Dømmende kommentarer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Jeg tror, at du skal være helt ærlig: Du ville da hellere have haft deltidsjob, men det var ikke muligt, derfor er du hjemme med børnene.

Jeg bliver selv en smule provokeret af mødre, der proklamerer, at de er FULDTIDSMØDRE. Måske føler jeg en skjult kritik af, at DE prioriterer deres børns lykke og velfærd, og jeg er sådan en ravmemor, der lader mine unger gå for lud og koldt vand? 

Min svigermor har altid været hjemmegående, og jeg har fået temmelig meget kritik efterhånden. Jeg HADER det. Måske er det som når ammemødre siger til flaskemødre, at amning jo er så sundt? Ammemødrene har jo ret, men det er træls at høre på alligevel.

Sig sandheden.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. december 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Abracadabra skriver:

Jeg tror, at du skal være helt ærlig: Du ville da hellere have haft deltidsjob, men det var ikke muligt, derfor er du hjemme med børnene.

Jeg bliver selv en smule provokeret af mødre, der proklamerer, at de er FULDTIDSMØDRE. Måske føler jeg en skjult kritik af, at DE prioriterer deres børns lykke og velfærd, og jeg er sådan en ravmemor, der lader mine unger gå for lud og koldt vand? 

Min svigermor har altid været hjemmegående, og jeg har fået temmelig meget kritik efterhånden. Jeg HADER det. Måske er det som når ammemødre siger til flaskemødre, at amning jo er så sundt? Ammemødrene har jo ret, men det er træls at høre på alligevel.

Sig sandheden.

Lige ud af posen. Skønt 

Anmeld Citér

21. december 2017

flowerpot3

Profilbillede for flowerpot3

Det er også fedt du har ikke oplevede noget negativt. 

Nu kender jeg ikke min svogers "svigerfamilie" men kan se at moderen har en lederstilling ud fra hendes Facebook profil så tænker det kan være hun vil reagerer negativt men jeg ved det ikke. Konen til min mands fætter ved jeg ikke så meget om, kun at hun er amerikaner og de mødte hinanden i USA. Fætteren er forresten læge. Men hvis hun er lige så karriereorienteret som ham så kan det være hun synes det er underligt at jeg ikke vil ud og tjene egen penge. Jeg er i bund og grund bange for nogen fortæller mig at jeg nasser på min mand ligesom da jeg gik ledig. Jeg får ingen penge for at gå hjemme da jeg bor i en "forkert" kommune til det. Kun et lille beløb af min mand til eget forbrug. Desværre er der mange som ikke anser hjemmegående som et job da man ikke tjener penge. Det er mit indtryk i hvert fald. 

Nu klarer min mand det meste af indkøbene da vi har kun råd til 1 bil.

Må jeg spørge hvilke uddannelser, du har? Hvis fætterens kone er amerikaner så er hun nok vandt til hjemmegåedemor-begrebet fra den amerikanke sociale-kontekst. Derfor er det muligt at hun finder det som værende ret naturligt, at du ikke har et almindeligt job, men derimod bruger din energi på at passe og pleje jeres børn og hus.

Anmeld Citér

23. december 2017

Anonym trådstarter

flowerpot3 skriver:

Må jeg spørge hvilke uddannelser, du har? Hvis fætterens kone er amerikaner så er hun nok vandt til hjemmegåedemor-begrebet fra den amerikanke sociale-kontekst. Derfor er det muligt at hun finder det som værende ret naturligt, at du ikke har et almindeligt job, men derimod bruger din energi på at passe og pleje jeres børn og hus.

Civilingeniør i bioteknologi  (2007) og laborant (2011).

Det kan være men han går selv meget op i son karriere så tænker at han har højst sandsynligt giftet sig med en kvinde som også er sådan.

Anmeld Citér

23. december 2017

Flomama

Altså i usa er det helt normalt at være hjemmegående. Så lige fætters kone ville jeg ikke frygte  

Jeg er selv hjemmegående. I usa var der opbakning om hvor vigtigt et job det også er. I Danmark er man doven, u uddannet eller dum 

Anmeld Citér

24. december 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Altså i usa er det helt normalt at være hjemmegående. Så lige fætters kone ville jeg ikke frygte  

Jeg er selv hjemmegående. I usa var der opbakning om hvor vigtigt et job det også er. I Danmark er man doven, u uddannet eller dum 

Ja det er desværre sandt. Og ikke alle får penge for at være hjemmegående. Tror hvis de gjorde så kan det være folk ville respektere det lidt mere. 

Tror det er lige før det er værre hvis man har en uddannelse. Jeg har endda 2 uddannelser sp den er helt galt 

Anmeld Citér

24. december 2017

Flomama

Anonym skriver:

Ja det er desværre sandt. Og ikke alle får penge for at være hjemmegående. Tror hvis de gjorde så kan det være folk ville respektere det lidt mere. 

Tror det er lige før det er værre hvis man har en uddannelse. Jeg har endda 2 uddannelser sp den er helt galt 

Jeg er 100% selvvalgt hjemmegående og får ikke en krone fra staten jeg har også uddannelse, interesser og alt muligt andet som så mange andre har jeg tror i høj grad det hænger sammen med vi i dk forbinder hjemmegående med sociale ydelser og ikke som et aktivt valg (nu er jeg klar over din situation er anden end min) det er bare for at perspektivterer hvorfor folk evt. Er forudindtagede  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.