Når vi hvert andet år holder jul hos mine forældre, skal alle da også bidrage med noget. Fx stod vi sidste år får risalamanden. Samtidig hjælpes vi alle ad med at få huset klar og maden på bordet. Da de bor på en gård skal dyrene også lige have mad osv. Oftest sørger min mand og jeg for den sidste rengøring i huset mens mine forældre får overstået dyrene. Så laver min mor og jeg mad, mens min far og min mand underholder børnene og min søster (som grundet hjerneskade er til størst hjælp hvis hun ikke blander sig) Min onkel får så en lidt større ring at skulle have med og min mormor skal altid medbringe anden, for så er vi sikker på at hun først kommer lige inden vi sætter os til bords 
Når vi er hos svigerforældrene står de for alt og vi skal lige vove på at blande os. De vil heller ikke have nogen betaling for det. - Men jeg ville ikke tøve med at hjælpe eller betale hvis de bad om det. Prøver oftest at snige lidt hjælp ind med opvasken, men bliver som regel sendt ind i sofaen ret hurtigt.
Anmeld
Citér