Nu nærmer Aya sig jo 14 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2017

grinny

Profilbillede for grinny
Mor til en engel og en smuk prinsesse
Thilde86 skriver:

Nu spørger jeg bare lige. Hvilken form for behandling var I i for at få hende sidst? For man kan jo også få hjælp til 2. fælles barn, hvis det “bare” er inseminering der skal til. Altså gratis udover evt medicin. Men ved jo selvfølgelig ikke om det er den behandlingsform I har fået hende ved hjælp af?

Har ikke selv erfaring med det ellers, men synes da ikke der er noget i vejen for at låne til det. Det er jo ikke værre end folk der låner til en bil, som de heller ikke har råd til her og nu, men som de så i stedet betaler af på hver måned.

Det var desværre IVF - man kan jo håbe på at de også åbner op for det  Men det er vidst mest ønsketænkning 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

11. december 2017

grinny

Profilbillede for grinny
Mor og meget mere skriver:

De fleste børnefamilier har vel gæld på huskøb, bil etc. Når I ikke skylder en krone væk, kan jeg på ingen måde se det odiøse i at låne til behandling. Jeg aner intet om priser for behandling, men det er vel ikke engang en herregård, vi taler om? 

Altså vi regner med at det bliver en 3pak løsning så vi skal i hvert fald regne med 50.000+, men så skal vi så trække det fra vi selv kan nå at spare op 

Vi kan også spare det hele op selv men så kommer der til at gå en del år endnu, og vi har bare ikke lyst til at vente for længe 

Anmeld Citér

11. december 2017

grinny

Profilbillede for grinny
Rosa-Sofia skriver:

Hvis i ellers er økonomisk ansvarlige og holder jer for øje, at det i låner skal betales tilbage, kan jeg virkelig ikke se problemet i det. 

Om jeg selv kunne finde på at låne penge til et barn? Så skulle det være fordi, at jeg var over den alder, hvor det kan lade sig gøre naturligt, men så kunne jeg sikkert godt, hvis det var lige så vigtigt for mig, som det lyder som om det er for dig og din mand  

Vil aldrig låne hvis vi ikke kan betale det tilbage, vi har haft bankgæld før, men den er væk nu, så vi har levet med afbetalinger før så ingen problemer i det 

Det er virkelig vigtigt for os - for det første fordi der er 27 års forskel på min mand og hans søster så han er jo nærmest enebarn og det synes han ikke har været spændende og for det andet, så synes jeg ikke hun skal vide at den eneste bror hun har ikke lever.

Selvfølgelig også fordi vi virkelig gerne vil opleve det hele en gang til og have et barn mere 

Anmeld Citér

11. december 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

I skal gøre lige det der passer jer og et barn er da 1000 gange bedre at låne til end et rejse eller andre forbrugsgoder. 

Jeg vil ikke lyde forkælet men studser dog over hvis det vil tage jer mange år at spare 50.000 op. Har i så reelt råd til endnu et barn nu eller skal i vente til der er lidt mere luft? I bil jo stå med både afdrag og ekstra udgifter til barn nr 2. Selvom de ikke koster så meget i starten kommer der jo på et tidspunkt 2 institutioner ligesom udgifterne jo også generelt stiger. 

Bare en kærlig overvejelse herfra. Jeg forstår sagtens jeres ønske men I om nogle ved jo også at livet ikke altid kører på skinner og det skal der også være råd til. 

Anmeld Citér

11. december 2017

grinny

Profilbillede for grinny
Mariehøne123 skriver:

I skal gøre lige det der passer jer og et barn er da 1000 gange bedre at låne til end et rejse eller andre forbrugsgoder. 

Jeg vil ikke lyde forkælet men studser dog over hvis det vil tage jer mange år at spare 50.000 op. Har i så reelt råd til endnu et barn nu eller skal i vente til der er lidt mere luft? I bil jo stå med både afdrag og ekstra udgifter til barn nr 2. Selvom de ikke koster så meget i starten kommer der jo på et tidspunkt 2 institutioner ligesom udgifterne jo også generelt stiger. 

