Jeg tænker også, hvem var han før jeres barn blev født? Var barnet planlagt eller et uheld? Hvis han har ændret sig meget siden barnet kom til, så er der stor sandsynlighed for, at han har en efterfødselsreaktion.
Derudover vil jeg forsigtigt indrømme, at både min mand og jeg har haft råbt af vores store datter, da hun var spæd.
Hun havde kolik, og selv om vi begge betragtes som resourcestærke forældre, så kan man altså godt blive drevet derud af søvnmangel. Vi blev aldrig screenet for efterfødselsreaktion/depression med hende, men det er jeg, set i bakspejlet, ret sikker på jeg havde. Jeg ved faktisk ikke med min mand, men jeg tror det. I dag er hun 4 år, og vi er igen helt stabile, harmoniske forældre, der ikke råber nogensinde.
Lidt statistik jeg blev præsenteret for af min første jordemoder i forbindelse med fødselsforberedelse: ca. 65% af alle børn er skilsmissebørn i Danmark. Af de børn er ca. 80% blevet skilsmissebørn inden for de første 2 år af deres liv.
Det er en hård prøvelse for parholdet at blive forældre, og medmindre du også var meget i tvivl om, om det skulle være din mand og dig før du blev gravid, så vil jeg anbefale dig kraftigt at søge professionel hjælp til Jer via sundhedsplejersken, før du går fra ham.
Alt held og lykke til dig og din smukke baby fremover, uanset hvordan sin dumme situation ender 
Anmeld
Citér