndt at vågne på et bestemt tidspunkt om natten/aftenen (mellem 23 og 23.30). Når hun vågner er hun meget bange og gemmer sig under dynen. Når jeg spørger hvad der er galt hvisker hun "den onde dreng kommer ind". (eller andet i samme genre, altid omkring en ond dreng der kommer ind om natten og hun er oprigtigt bange.

Det gør det så heller ikke bedre at jeg, (Hendes mor) lider af angst og nemt bliver bange. Prøver altid at være rolig og fortælle hende at der ikke er nogen dreng osv. Men wow det svært. Og er selv rædselsslagen når hun gør det... Ofte kan jeg slet ikke sove bagefter selvom vi tænder lyset i gangen og min mand ligger ved siden af os. Jeg er begyndt at tro på det hun ser pga det så markant og altid det samme. 

Hvad kan jeg gøre.? Min mand lægger sig altid bare til at sove, selvom jeg ligger vågen efterfølgende og siger det bare er mareridt og jeg er fjollet. Puha synes ikke det sjovt at have det sådan her hun gør mig virkelig bange.

Ved godt jeg bør være den stærke og bare lægge mig til at sove igen men det simpelthen umulig. Er begyndt at føle mig som en zombie pga manglende søvn. Igår lå jeg vågen til jeg hørte skraldebilen (vil tro den var omkring 5.00).

Hvad ville i gøre? Tror i på hun kan se noget vi andre ikke kan eller er det "bare" en treårigs fantasi som jeg bliver for påvirket af.?

Har tænkt på at få fat i en der kan noget med ånder, men min mand synes det noget pjat. Men holder ikke til at være vågen hver nat også pga. Frygt.

Håber nogle kan hjælpe mig med at få lidt ro på. 

Og god jul til alle. 

Jeg synes, du skal lade din mand overtage nætterne i et stykke tid og indtil jeres datter er tryg og rolig igen. Køb en madras og brug din datters værelse, når hun sover i dobbeltsengen eller lad manden sove sammen med jeres datter på hendes værelse. Lige nu kan din datter og dig helt ufrivilligt komme til at fremprovokere tanker I hver især er bange for. Din mands tilgang og hans adfærd heraf er nok lige nøjagtig, hvad I to piger har brug for  Rationel ro. Jeres datter vil mærke at verden er i den skønneste orden på trods af det, det sker i hendes tanker om natten. 

Derudover vil jeg kraftigt anbefale jer at snakke med hende om det om dagen.

- Leg mareridtet ud og skiftes til at være den onde dreng og jeres datter, brug evt. dukker eller bamser som statister og/eller som hovedpersoner. Lad datteren styre legen, så hun får udtrykt, hvordan hun oplever og føler det.

- Tegn mareridtet og lad jeres datter fortælle gennem sin tegning og spørg åbent til tegningen uden at konstatere noget.

- I kan også lægge et brev/en tegning til den onde dreng om aftenen. Jeres datter kan fortælle ham, hvordan det føles for hende, når han kommer om natten. Hun kan også give ham en mulighed for at tage hen til et bedre sted. Måske kender hun en pige i havet, som kan gøre ham glad eller som han kan være ond sammen med uden at gøre nogen bange. 

Anmeld Citér

22. december 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
Sprit25 skriver:

Jeg tror 100% på at der findes jordbunden ånder. Altså spøgelser. Jo ældre vi bliver jo mere bliver vi kodet til at ikke se dem men børn kan se dem. Og ofte interagere med dem! 

Prøv en aften at sætte dig på sengen og snak med drengen. Måske det kan få ham til og forsvinde? Eller snak med din datter om hvorfor drengen er ond. 

(Ja I må godt grine )

Jeg har også oplevet et par ting der har overbevist mig.

Jeg er både fascineret af det og vildt bange .

For det Her jo på en måde rart at det ikke bare er slut

Men hvad nu hvis det er forfærdeligt og man er alene bagefter og bare Ja render rundt og leder efter nogen der kan se en .

Men ja uh spændende emne  

Anmeld Citér

22. december 2017

Sprit25

Carina:-) skriver:

Jeg har også oplevet et par ting der har overbevist mig.

Jeg er både fascineret af det og vildt bange .

For det Her jo på en måde rart at det ikke bare er slut

Men hvad nu hvis det er forfærdeligt og man er alene bagefter og bare Ja render rundt og leder efter nogen der kan se en .

Men ja uh spændende emne  

Måske er jeg præget af serien ghost whispers men jeg synes den teori de fremlægger er god. AT man er jordbunden så længe man har en uløs problematik her på jorden. 

Jeg synes det er smukt at tænke på det ikke bare slutter. Nægter jeg. Ganske som jeg også tror på ufo 

og min mand ser konspirationer overalt. Hvad fanden skal der blive af vores børn. 

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

22. december 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
Sprit25 skriver:

Måske er jeg præget af serien ghost whispers men jeg synes den teori de fremlægger er god. AT man er jordbunden så længe man har en uløs problematik her på jorden. 

Jeg synes det er smukt at tænke på det ikke bare slutter. Nægter jeg. Ganske som jeg også tror på ufo 

og min mand ser konspirationer overalt. Hvad fanden skal der blive af vores børn. 

Det gør jeg også og bilder mig selv ind at der sker ikke noget ved at være åben for andre former for liv.

Nogen vil nok mene jeg er skingrende skør 

Anmeld Citér

22. december 2017

Sprit25

Carina:-) skriver:

Det gør jeg også og bilder mig selv ind at der sker ikke noget ved at være åben for andre former for liv.

Nogen vil nok mene jeg er skingrende skør 

Mit argument er altid: fordi i det uendelig univers er vi helt alene. Ingen andre steder er der væsner. Det er decideret naivt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.