Forloves...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.254 visninger
16 svar
65 synes godt om
17. december 2017

Nullertrold

Profilbillede for Nullertrold
? gravid uge 20 ?

Vi er et par. Vi har snakkes om at blive forlovet.

I det at det er juleaften lige rundt om hjørnet. Valgte jeg for få dage siden at då lavet et gavebevis til 2 forlovesringe. Men min kæreste ved ikke at det er det jeg har købt altså det vil sige at han skal pakke den lille pakke op og i gavebeviset står der til 2 forlovesringe. Så en gang i det nye år skal vi begge ud og kigge og passe de ringe. Men tænkte på om jeg ikke kan lave et eller andet anledning netop som har en lille betydning for gaven... håber i forstår... 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. december 2017

Tommelise

Profilbillede for Tommelise

Hvor lyder det dejligt. Men jeg er altså også en rigtig julefreak, så jeg synes jo bare, det er det helt rigtige tidspunkt.

Vil lige prøve at lægge hovedet i blød, men ellers kan det være, at der er andre, der har en kreativ idé.

Anmeld Citér

17. december 2017

Nullertrold

? gravid uge 20 ?
Tommelise skriver:

Hvor lyder det dejligt. Men jeg er altså også en rigtig julefreak, så jeg synes jo bare, det er det helt rigtige tidspunkt.

Vil lige prøve at lægge hovedet i blød, men ellers kan det være, at der er andre, der har en kreativ idé.

jaaah det synes jeg nemlig også..

Kunne være dejligt. At komme på en lille overraskelse eller noget i en anledning til forloves!

Og hvad man evt kunne finde på at lave på den dag vil vælger at blive forlovet. Pst vi har 2 småbørn. 

Anmeld Citér

17. december 2017

Thea14

Profilbillede for Thea14

Måske er der bare mig der er romantisk anlagt, men i min optik bliver man forlovet ved at den ene part (i min optik manden), går på knæ og frier og giver en ring. (Og en forlovelsesring behøves ikke bæres af en mand også). 

Måske er jeg bare gammeldags, men jeg syntes det virker forkert at det er noget man i fællesskab bliver enige om skal ske. - og egentlig er forlovet vel bare en midlertidig titel når man har besluttet sig for at gifte sig. Der behøver ikke skulle en ring til og der er jo ikke nogen papirer der gør noget juridisk anderledes end blot at være samlevende.

Her friede manden til mig på vores årsdag. Han havde planlagt en romantisk tur i København hvor han friede i runde tårn. Efterfølgende spiste vi på en finere restaurant. - Han havde dog i flere år spurgt om jeg ville gifte mig med ham - har dog altid svaret at jeg først ville besvare spørgsmålet når han gik på knæ og fremviste en ring.

Anmeld Citér

18. december 2017

Nullertrold

? gravid uge 20 ?
Thea14 skriver:

Måske er der bare mig der er romantisk anlagt, men i min optik bliver man forlovet ved at den ene part (i min optik manden), går på knæ og frier og giver en ring. (Og en forlovelsesring behøves ikke bæres af en mand også). 

Måske er jeg bare gammeldags, men jeg syntes det virker forkert at det er noget man i fællesskab bliver enige om skal ske. - og egentlig er forlovet vel bare en midlertidig titel når man har besluttet sig for at gifte sig. Der behøver ikke skulle en ring til og der er jo ikke nogen papirer der gør noget juridisk anderledes end blot at være samlevende.

Her friede manden til mig på vores årsdag. Han havde planlagt en romantisk tur i København hvor han friede i runde tårn. Efterfølgende spiste vi på en finere restaurant. - Han havde dog i flere år spurgt om jeg ville gifte mig med ham - har dog altid svaret at jeg først ville besvare spørgsmålet når han gik på knæ og fremviste en ring.

Når en mand går på knæ er det for at frie til kvinden. I den betydning vil d3t betyde at han gerne vil gifte sig. Man går der ikke på knæ for at vil Forloves. Har jeg aldrig hørt..

At blive forlovet er jo lidt et tegn på at begge har ring på.. Det vil da se mærkeligt ud hvis det kun var kvinden der kun havde ting på. I min verden. Men ok hver sin mening skal der også være plads til..

Anmeld Citér

18. december 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Nullertrold skriver:

Når en mand går på knæ er det for at frie til kvinden. I den betydning vil d3t betyde at han gerne vil gifte sig. Man går der ikke på knæ for at vil Forloves. Har jeg aldrig hørt..

At blive forlovet er jo lidt et tegn på at begge har ring på.. Det vil da se mærkeligt ud hvis det kun var kvinden der kun havde ting på. I min verden. Men ok hver sin mening skal der også være plads til..

Ej, hvor mærkeligt.

I hele vores omgangskreds, familie og venner, er det sådan, at manden går på knæ, og så har man "forlovet" sig = man har indgået aftale om at blive gift, gammel skik dikterer så, at datoen skal være senest 1 år efter dette. 

Det er muligt, at konceptet er blevet bøjet en del, men jeg mener bestemt, at du har misforstået noget, men I gør da bare, hvad I har lyst til.

Anmeld Citér

18. december 2017

Smølfine123

Profilbillede for Smølfine123
Nullertrold skriver:

Når man er forlovet har man lovet hinanden at man skal giftes. I gamle dage var der faktisk endda en regel om hvor hurtigt efter det skulle ske. Tror det var inden for et år.

Man bliver da ikke forlovet for at få ring på... og så kan vi se om vi vil giftes senere..?

Men tillykke med at I gerne vil have ringe på og har fundet kærligheden  

Anmeld Citér

18. december 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

I er to grandvoksne mennesker med børn endda. Spring dog det pubertære forlovelsesfis over og gå ud og se på vielsesringe! 

Havde I været katolikker, 16 og boet hjemme, havde et forlovelsesritual været fint, men ikke nu. Havde din kæreste friet med en ring, havde dét været en forlovelsesring, og det havde også været fint.

Men I er et voksent par med børn, I skal da ikke ringforloves. I skal da giftes!

Anmeld Citér

18. december 2017

Thea14

Profilbillede for Thea14
Nullertrold skriver:

Men man bliver jo forlovet fordi man vil giftes? Man bliver da ikke forlovet bare for at få en ring på? 

Juridisk set er det at være forlovet ikke anderledes end blot at være samboende. Altså er det absolut intet formål med det hvis man ikke har tænkt sig at blive gift.

Ingen i hverken min familie eller omgangskreds (og deres familier), er blevet forlovet blot for at være forlovet og have en ring på. 

Anmeld Citér

18. december 2017

Michfich

Profilbillede for Michfich
Elsker min lille ny familie

Tillykke med den (forestående?) forlovelse, ts  hjemme hos os vidste vi også at vi ville gifte os og være sammen for fremtiden. Manden gik på knæ en stille aften hjemme i stuen mens sønnen puttede i sin seng. Han havde før sagt at han vidste lige hvad han ville bruge sin første løn på (han var kort forinden blevet ansat efter endt studie) og den aften spurgte han om jeg kunne huske at han havde sagt det. Det kunne jeg og der kunne han afsløre at det var en ring. Vi blev ikke gift før 1,5 år efter, så vi brød vidst med reglerne  

Men jeg kender både par som har forlovet sig i enighed og købt ringe og par hvor manden er gået på knæ, og jeg synes man skal gøre som man føler. For mig at se er det en smuk ting at man giver hinanden et løfte ved en forlovelse og senere kan gifte sig. Tillykke med det, med gaven sætter du da gang i jeres snak og det skal nok blive spændende  jeg synes ikke der behøver andet end den lille æske! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.