Hvordan gør i med fødselsdagsgaver i jeres familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Sidstnævnte gør vi også, giver gave selvom vi er forhindret i at komme.
Men hun har jo ikke engang gidet at inviterer os. 

Nej, HUN har ikke gidet eller orket eller kunnet overskue - men er det ikke barnet, der har fødselsdag? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

I min familie går vi ikke så meget op i gaver de voksne imellem. Så der giver vi kun gave hvis det bliver holdt noget. 

Men ungerne, de skal have! Uanset hvad. De et børn og bestemmer ikke hvem der bliver inviteret. jeg ville enten sende gaven eller give den når i ses igen. 

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym trådstarter

Jeg er helt enig  i at det er barnet der har fødselsdag og ikke skal straffes for at mor ikke holder fødselsdag, jeg føler bare at det er en tam måde at give en gave på, enten gennem en 3. part eller posten. Total upersonlig. Vi ser dem i forvejen sjællent, så det bliver jo bare den der post gave fra den onkel de aldrig ser. 

Anmeld Citér

13. december 2017

Thea14

Vi giver kun fødselsdagsgaver hvis vi bliver inviteret til en fødselsdag. Inviteres vi men kan ikke deltage, giver vi også en lille ting. Samtidig modtager vi også kun gaver hvis vi holder fødselsdag.

Anmeld Citér

13. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg er helt enig  i at det er barnet der har fødselsdag og ikke skal straffes for at mor ikke holder fødselsdag, jeg føler bare at det er en tam måde at give en gave på, enten gennem en 3. part eller posten. Total upersonlig. Vi ser dem i forvejen sjællent, så det bliver jo bare den der post gave fra den onkel de aldrig ser. 

Så giv den når i ses! 

Det kan man sagtens. Også selvom det er længe siden de havde fødselsdag. Det er da bare at sige "hov, jeg har faktisk noget til dig! Var det ikke noget med at du fyldte 5 i oktober? Nu skal du se hvad jeg har haft liggende til dig" 

Anmeld Citér

13. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg tror, det kan betyde mere, end du regner med. Det er jo også et signal om, at ''der er en onkel, som holder af dig og tænker på dig ''. 

Anmeld Citér

13. december 2017

1518

Profilbillede for 1518
Anonym skriver:

Sidstnævnte gør vi også, giver gave selvom vi er forhindret i at komme.
Men hun har jo ikke engang gidet at inviterer os. 

Vi har ofte oplevet, at især min kærestes søster (og hendes familie) har udskudt at holde fødselsdag, indtil der har været overskud (hendes egen blev udskudt 5 måneder i år). Det samme er sket med deres søns (ikke 5 måneder men et par stykker). Derfor vælger vi først at give gaver, når vi bliver inviteret. Ellers kan vi gang på gang troppe op til fest uden gave, fordi vi allerede har givet. Og det tror jeg, er sværere for børnene at forstå. Men generelt synes jeg egentlig, at vores familier er gode til at sørge for at få holdt især ungernes fødselsdage relativt tæt på den rigtige dag. Der har i hvert fald ikke været et år, hvor vi ikke har givet til alle nevøer og niecer.

Anmeld Citér

13. december 2017

Thilde86

Profilbillede for Thilde86

I min optik, så er man enten “på gave” med folk eller ikke. Og hvis man er på gave med folk, så giver man dem uanset om man bliver inviteret til en fødselsdag der eller ikke. Og det gælder for mig både for voksne og for børn. Synes ikke man absolut skal være tvunget til at holde noget, hvis tingene ikke lige passer sammen til det et år fx.

Min kæreste har en storesøster og en storebror, som begge er gift og begge har tre børn, og vi er på gave med dem alle, børn som voksne. Det giver pænt mange gaver og fødselsdagsinvitationer på et år (nogle enkelte af fødselsdagene ligger dog så tæt at de slås sammen til én dag, man bliver inviteret, og så bare har gaver med til begge/alle der holdes fødselsdag for). Og vi giver dem også, når vi ikke har kunne komme med til en fødselsdag pga andre planer fx, eller hvis der er nogle der vælger ikke at holde en fødselsdag et år - så får de gaven næste gang vi ses. Synes det er helt fint at have en gave til gode en gang imellem også.

I år havde vi hjemme hos os også tre fødselsdage tæt på hinanden (min kæreste den 20/3, jeg selv den 11/4 og min bonusdatter den 26/4), vi valgte derfor at slå min og min bonusdatters fødselsdag sammen til én dag. Til næste år er jeg ikke sikker på vi kommer til at holde noget fødselsdag, da jeg har termin med lillebror den 23/2, og derfor ikke lige ved hvordan overskuddet til det er - og om han kan håndtere så mange mennesker på én gang (det vil med min kærestes nærmeste familie samt min egen nærmeste familie blive 16 personer plus os selv herhjemme), og vi samtidig også skal holde barnedåb i maj og bruge penge på det. Men selv hvis vi ikke holder noget, så ved jeg da at vi får gaver fra dem allesammen alligevel.

Hvis jeg var dig ville jeg købe gaverne til børnene og så ringe til deres forældre og aftale, at du/I kan komme forbi med dem en dag, det kan jo bare være til en kop kaffe. Og hvis de absolut ikke har tid, så ville jeg nok sende dem, når du ikke lige ved at I skal ses snart igen. Og synes du ikke I skal være på gave med dem længere, så må du jo tage den snak med forældrene, for uanset hvad, så vil jeg 100 procent mene at det skal gælde begge veje, så de heller ikke giver jeres børn gaver så. Og ja, det går ud over jeres børn, men jeg synes også det går ud over deres børn, hvis I vælger ikke at give dem gave, hvis I ikke bliver inviteret til fødselsdag der, og det er jo som regel forældrene der vælger om de vil holde fødselsdag eller ej, ikke børnene. Og igen, synes det skal være ens begge veje - om man bliver inviteret til fødselsdag eller ej.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+