Kære Alle.
Med en lang historie inden for vægtøgning/vægttab, overspisning/alt for lidt mad, medicin, søvnløshed, stress og ptsd efter at have vokset op med en mor, der ikke kunne tage sig af mig og passe på mig, et ægteskab med en fysisk/psykisk voldelig mand og arbejde på en arbejdsplads med tung belastning og alt muligt andet, har jeg nu knoklet i 30 år for at nå hertil, hvor jeg er og det er ret vildt.
Men min krop er medtaget og jeg kan ikke styre madindtaget. Enten har jeg overhovedet ingen kontrol eller også har jeg så meget kontrol at jeg kan nægte min krop mad for over 600 kcal i døgnet.
Jeg har været igennem alle mulige kure, brugt alle mulige livsstilsapps og træningsprogrammer/bootcamps. Motion (styrketræning, løb og yoga), luft, lys, vand og sengetider er der styr på (ikke søvnen, men der arbejdes hårdt) men madindtaget... WOW, jeg ved næsten ikke, hvordan det kan beskrives. Al nødvendig viden om kost har jeg, det er ikke der problemet ligger. I køleskabet findes grønkål, spinat, fennikel, spidskål, laks, æg osv. osv. Men det handler helt sikkert om noget følelsesmæssigt. Pengene er ikke til et 3000 kroners forløb hos en diætist og det ville stadig ikke være det, jeg har brug for. Psykologsamtaler har jeg fået de sidste 8-9 år, hvor fokusset har ligget på barndommens svigt og den psykiske vold min mor og hendes kæreste udsatte mig for og som er fortsat i voksenalderen, jeg forstår mig selv, mine tanker og mit forhold til mig selv indeni og udenpå.
Nu har jeg et stort ønske om at møde nogle, der kæmper som mig med madmisbrug af forskellige årsager, og har kigget på Anonyme Overspiseres hjemmeside. Det lyder bare så godt og som det, jeg lige præcis leder efter. Men jeg er ret nervøs, og tanken om at dukke op til et møde, er så grænseoverskridende, at jeg ikke ved om jeg tør.
Kender noget til det, og kan fortælle om det? Eller som har lignende steder eller helt andre ideer?
På forhånd tak