Fødsel og slem bækkenløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

295 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2017

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med mit tredje barn og har slem bækkenløsning. Jeg blev deltidssygemeldt i 8. uge pga bækkensmerter og har været fuldtidssygemeldt siden 16. uge. Jeg går med krykker og bækkenbælte og kan stort set ingenting pga stærke smerter. 

Og jeg er SÅ BANGE for at skulle føde igen.

Er der nogle af jer, der har født med bækkenløsning? Hvordan gik det? Hvad med smertelindring? Hvilken fødestilling virkede? Og hjalp jordemoderen?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

12. december 2017

Thea14

Jeg har født to gange med bækkenløsning. Begge gange har jeg intet mærket til de bækkensmerter da først veerne satte ind, og jeg har ikke fået noget særligt gjort under fødslen for at aflaste det. 

Jeg har ikke fået noget smertestillende nogen af gangene, og har begge gange født liggende på ryggen. Kunne slet ikke overskue at flytte migfra lejet da jeg først var placeret der.

Min bækkenløsning er også gået i sig selv med det samme, begge gange.

Anmeld Citér

12. december 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Jeg har født to gange med bækkenløsning. Begge gange har jeg intet mærket til de bækkensmerter da først veerne satte ind, og jeg har ikke fået noget særligt gjort under fødslen for at aflaste det. 

Jeg har ikke fået noget smertestillende nogen af gangene, og har begge gange født liggende på ryggen. Kunne slet ikke overskue at flytte migfra lejet da jeg først var placeret der.

Min bækkenløsning er også gået i sig selv med det samme, begge gange.

Hvor slem var din bækkenløsning op til fødslen? Gik du med krykker og var sengeliggende? Og i hvor lang tid af graviditeten havde du døjet med det?

Anmeld Citér

12. december 2017

Thea14

1. Gang blev jeg fuldtidssygemeldt i uge 14. Var sengeliggende fra ca. Uge 30, men op til da gjorde jeg alt for at aflaste. Havde ingen huslige opgaver. Brugte ikke krykker, da det gjorde endnu  mere ondt end det gjorde at undvære dem. Forsøgte med bælte mod det, men det forværrede blot smerterne at få bækkenet låst fast.

2. Gang blev jeg deltidssygemeldt i uge 12. Jeg fortsatte kun med de tre timer ugentligt der kunne arbejdes fra min seng. Ud fra tidligere erfaring forsøgte jeg mig hverken med krykker eller bækkenbælte anden gang. Blev tilbudt kørestol, men for det første var det endnu mere smertefuldt at sidde end at stå og for det andet er der ikke plads til en kørestol i vores hjem. Var sengeliggende fra uge 26, dog afbrudt af en uge i sommerhus i uge 34, hvor jeg for vores datters skyld bed smerterne i mig og holdt til lidt mere. Det kostede så også al førlighed den resterende tid, og jeg var kun ude af sengen for at gå på toilettet.

Har efterfølgende snakket med en kiropraktor der godt kan forstå at det gjorde mere ondt at bruge krykker og bælte. Jeg er så skæv i kroppen, at selv hvis jeg nu som ikke gravid, forsøgte at spænde det sammen, ville jeg opleve ubehag. Og krykker kan man hurtigt lave endnu mere skævhed med, så ifølge mig kiropraktor skal det virkelig virkelig være sidste udvej hvis man har rigtig bækkenløsning.

Efter første fødsel var jeg til en fysioterapeut der mente at mit bækken ikke var løst, men tværtimod låst. I følge hende er mange bækkenløsningen i virkeligheden et låst bækken, og så kan man gøre noget for at få det løsnet og mindske ubehaget allerede i graviditeten. Kiropraktoren var så ikke enig i at mit bækken var låst, men der er skævt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.