Arbejdsgiver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Er du sygemeldt på grund af gener, så tidligt i en graviditet at det kan klares med udskrab.....?

Nu findes der jo mennesker der ligger med hovedet i en brækspand fra morgen til aften det sekund de bliver gravide nærmest. Mig selv inkl, blandet med vild svimmelhed. Det er sgu ikke alle jobs der kan udføres i den tilstand. Ved min første graviditet kom jeg ofte først senere på job og listede mig igennem dagen, det holdt slet ikke og var i øvrigt total uforsvarligt af sikkerhedsmæssige årsager ift svimmelheden. Jeg blev fuldtids sygemeldt i uge 13, og det kunne/burde faktisk have været tidligere. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

16. december 2017

Anonym

Mor11 skriver:

Nu findes der jo mennesker der ligger med hovedet i en brækspand fra morgen til aften det sekund de bliver gravide nærmest. Mig selv inkl, blandet med vild svimmelhed. Det er sgu ikke alle jobs der kan udføres i den tilstand. Ved min første graviditet kom jeg ofte først senere på job og listede mig igennem dagen, det holdt slet ikke og var i øvrigt total uforsvarligt af sikkerhedsmæssige årsager ift svimmelheden. Jeg blev fuldtids sygemeldt i uge 13, og det kunne/burde faktisk have været tidligere. 

Shit hvor sindsygt. Jeg troede faktisk ikke man mærkede noget de første mange uger....

Anmeld Citér

16. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Shit hvor sindsygt. Jeg troede faktisk ikke man mærkede noget de første mange uger....

Kvalme/opkast er en meget hyppig gene især helt i starten. De kloge siger at det oftest aftager omkring 12. Uge. Men det passer selfølgelig ikke på alle  

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du sygemeldt på grund af gener, så tidligt i en graviditet at det kan klares med udskrab.....?

Den forstår jeg ikke helt ?!

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonym trådstarter

1977 skriver:

Nej. Du kan fortælle du har mistet og hvornår du regner med at vende tilbage på job. Tag din TR med til mødet hvis du er usikker på hvad din chef vil sige

Ringer også til fagforeningen i morgen for at være på den sikre side, men tak for svar

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Din arbejdsgiver må ikke afkræve dig helbredsoplysninger og må ikke registrere dem. 

Du kan nøjes med at melde dig syg og du kan eventuelt oplyse hende om, at du har en hospitalsaftale xx dato. Du har ingen pligt til at oplyse, hvad formålet er.

Tag din TR med. Er der ingen lokal TR eller er du ikke medlem af en faglig organisation, så gå ind på deres hjemmeside og meld dig ind og ring til dem mandag morgen og få råd og vejledning. De kan også sende en repræsentant til mødet.

Jo er med i fagforeningen og de får også en opringning i morgen for at høre om hvordan og hvorledes. 

Tak for svaret. 

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonymor

Profilbillede for Anonymor
Anonym skriver:

http://www.gyncph.dk/procedur/gyn/hyperem.htm

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Chefen har på ingen måde krav på eller ret til journaloplysninger. Det eneste chefen har krav på at vide er, at du er sygemeldt og hvornår du kan forventes tilbage.

For nemheds skyld ville jeg selv i den situation fortælle, at jeg havde mistet da du allerede havde oplyst om en graviditet, men chefen har ikke krav på at vide hverken hvornår, hvorfor eller hvordan. Kun hvornår du forventer at påbegynde arbejde igen, og evt i hvilket omfang (fx deltid de første uger).

Husk at passe på dig selv og giv dig tid til at få det bearbejdet. Da jeg fik en udskrabning var jeg tilbage på fuld tid efter 3 dage og det var alt for tidligt! Jeg har heldigvis en god tillidsrelation til min chef, som derfor var velinformeret, og efter et par uger sendte mig hjem i yderligere 14 dage, så jeg kunne få den nødvendige ro. 

Det gør mig ondt at du har mistet! 

Jeg vil fortælle hende da jeg jo vendée tilbage uden graviditet som ellers er meldt ud på arbejdet. 

Gav den ekstra tid dig det du havde brug for? 

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonym trådstarter

Boble123 skriver:

Din chef har ikke ret til en kopi af din journal. 

Din sygemelding ændre ikke karakter, når du fortsat er sygemeldt efter aborten. Sygemeldinger er jo stadig graviditetsbetinget, til trods for at du efter udskrabningen ikke længere er gravid, så er det jo stadig graviditeten som er årsagen.

Jeg har selv lige været turen igennem med hyperemesis og ufrivillig senabort. 

Hvis du ikke allerede har fået udfyldt en lægeerklæring vil Udbetaling Danmark nok bede om en på et tidspunkt, så din arbejdsgiver kan få refusion for din løn. 

Det gør mig ondt du har mistet ! 

Synes ellers jeg har passet sådan på og har ikkr kunnet ret meget pga kvalme og opkast. 

Skulle din Chef vide noget om dato ? Eller udbetaling DK ? 

Jeg har ikke fået en lægeerklæring det har arbejdet ikke efterspurgt endnu... 

jwg forsøger st kontakte fagforeningen i morgen... 

Anmeld Citér

18. december 2017

Stivdie

Profilbillede for Stivdie
Anonym skriver:

Det gør mig ondt at du har mistet! 

Jeg vil fortælle hende da jeg jo vendée tilbage uden graviditet som ellers er meldt ud på arbejdet. 

Gav den ekstra tid dig det du havde brug for? 

Det er svært at svare på. Jeg fik mere ro på ja, men jeg tror de to uger ville have været givet bedre ud, hvis jeg havde holdt dem direkte efter aborten. Set i bakspejlet, så håndterede jeg det helt forkert. Jeg var kun i 10. uge, og derfor var der ikke meldt ud til kollegerne endnu (chefen vidste det, da jeg havde døgnkvalme fra 7. uge, og jeg ville gerne at han var forberedt, hvis nogen kommenterede på jeg var temlig uoplagt). Jeg valgte, helt tosset, at jeg ikke kunne rumme at tale om det, og at mine kolleger derfor fortsat intet skulle vide, og så arbejdede jeg ellers derudaf. Jeg holdt til 5 uger med 180 km/t og så stod jeg pludselig med syngende stress-symptomer. Det var dér, min chef sendte mig hjem i 2 uger. Først en måned senere fortalte jeg de nærmeste kolleger, hvad der egentlig var årsagen.

Jeg var grådlabil, når jeg skulle forholde mig til aborten og ved mens i små 5 måneder til jeg testede positiv igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.