Arbejdet som handicaphjælper...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.150 visninger
10 svar
3 synes godt om
17. december 2017

Anonym trådstarter

Hej

Jeg arbejder som handicaphjælper, det meste af tiden er det også ok, men til tider laver jeg arbejdsopgaver hvor jeg tænker om det hører til det at være handicaphjælper...

Jeg syntes det er svært at sige nej, da jeg jo ikke vil miste mit job, men jeg vil heller ikke udnyttes, men da jeg er ansat som min borgers hænder og fødder, så er det svært at sætte en grænse.

Min borger har en kæreste, som også er ansat som hendes hjælper, og han laver absolut intet, så det er mig og hendes nattevagter som laver alt husligt, både ude og inde. 

Vil virkelig meget gerne, høre fra andre som har arbejdet som handicaphjælper.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej

Jeg arbejder som handicaphjælper, det meste af tiden er det også ok, men til tider laver jeg arbejdsopgaver hvor jeg tænker om det hører til det at være handicaphjælper...

Jeg syntes det er svært at sige nej, da jeg jo ikke vil miste mit job, men jeg vil heller ikke udnyttes, men da jeg er ansat som min borgers hænder og fødder, så er det svært at sætte en grænse.

Min borger har en kæreste, som også er ansat som hendes hjælper, og han laver absolut intet, så det er mig og hendes nattevagter som laver alt husligt, både ude og inde. 

Vil virkelig meget gerne, høre fra andre som har arbejdet som handicaphjælper.

Men hvis du er på vagt og din borger ikke har brug for dig, så kan du vil godt svinge støvkluden en times tid ?.

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Men hvis du er på vagt og din borger ikke har brug for dig, så kan du vil godt svinge støvkluden en times tid ?.

Det er ikke rengøring der er problemet, det har jeg fuld forståelse for at det er en del af mine arbejdsopgaver. 

Anmeld Citér

17. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Måske du ku komme med nogle exempler? Vh Stine 

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Måske du ku komme med nogle exempler? Vh Stine 

Vaske vinduer udenfor

fjerne ukrudt i deres indkørsel og have

klippe hæk

skovle sne

køre ærinder uden min borger er med

Er det rimeligt, eller er det bare mig???

Anmeld Citér

17. december 2017

Fremad

Anonym skriver:

Vaske vinduer udenfor

klippe hæk

skovle sne

Nej du er handicaphjælper ikke rengørings/havemand det er ikke din opgave og ren misbrug...

Jeg forstår så heller ikke helt hvordan kæresten kan blive ansat, medmindre de ikke ved de er et par?

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonym trådstarter

Fremad skriver:

Nej du er handicaphjælper ikke rengørings/havemand det er ikke din opgave og ren misbrug...

Jeg forstår så heller ikke helt hvordan kæresten kan blive ansat, medmindre de ikke ved de er et par?

Hun har brug for konstant hjælp, så han er ansat fra kl 16 hvor jeg går hjem, til kl 22 hvor nattevagten kommer.

Jeg er glad for din mening, jeg vil prøve at snakke med min fagforening om det. 

Anmeld Citér

17. december 2017

Camellia

Som en anden siger; du er ikke havemand, eller rengørnings/oprydningsdame.  

Anmeld Citér

18. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Vaske vinduer udenfor

klippe hæk

skovle sne

Jeg tænker også at det lyder helt misforstået! 

Dem jeg kender med den type arbejde, står for personlig pleje, måske lave lidt mad og letter rengøring.

De fungere som ledsager, der tager med deres borger ud og handle, en tur i biografen osv. 

Det andet lyder som noget de burde ansætte en pedl til. Vh stine

Anmeld Citér

18. december 2017

Tante15

De typer af opgaver ville jeg ikke karakterisere som hjælperrelateret opgaver -  jeg går ud fra at det er en bpa - ordning, som du er ansat i, og der er det altså meningen fx. At borgeren er med, når I laver ærinder, idet hjælperen er den forlængede arm. 

Ofte vil der i stedet blive givet merudgifter til f.eks hækklipning, snerydning etc.

er borger selv arbejdsgiver eller er der et arbejdsgiverfirma indeover, som du evt. kan kontakte? 

Ellers ville jeg kontakte fagforening omkring det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.