Min kæreste har fået konstateret ADD

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2017

dorthemus

Profilbillede for dorthemus
Kan man ønske sig mere når man har alt? ;-)
Anonym skriver:

Nu spørger jeg måske ganske uvidende , men hvis man har fået en adhd diagnose vokser mam vel ikke fra det ? Som jeg har forstået er det en livsvarig diagnose ? Hvis du ikke længere har adhd , har diagnosen så været en fejl diagnose fra start ? Dette er blot nysgerrige spørgsmål da jeg mener at adhd diagnosen gives lidt væk i pose og sæk til børn , det måske ikke passer helt i kasserne . 

Jeg blir simpelthen så ked af det når jeg læser at en ADHD diagnose gives i flæng til utilpassede børn og unge. ADHD er et livsvarigt handicap som har store konsekvenser for både barnet og hele familien og den gives bestemt ikke til højre og venstre, som mange fejlagtigt tror. Som mor til datter med både en autisme og en ADHD diagnose og som pædagog ved jeg af erfaring at barnet skal igennem et længere udredningsforløb før en eventuel diagnose gives. Det er omfattende og tidskrævende og kræver specialuddannede psykiatere at stille en diagnose. 

Velkommen til livet, min elskede Runa 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

20. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Sagen er den, at min kæreste altid har haft et ret heftigt temperament (uden dog på nogle måder at være voldelig eller aggressiv), han farer hurtigt op over små, i mine øjne, bagateller. Han er impulsiv og gør det han har lyst til, når han har lyst til det - kun hvis jeg virkelig opponerer imod lytter han efter og stopper op. Det har egentlig gået ok i de godt 10 år vi har været kærester, men de sidste par år er det blevet meget værre. Han hæver stemmen hurtigt, er sur og irriteret, ukoncentreret og ufokuseret. Jeg sendte han til læge for nogle uger siden og hub henviste ham med det samme til psyk. Efter et par lange samtaler med en psykiater samt tests og evalueringer kom svaret idag; psykiateren og afdelingens overlæge konstaterede ADD og endda i særdeles svær grad, men de har svært ved at sige hvor længe han har gået rundt med det; psykiateren mente dog at han, udfra deres samtaler og tests, skulle have søgt hjælp for i hvert fald 5-6 år siden. Nu skal han ind til overlægen i overmorgen kl 8.00 for han skal i behandling med Ritalin med det samme da psykiateren og overlægen begge mente at han måtte være ved at eksplodere  

Nu er mit spørgsmål så; er der andre der har ADD tæt inde på livet? Hvordan skal jeg forholde mig sådan helt generelt? Hvor længe går der inden man kan forvente at medicinen har en virkning?

ritalin virker med dey samme. 

min mand har adhd.

mine drenge har adhd og autisme 

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym

Jeg blir simpelthen så ked af det når jeg læser at en ADHD diagnose gives i flæng til utilpassede børn og unge. ADHD er et livsvarigt handicap som har store konsekvenser for både barnet og hele familien og den gives bestemt ikke til højre og venstre, som mange fejlagtigt tror. Som mor til datter med både en autisme og en ADHD diagnose og som pædagog ved jeg af erfaring at barnet skal igennem et længere udredningsforløb før en eventuel diagnose gives. Det er omfattende og tidskrævende og kræver specialuddannede psykiatere at stille en diagnose. 

Min erfaring er desværre en anden . Mit barn har fået adhd diagnose efter, hvad jeg vil kalde kort tids udredning og på tyndt grundlag. INGEN af dem som kender barnet i hverdagen , ser denne diagnose. Men alligevel har børne pyskriatrien givet en diagnose for så kunne vi få hjælp. I øvrigt var det en psykolog,  der gav den sammen med læge. Den afdeling mit barn var på har et ry for at give netop adhd diagnose til rigtig mange børn .

Skriver jeg som jeg gør , fordi jeg netop ved at diagnosen er livslang . Så må den jo være fejl fra start . I ærligt fik vi også besked på , at vores barn jo ville kunne vokse fra det.

Så min erfaring er bestemt anderledes end din. Er meget skuffet over vores forløb . 

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym

dorthemus skriver:

Skriver i øvrigt ikke noget om utilpassede børn. Men min erfaring et bare , at ADHD diagnosen gives lidt rundhåndet (her hvor jeg bor ) til børn som faldet en smule uden for normal kassen. 

Anmeld Citér

20. december 2017

dorthemus

Profilbillede for dorthemus
Kan man ønske sig mere når man har alt? ;-)
Anonym skriver:

Skriver i øvrigt ikke noget om utilpassede børn. Men min erfaring et bare , at ADHD diagnosen gives lidt rundhåndet (her hvor jeg bor ) til børn som faldet en smule uden for normal kassen. 

Og så fortæller jeg dig at det er en myte og simpelthen ikke rigtigt. 

Velkommen til livet, min elskede Runa 

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym

dorthemus skriver:

Og så fortæller jeg dig at det er en myte og simpelthen ikke rigtigt. 

Og det fortæller jeg sig så ,at det gør man der hvor jeg bor . Også vores helt egen erfaring . Så dit svar ændre IKKE på min oplevelse af systemet og diagnose .

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym

Hold jer LANGT VÆK fra ritalin. !!! Det er det rene gift.

Hellere en masse redskaber til hvordan han kan tackle hans "specialiteter", accepter han er anderledes.

For guds skyld ingen ritalin.

Anmeld Citér

20. december 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Hold jer LANGT VÆK fra ritalin. !!! Det er det rene gift.

Hellere en masse redskaber til hvordan han kan tackle hans "specialiteter", accepter han er anderledes.

For guds skyld ingen ritalin.

Hold jer LANGT VÆK fra antibiotika !!! Det er det rene gift. Hellere en masse redskaber til hvordan han kan tackle hans lungebetændelse , accepter at han er anderledes.

Nej vel? Har du noget fagligt eller forskningsbaseret belæg for udblæsninger af den her kaliber? 

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym

IenFart skriver:

Hold jer LANGT VÆK fra antibiotika !!! Det er det rene gift. Hellere en masse redskaber til hvordan han kan tackle hans lungebetændelse , accepter at han er anderledes.

Nej vel? Har du noget fagligt eller forskningsbaseret belæg for udblæsninger af den her kaliber? 

Måske du skulle Hvad der er i ritalin.  Det er rottegift. Amfetamin lignende stof.

Jeg har skam selv været på det og endte en tur på hospitalet med uforklarlige hjertekramper. Har siden jeg stoppede for 10 år siden aldrig haft det mindste. Pudsigt 

Anmeld Citér

20. december 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Anonym skriver:

Måske du skulle Hvad der er i ritalin.  Det er rottegift. Amfetamin lignende stof.

Jeg har skam selv været på det og endte en tur på hospitalet med uforklarlige hjertekramper. Har siden jeg stoppede for 10 år siden aldrig haft det mindste. Pudsigt 

Rottegift er blodfortyndende, altså blodet mister sin størkningsevne. 

Ritalin virker centralstimulerende, ganske rigtigt ligesom amfetamin. Og ritalin vil virke DÆMPENDE på ADHD-symptomerne, men kan have forskellige bivirkninger fx hjertebanken eller vægttab. Man skal altid afveje virkning overfor bivirkning. 

Men det er ikke gift. Alle kan bare ikke tåle behandlingen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.