Sengetider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Panther skriver:

Sidespor, men jeg er ret overrasket over, hvor mange børn der ser på en skærm inden de skal sove... Det siges da ikke at fordre en særlig god søvn?

Tja. Mine sover ret godt og tungt om natten, så det har jeg aldrig tænkt en masse over. Om det var kl 16 eller 18.30 de så tv. 

Jeg indrømmer gerne blankt at jeg selv er kvæstet kl 18.30-19 efter en lang dag, madlavning og oprydning efter mad osv. Så jeg er bare ikke det store overskudsmenneske der sidder og læser bog med dem hver aften.

havde vi søvnproblemer, ville jeg nok gøre noget anderledes, men så længe mine børn trives helt perfekt, så gider jeg ærlig talt ikke tage forbehold for og stilling til 117000 anbefalinger.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. december 2017

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
Panther skriver:

Sidespor, men jeg er ret overrasket over, hvor mange børn der ser på en skærm inden de skal sove... Det siges da ikke at fordre en særlig god søvn?

Tænkte præcis det samme 

herhjemme ser vores datter på 3 ikke tv efter 17. Hun bliver helt umulig. Vi leger heller ikke vilde lege efter 17. 

Vi spiser senest 17.30. Så rydder vi op og hun bliver puttet mellem 19-19.30

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

19. december 2017

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Mine børn er 5 og 8, og vi har mere eller mindre kørt den Samme rutine, siden den største var helt lille. 

Vi spiser kl 18, så kommer de i bad og derefter nattøj og tandbørstning. Så får de lov til at lege 15-30 min alt efter hvad klokken er, og senest 19.30 putter jeg den.

De sover normalt i løbet af få minutter og gerne til lidt efter 7 om morgenen. Den lille kan i og for sig Sagtens sove til kl 8.30, hvis han ikke bliver vækket.

Anmeld Citér

19. december 2017

Dorthe1986

Profilbillede for Dorthe1986
Mor til Emil og Ella

Den store på 6 kommer i seng mellem 19.30-20.00 og så sover han gerne til 7 og så op og i skole.

Den lille på 16 måneder er en værre bandit  hun sover mellem 20 og 23. Hun er hjemme med sin far og nogle gange bliver det en sen middagslur og så bliver klokken også mange inden hun kan falde i søvn om aftenen - til gengæld sover hun godt.

Angående skærmtid. Der kører børnetv indtil spisetid hjemme hos os. Derefter er der voksentv (nyheder osv), men fjernsynet kører næsten altid i baggrunden. Den store må gerne bruge sin iPad indtil han skal i seng - men han får ikke lov at få den med i seng selvom han rigtig gerne vil

Anmeld Citér

19. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Begge vores 2 piger på 5 og 9 år kommer i seng omkring kl 19-19.30.

Vi læser en bog, også får de godnat sang, hvis jeg er hjemme.

Er vi i "byen" og spise, satser vi på sengetid omkring kl 19.30-20.

Fredag/lørdag må de være længe oppe. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. december 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Har tre styks skønne børn. 

Den ældste på 14 skal have børstet tænder og være i seng og slukke lyset kl 22 - synes det skrider en gang imellem, men det er reglen. 

De to yngste er 7 og 10 og sover på samme værelse. Når det ikke er december skal de gerne være klar til godnathistorie kl 19.30 pg alt efte hvor hyggeligt og hvor spændende kapitlerne er så er de i seng kl 20. De ligger og læser i sengen, men den mindste falder egentlig i søvn med det samme. 

Når det ikke er december har vi nok en del begrænsning på skærm tid for de små (den starte en vandret teenager som jeg selv var). Og det betyder de har spilledag hver torsdag, her må de spille lidt over en time, onsdag passer mormor så der har de også fri skærm om spisetid. De andre hverdage, der har vi bibeholdt at det en gang hed ulvetimen på ramasjang og der betyder de må se fjernsyn fra kl 17 til vi spiser kl 18 og det er det.  I weekenden kan vi godt hygge med en film - ved juleferien skal indeholde gensyn med alle Star wars film, men så er det en familie ting - så bok rimelige strenge på det område....

Anmeld Citér

19. december 2017

FrkLarsen

Profilbillede for FrkLarsen
Emilie 04/08/10 - Valdemar 14/12/16

Her har vi 2 unger, en på 1 år og en på 7 år. 

Vi spiser gerne kl 17.30-18.00, og en halv times tid frem Ca. Derefter hopper vi alle (ja også os voksne) i nattøjet og så putter vi i sengen, ser film eller leger lidt med alt lejetøjet. Kl 19 begynder vi at klargøre unger til natten. Og de sover så gerne kl 20 

Skal de i bad, så bliver det gjort efter aftensmaden og så er det ellers samme rutine 

Anmeld Citér

19. december 2017

AnoMom

Anonym skriver:

hvor gamle er jeres børn og hvornår kommer de i seng?

vores børn på 3,4 år og snart 6 år elsker, at blive puttet når vi har spist (vi spiser mellem 17-18) så putter de med iPad og tv. 

Vores den mindste sover mellem 18-19 og den store mellem 19.30-20.00.

hvordan ser jeres andres aftner ud?

Vi spiser mellem 17:30 og 18:00. Efter spisning så leger vi med hans legetøj eller sidder og putter under tæppet i sofaen og læser bøger. Kl 19:30 gør vi natteklar og 19:45-20:00 kommer han i seng. 

Han er 2 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+