Hjælpes ad i julen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.449 visninger
12 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2017

Anonym trådstarter

Er spændt på hvad folk finder på at skrive, og lige meget hvad i skriver, så holden tone! 

Sagen er den jeg er store søster, vi kommer fra en omsorgsvigtet familie. 

Problemet er min "lille" søster hun er 27 år gammel, og hun føler hun kan behandle mig, som jeg er hendes mor og hun er en teenager. 

Jeg har prøvet at hjælpe hende utallige gange, og hun er på ingen måde taknemlig, hun forventer det bare. 

Hun skal holde jul hos os, og jeg har sagt om hun vilde holde jul skal hun bidrage på en eller anden måde, fordi vores økonomi er rigtigt dårlig i år-

problemet er så bare det, nu er hun irriteret, at hun skulle også bidrage.... som om hun forventer jeg er hendes mor og det er mors hus, og hun kan bare komme, og give attitude 

jeg er såååå træt af det - jeg har lyst til at opgive nu 

- hun har arbejde, og så hun kan lige så godt hjælpe til 

vi har haft kæmpe skænderi nemlig omkring hvor utaknemlig hun er overfor alt hvad jeg gøre

- Synes i ikke det er fair hun bidrager? med et eller andet?  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

11. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jo  

men hvis hun er vant til at blive hjulpet, så har hun lært at det er sådan det foregår også selvom man ikke giver noget igen.. bjørnetjeneste men hun er 27. Det er fair nok at sige at sådan bliver det. I vælter jer ikke i penge, men vil meget gerne have hendes selskab til jul.  

Anmeld Citér

11. december 2017

Anonym

Jeg er på dagpenge og sidste år var jeg på SU. Her hjælper vi ad alle sammen. Både vores forældre og søskende bidrager. Havde jeg pengene, ville jeg gerne betale det hele, men det kan jeg ikke pt og en del af at være en familie er jo netop at man hjælpes ad. Både forældre og søskende imellem. Så selvfølgelig skal hun hjælpe, med mindre der er noget der gør, at hun ikke kan. 

Anmeld Citér

11. december 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Jo da.

Ikke kun fordi i har der stramt økonomisk.

Men fordi Det Ikke er rimeligt at en familie skal stå med der hele hverken arbejdet eller det økonomiske 

Jeg ville ikke gide at diskutere det med hende.

Bare sige du tager det og det med og sådan er det..

Mange familier holder jul slå sammenskudsgilde og kender også nogen hvor det er dem der ligger hus til der sørger for servietter lys osv og så er resten delt ud. Så du er på ingen måder urimelig.

Anmeld Citér

11. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Er spændt på hvad folk finder på at skrive, og lige meget hvad i skriver, så holden tone! 

Problemet er min "lille" søster hun er 27 år gammel, og hun føler hun kan behandle mig, som jeg er hendes mor og hun er en teenager. 

Jeg har prøvet at hjælpe hende utallige gange, og hun er på ingen måde taknemlig, hun forventer det bare. 

Hun skal holde jul hos os, og jeg har sagt om hun vilde holde jul skal hun bidrage på en eller anden måde, fordi vores økonomi er rigtigt dårlig i år-

problemet er så bare det, nu er hun irriteret, at hun skulle også bidrage.... som om hun forventer jeg er hendes mor og det er mors hus, og hun kan bare komme, og give attitude 

vi har haft kæmpe skænderi nemlig omkring hvor utaknemlig hun er overfor alt hvad jeg gøre

Jo! Det er helt fair. Og jeg ville tage det som en selvfølge både som vært og som gæst - “Hvem af os sørger for ris á la manden og drikkevarerne, og hvem køber anden og stegen?” 

Jeg bliver faktisk provokeret, når vi til sammenskudsjule- og påskefrokoster i min familie ser mine nevøer og niecer - på 25-31 år - troppe op med tomme hænder, mens vi andre slæber fade ind. Siden min datter flyttede hjemmefra, har jeg altid spurgt, hvad hun så tog med. Hér er det ikke pengene, men princippet i, at alle bidrager. 

Stå du bare fast. 27 år, altså! 

Anmeld Citér

11. december 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
Mor og meget mere skriver:

Jo! Det er helt fair. Og jeg ville tage det som en selvfølge både som vært og som gæst - “Hvem af os sørger for ris á la manden og drikkevarerne, og hvem køber anden og stegen?” 

Jeg bliver faktisk provokeret, når vi til sammenskudsjule- og påskefrokoster i min familie ser mine nevøer og niecer - på 25-31 år - troppe op med tomme hænder, mens vi andre slæber fade ind. Siden min datter flyttede hjemmefra, har jeg altid spurgt, hvad hun så tog med. Hér er det ikke pengene, men princippet i, at alle bidrager. 

Stå du bare fast. 27 år, altså! 

Amen! 

Anmeld Citér

11. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er fuldstændig enig, med dig og alle de andre. Self både kan og bør hun bidrage!

Når vi holder jule hos os, kommer min mor feks med walddorfsalaten og ris almanden, min søster og svoger kommer med mandelgaven. Vi laver altid and og flæskesteg, og er der nogen som gerne vil ha kalkun, så tager de self den med.

Vi går ik så meget op i om alle laver lige meget, men ALLE hjælper med noget.

Du ka jo også sagtens foreslå at i deler udgiften lige over, hvis ik hun føler for at lave noget. Evt vent med at købe ind, til pengene er gået ind. Gi hende en "frist" til feks d 20/12. Er der ik gået penge i der, er der bare ik dækket op til hende til spisning. Ved godt det lyder mega strid, men helt ærlig hun er altså voksen og hun ska lære at se dig som en søster og ik som en mor.

Håbet at i finder en god løsning, og at i får en fantastisk juleaften! Vh Stine 

Anmeld Citér

11. december 2017

Kay

Profilbillede for Kay
??
Anonym skriver:

Øhhhh jo helt klart! Når vi holder hos mine forældre har vi da altid noget med    fx. Øl og vand eller vin og mandelgave... det er da felt normalt også når vi holder med svigerfamilien der kommer her! Tænk hvis dem der lagde hus til der skulle betale hele gildet 

elsker min lille familie   

Anmeld Citér

11. december 2017

grinny

Profilbillede for grinny
Mor til en engel og en smuk prinsesse

Selvfølgelig skal hun bidrage! 

Det gør vi også i vores familie - i år skal vi holde hos mine forældre og så vil min far gerne selv stå for maden, så tager vi drikkevare med og svigerfamilien kommer med desserten og lidt lækkert til kaffen.

Dejligt at man kan hjælpe hinanden, ellers kan en jul altså blive dyr 

Anmeld Citér

12. december 2017

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+

På min side af familen tager alle noget med og på min mands side af familien sørger farmor for det hele og vi deler regningen i år bliver det 100kr pr voksen og 50kr pr barn og så sørger vi hver især for drikkevarer. Så det er da helt fair.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.