Min kæreste har fået konstateret ADD

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2017

Anonym trådstarter

Okay, der er kommet mange indlæg/indspark i debatten og det super. Først, vil jeg gerne understrege at jeg skam fuldt ud accepterer diagnosen og jo mere jeg læser om ADD, jo mere mening giver alting lige pludselig. Han skal selv, i samarbejde med overlægen og psykiateren bestemme hvordan hans behandling skal være. Lige nu er han startet stille op på Ritalin med en lille dosis der gradvist skal optrappes. Jeg kan endnu ikke mærke ændring i adfærden, men han siger selv, at han kan mærke en lille ændring oppe i hovedet (på den positive måde). Om Ritalin er "gift" kan jeg ikke udtale mig om, men jeg vælger at tro på, at overlægen og psykiateren ved hvad de laver.

Om ADD/ADHD diagnosen gives "i flæng" kan jeg heller ikke udtale mig om, men jeg har igennem mit fag, som pædagog, kun oplevet at det er en utrolig grundig og langvarig proces som barnet, ved mistanke om ADHD, skal igennem. Som sagt er jeg ret "bekymret" for vores ældste datter og vil gerne vende hende med psykiateren - men måske kan man også gå gennem skolepsykologen? Jeg bed det faktisk ikke, ved bare, at hvis hun har nogle af de samme vanskeligheder som hendes far (hvilket hendes adfærd kunne TYDE på) så skal hun have hjælp, for så er det virkelig svært at være hende  Og så må det tage den tid det tager.

tak for alle svar og de mange meninger 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. december 2017

Anonym

Altså dit barn har jo af den ene eller anden grund været igennem psykiatrien, så hvis en måske midlertidig diagnose kan gøre, at han for den hjælp han måske har brug for, hvad sker der så ved det ?. 

Det er jo netop det , at en ADHD diagnose ikke er midlertidig . Den vil for altid stå i barnets papirer  med mindre , der laves en ny udredning .  Men give barnet en livslang diagnose for at få hjælp ?! Nej der er jeg desværre ikke enig , i øvrig har vi aldrig fået hjælp . Så du ville tage dig til takke med pencilin for hals betændelse , hvis du kom med et brækket ben ? ( ja sat lidt på spidsen ) for det hjælper jo netop ikke at give barnet en diagnose for et , når årsagen  er noget helt andet . Og kræver anden hjælp ? 

Anmeld Citér

21. december 2017

Anonym

Hvorfor var barnet så overhovedet henvist til psykiatrisk afdeling?

Det er ikke noget jeg ønsker dele med  her på baby , Da alt herinde kan Googles .Men IKKE adhd . 

Anmeld Citér

21. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er jo netop det , at en ADHD diagnose ikke er midlertidig . Den vil for altid stå i barnets papirer  med mindre , der laves en ny udredning .  Men give barnet en livslang diagnose for at få hjælp ?! Nej der er jeg desværre ikke enig , i øvrig har vi aldrig fået hjælp . Så du ville tage dig til takke med pencilin for hals betændelse , hvis du kom med et brækket ben ? ( ja sat lidt på spidsen ) for det hjælper jo netop ikke at give barnet en diagnose for et , når årsagen  er noget helt andet . Og kræver anden hjælp ? 

Altså mit barn fik endelig tilbudt  hjælp ( det er ikke alt hjælp, der er hver at skrive om) da han fik nogle diagnoser i det psykiatriske. Og jeg er super meget glad for at mit barn nu er påbegyndt  den hjælp og behandling han har brug for -diagnoser eller ej i hovedet- . Er du lidt flov over at dit barn har fået en  diagnose ?.  

Anmeld Citér

21. december 2017

Anonym

Hck skriver:

Altså mit barn fik endelig tilbudt  hjælp ( det er ikke alt hjælp, der er hver at skrive om) da han fik nogle diagnoser i det psykiatriske. Og jeg er super meget glad for at mit barn nu er påbegyndt  den hjælp og behandling han har brug for -diagnoser eller ej i hovedet- . Er du lidt flov over at dit barn har fået en  diagnose ?.  

Hvis bare vi så fik hjælp. Flov  øhhh nej hvorfor i alverden skulle jeg være det ? Utroligt hvad folk kan tolke herinde  hvis du læser mine svar kan du se , at INGEN omkring barnet ser dennne diagnose i barnets adfærd . Altså de folk ( inkl fagfolk ) som kender barnet i hjemme omgivelserne . Det handler ikke om jeg ikke vil at mit barn eller er flov eller andet. Men sådan er det jo som oftes herinde . Stopper med at skrive her i tråden . Det drejer som altid i en anden retning fordi det bliver tolket en del som ikke står . Fremfor at læse og forholde sig til det jeg skriver 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+