Hvornår stoppede jeres børn middagslur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2017

AnoMom

CBbaby skriver:

Prøv at Google 2-years sleep regression

det er er velkendt fænomen, at børn i 2-års alderen har en fase, hvor de har problemer med at sove. Derfor prøver mange at skippe luren, men det er meget få børn, der faktisk kan. :-) 

vi har lige haft en fase med det også. Også igen en fase, hvor det var fint. Og nu har vi en fase igen, hvor hun ikke vil falde i søvn. Nu tager det igen 2 timer! Men har besluttet mig for at give det 14 dage. Og er det stadig sådan, så må vi ændre noget. Evt hendes sengetid. Pt kommer hun i seng kl 19-19.30 og sover først ca 20.45. Vores i øvrigt lidt over 2 år 

så sover hun dog til kl 7.00. Også en lur på ca 1 time herhjemme men 2-3 timer i dagplejen. Og det er ligegyldigt om hun får 45 min eller 3 timer. Kampen er den samme �� 

Tak. Det vil jeg da lige prøve at læse om. Så tror jeg da bestemt også bare det er en fase min søn går igennem nu.  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

10. december 2017

Vivienne

AnoMom skriver:

Hvornår stoppede jeres børn med at sove til middag?

min dreng på 2 har normalt sovet 1,5-3 timer til middag siden han startede i vuggestue. Men her i weekenden har han slet ikke sovet til middag. 

Har lagt ham. Men han falder ikke i søvn. Han virker træt når jeg lægger ham. Men han nægter at overgive sig. Nu er klokken 19:45 og han er stadig vågen og frisk. Og virker slet ikke mærket af ikke at have sovet til middag. 

Kan han allerede være færdig med middagslur? 

Er det mon bare en fase?

synes det virker meget tidligt at stoppe med den som 2 årig. 

Lad mig høre jeres meninger

Da min dreng var 2, havde han også en kort periode hvor han ikke ville sove til middag. Jeg talte med hans pædagog som mente at han var for ung til at droppe luren da de udvikler sig når de sover i den alder. 

Nu er han næsten 3,5 år og vi droppede luren i samråd med pædagogen for 10 dage siden. Den gik ikke længere. Det kører fint nu. Han falder i søvn kl. 19-19.30 og sover igennem. 

Anmeld Citér

11. december 2017

Bissen

Profilbillede for Bissen

Da min den største var 2,5 stoppede hun med lur i weekenden men forsat i dagpleje. Hun var simpelthen ikke træt nok i weekenden, men bestemt i dagpleje. Hun stoppede helt med lur efter 1 mdr i børnehave  

Så hvis din dreng stadig falder fint i søvn i dagplejen, så vil jeg sige han ikke er klar endnu. 

Anmeld Citér

11. december 2017

Mortilah

Profilbillede for Mortilah

Jeg har en på 24 mdr. Der har længe været dage hvor hun har skippet middagsluren. Men først nu her ved 24 mdr er det blevet ret konsekvent. Hun er vågen fra 7 til 18-19-20. hun er hjemmepasset passer det os rigtig fint. Når hun sover middagslur bliver den som regel 23:30 før hun får sovet. Jeg tror vi har sagt farvel til den lur..

Anmeld Citér

11. december 2017

Stivdie

Profilbillede for Stivdie

Her var hun 2,5 år, knap 3 år, da hun droppede luren. Vi kunne simpelthen ikke få hende til at sove længere. Vi valgte dog i samråd med institutionen at indføre hviletid i stedet, så hun frem til hun var lidt over 3 år, kom ind og hvile 30-45 min på en madras sammen med sovebørnene. Det kan dog tælles på to hænder hvor mange gange hun rent faktisk faldt i søvn. 

Anmeld Citér

11. december 2017

Thea14

Vores datter stoppede med lur hjemme da hun var ca. 2,5. Dog havde hun stadig behov for der i dagplejen og også da hun startede børnehave. Børnehaven trappede hende ud af hendes lir da hun var 3 år og 3 måneder, på vores eget ønske, da vi ikke længere kunne få hende til at sove før kl. 23 om aftenen.

Anmeld Citér

12. december 2017

B&J

Profilbillede for B&J
Mod
minus 73kg :D

Mon ikke lige det er en overgang lige så snart Daniel startede i børnehave var det slut han ville bestemt ikke sove der

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+