Bare en kærlig overvejelse herfra. Jeg forstår sagtens jeres ønske men I om nogle ved jo også at livet ikke altid kører på skinner og det skal der også være råd til. 

Ja vi vil sagtens kunne klare to børn 

Jeg er ved at færdiggøre min bachelor og vil være færdig når den tid er, hvilket også er grunden til at vi vil gøre det nu, for så er jeg færdig med at få børn når jeg skal ud på arbejdsmarkedet 

Min mand er i fastarbejde og jeg er på SU pt. men vi mangler intet og vi har endda ikke regnet børnepenge med ind i budgettet fordi vi nemlig ikke har hus, bil eller lån 

Anmeld Citér

11. december 2017

Tommelise

Profilbillede for Tommelise

I ved, I kan klare det økonomisk og har ikke andre lån - så jeg vil sige go for it.

Kan faktisk godt forstå, at man kan finde på at låne til et barn. Det er jo ikke det samme som at låne til en sommerferie eller et bryllup.

Og hvor er jeres lille Aya da bare skøn 

Anmeld Citér

11. december 2017

Thilde86

Profilbillede for Thilde86
grinny skriver:

Det var desværre IVF - man kan jo håbe på at de også åbner op for det  Men det er vidst mest ønsketænkning 

Hehe ja, det er lidt ærgerligt at det skal være så dyrt. Min kusine og hendes mand har vist brugt omkring 1,5 mio på at få deres fire børn. Det er så forskelligt hvor meget de har kostet. Barn nummer to var fx det “billigste barn”, fordi han er lavet med sæd nedfrosset fra da de fik lavet nummer et. Men det er vildt så dyrt det kan være, puhhh ha!

Anmeld Citér

11. december 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
grinny skriver:

Ja vi vil sagtens kunne klare to børn 

Jeg er ved at færdiggøre min bachelor og vil være færdig når den tid er, hvilket også er grunden til at vi vil gøre det nu, for så er jeg færdig med at få børn når jeg skal ud på arbejdsmarkedet 

Min mand er i fastarbejde og jeg er på SU pt. men vi mangler intet og vi har endda ikke regnet børnepenge med ind i budgettet fordi vi nemlig ikke har hus, bil eller lån 

Det var ikke fordi du skulle retfærdiggøre jeres økonomi. Det var kun en venlig tanke. 

Men go for it. Søskende er fantastiske (og forfærdelige nu og da)

Anmeld Citér

11. december 2017

grinny

Profilbillede for grinny
Mariehøne123 skriver:

Det var ikke fordi du skulle retfærdiggøre jeres økonomi. Det var kun en venlig tanke. 

Men go for it. Søskende er fantastiske (og forfærdelige nu og da)

Haha, ja man må tage det hele med 

Anmeld Citér

20. december 2017

ønskebørn74

Profilbillede for ønskebørn74
VI ELSKER VORES TVILLINGE BØLLER OVER ALT...
grinny skriver:

Og selvom vi er über tilfreds med hende så er vi stadig enige om at Aya en dag skal være storesøster 

Vi snakker om at komme igang inden for de første 6 måneder i det kommende år - det største problem er pengene og please; dont judge! 

Vi overvejer at låne dem af banken for vi har simpelthen ikke pengene til det og ja, så kan argumentere for om vi så burde lade være, men skal der være en pris på et barn? Vi har INGEN lån, dette ville være det eneste!

Egentlig søger jeg ikke meninger, men mere om der er andre der har lånt til det? 

Og så kan i lige se min julenissepige 

Ville låne, for fertiliteten falder. Knus og hvor er hun skøn.

VORES DEJLIGE TVILLINGE BØLLER,

VORES GULD.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.