Jeg tror du skal vænne dig til at sige det med en største selvfølge og uden tvivl i stemmen at du tager dig af hjem og børn på fuldtid fordi det passer bedst sådan i jeres familie. Og hvis nogen vil diskutere, så kan du altså lukke den med at det passer jeres familie bedst sådan. Bum færdig. Ingen har krav på at snage i jeres private familieforhold og du har ikke lyst til at diskutere det. (Egentlig kan jeg ikke forstå at det skal diskuteres, hvorfor man vælger at bruge tid på det dyrebareste man har)..
Jeg er hjemmegående. For mig er det en gave at have mulighed for det. Jeg ved jeg gør et kæmpe arbejde derhjemme, så jeg føler absolut ikke det er mindre værd end et hvis jeg havde et job. Jeg tager mig af vores hjem(vi har tre), børn, mad, indkøb, bil osv. Ja, det gør arbejdene mødre selvfølgelig også. Men jeg har tid til at gøre det til perfektion, det giver en god balance og mindre stress i vores familie.
Kald mig bare husmor, fuldtidsmor, hjemmegående, whatever.. jeg er stolt af det og jeg føler mig virkelig godt tilpas i mit “job” herhjemme. Jeg har ikke fået en eneste dårlig bemærkning i den virkelige verden. (Altså udenfor internettet).
Jeg er “hjemmegående” fordi jeg elsker det og fordi det giver nul mening for mig at aflevere i børnehaven og allermest fordi vores familie kan kun hænge sammen, hvis jeg ikke arbejder ude. Jeg er stolt af min indsats derhjemme. Jeg har også en uni-udd. Men jeg vil ikke bytte med et job lige foreløbig. 
Anmeld
Citér