Anonym skriver:
Jeg er jo pt sygemeldt pga graviditetesgener, men det er jeg jo ikke længere når jeg bløder det ud og evt udskrab. Så min sygemelding ændre jo karakter.
Men jeg er så afkræftet og psykisk påvirket at jeg ikke lige kan se jeg startrrr arbejde tirsdag.
Hun må gerne vide at jeg har mistet men kan hun kræve journaloplysninger omkring udskrabdato fx?
Chefen har på ingen måde krav på eller ret til journaloplysninger. Det eneste chefen har krav på at vide er, at du er sygemeldt og hvornår du kan forventes tilbage.
For nemheds skyld ville jeg selv i den situation fortælle, at jeg havde mistet da du allerede havde oplyst om en graviditet, men chefen har ikke krav på at vide hverken hvornår, hvorfor eller hvordan. Kun hvornår du forventer at påbegynde arbejde igen, og evt i hvilket omfang (fx deltid de første uger).
Husk at passe på dig selv og giv dig tid til at få det bearbejdet. Da jeg fik en udskrabning var jeg tilbage på fuld tid efter 3 dage og det var alt for tidligt! Jeg har heldigvis en god tillidsrelation til min chef, som derfor var velinformeret, og efter et par uger sendte mig hjem i yderligere 14 dage, så jeg kunne få den nødvendige ro.
Anmeld
Citér