Hvordan gør i med fødselsdagsgaver i jeres familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
17 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. december 2017

Anonym trådstarter

Som overskriften siger, hvordan gør i med fødselsdagsgaver i jeres familie?
Vi har frem til nu været på fødselsdagsgaver med min kærestes søstres børn. Sidste år og nu igen i år har min kærestes ene søster dog meldt sig lidt ud af familie fællesskabet og har ikke inviteret til fødselsdag i forbindelse med børnene som har haft fødselsdag her i starten af december. Sidste år havde vi købt gave på forhånd fordi vi regnet med at hun holdt fødselsdag, som vi måtte vi give dem til en julefrokost min svigermor holdt fordi det var den eneste dag i december hvor vi så dem. 
I år har vi valgt ikke at købe gave medmindre vi blev inviteret til fødselsdag, og vi er så ikke blevet inviteret. Vi har snakket lidt om, om vi bør købe en gave til dem alligevel, hun gav jo da vores drenge havde fødselsdag, men hun kom da også til den fødselsdag vi holdt. Hvis vi køber gave til dem ved jeg ikke lige hvornår vi får mulighed for at aflevere dem da vi ikke skal holde jul med hende og børnene og vi ses ikke særlig tit med hende foruden i andre familie sammenhæng. Det synes jeg også bare er lidt en flad måde at give en gave på.
Er det unfair at sige at holder man ikke fødselsdag er der heller ingen gave?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. december 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Nu er vi nogen og 40 i den familie vi ses med mest (mine søskende, forældre, mormor, mors søskende og deres børn og ægtefæller), og der er der meget konsekvent gaver hvis man bliver inviteret til fødselsdag, ellers drukner man helt, og det er så primært børn og runder fødselsdage.

I min mands familie, som bor laaaangt væk, er det kun børn der få fødselsdag/julegaver - ellers bliver de hurtigt tæt på de 50-60 stykker!

Anmeld Citér

13. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Ja, når det gælder børn, så synes jeg, det er unfair. Børnene har vel ikke nødvendigvis den store indflydelse på, hvordan dagen fejres og med hvem. Desuden synes jeg, man giver fødselsdagsgaver ''fordi du er min niece/nevø'' og ikke fordi, man er inviteret med. 

Endelig ville jeg sende gaven med posten, så barnet får den på dagen. 

Anmeld Citér

13. december 2017

1518

Profilbillede for 1518

Hvis ikke man holder fødselsdag, får man ingen gave. Det gælder både børn og voksne. Fødselsdag behøver ikke være et kæmpe arrangement - det kan ligeså godt være en stille kop kaffe, men hvis ikke engang man “gider” se familien, så udløser det ingen gave.

Hvis vi er inviteret til fødselsdag, men vi ikke kan komme, så får fødselaren selvfølgelig stadig en gave. Enten næste gang vi ses, eller også bliver beløbet lagt oveni julegaven.

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym trådstarter

1518 skriver:

Hvis ikke man holder fødselsdag, får man ingen gave. Det gælder både børn og voksne. Fødselsdag behøver ikke være et kæmpe arrangement - det kan ligeså godt være en stille kop kaffe, men hvis ikke engang man “gider” se familien, så udløser det ingen gave.

Hvis vi er inviteret til fødselsdag, men vi ikke kan komme, så får fødselaren selvfølgelig stadig en gave. Enten næste gang vi ses, eller også bliver beløbet lagt oveni julegaven.

Sidstnævnte gør vi også, giver gave selvom vi er forhindret i at komme.
Men hun har jo ikke engang gidet at inviterer os. 

Anmeld Citér

13. december 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Vi giver og modtage kun gaver hvis man holder noget 

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym

Vi har altid givet gave.  Da det jo ikke er ungernes skyld hvis kalenderen er for fyldt eller forældrene af forskellige årsager ikke holder fødselsdag.  

Vores fik trods jeg kun inviteret halvdelen end det vanlige antal pga en stress sygemelding.  det var jeg glad for.  Og der var stor forståelse i familien over vores løsning.  

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonymor

Profilbillede for Anonymor

Jeg ville give gave alligevel. Det er jo ikke børnenes skyld. Fx hos os, det sidste år. Der har været en masse, så overskuddet har virkelig manglet. Vi har derfor hverken fejret min eller kærestens fødselsdag for familien - ikke fordi vi ikke gad dem, men fordi så meget andet har fyldt og været nødt til at blive prioriteret. Jeg ville være blevet meget ked af, hvis jeg af den grund ingen fødselsdagsgaver fik. Heldigvis har min familie stor forståelse for, at der kan være mange grunde til, at man ikke lige holder noget. Men særligt når det handler om børn, synes jeg man giver alligevel. For er enig i det en anden skrev. Man giver vel gaver, fordi man holder af modtageren og har lyst til at glæde denne. Ikke som betaling for at komme til fest. 

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym

Vi giver kun hvis der holdes fødselsdag... men når jeg nu lige tænker mig om, så giver vi faktisk julegave selvom vi ikke holder jul sammen med børnene... hmm dit gode spørgsmål giver faktisk lidt stof til eftertanke

Glæder mig til at læse flere svar...

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi giver kun hvis der holdes fødselsdag... men når jeg nu lige tænker mig om, så giver vi faktisk julegave selvom vi ikke holder jul sammen med børnene... hmm dit gode spørgsmål giver faktisk lidt stof til eftertanke

Glæder mig til at læse flere svar...

Det er faktisk noget vi har snakket en del om her hjemme i år. Normalt giver vi også julegaver til hinanden selvom vi ikke holder jul sammen, men det er lige så meget fordi vi af planlægningsmæssige årsager ikke har mulighed for at holde jul sammen selvom vi gerne vil. Vi er en stor familie og vi har alle hver især familiemedlemmer vi gerne vil holde jul med. Så vi tager den på skift hver år. Min kæreste nævnte for mig her den anden dag at han havde overvejet kun at give gaver til dem vi rent faktisk holder juleaften med. Så den har jeg gået og tygget lidt på. Vi er en meget stor familie efterhånden og vi har været nødt til at sætte lidt grænser i forhold til gaveracet af økonomiske årsager.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.