Hvornår stoppede jeres børn middagslur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
16 svar
3 synes godt om
10. december 2017

AnoMom

Profilbillede for AnoMom

Hvornår stoppede jeres børn med at sove til middag?

min dreng på 2 har normalt sovet 1,5-3 timer til middag siden han startede i vuggestue. Men her i weekenden har han slet ikke sovet til middag. 

Har lagt ham. Men han falder ikke i søvn. Han virker træt når jeg lægger ham. Men han nægter at overgive sig. Nu er klokken 19:45 og han er stadig vågen og frisk. Og virker slet ikke mærket af ikke at have sovet til middag. 

Kan han allerede være færdig med middagslur? 

Er det mon bare en fase?

synes det virker meget tidligt at stoppe med den som 2 årig. 

Lad mig høre jeres meninger

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

10. december 2017

Anonymor

Profilbillede for Anonymor
AnoMom skriver:

Hvornår stoppede jeres børn med at sove til middag?

min dreng på 2 har normalt sovet 1,5-3 timer til middag siden han startede i vuggestue. Men her i weekenden har han slet ikke sovet til middag. 

Har lagt ham. Men han falder ikke i søvn. Han virker træt når jeg lægger ham. Men han nægter at overgive sig. Nu er klokken 19:45 og han er stadig vågen og frisk. Og virker slet ikke mærket af ikke at have sovet til middag. 

Kan han allerede være færdig med middagslur? 

Er det mon bare en fase?

synes det virker meget tidligt at stoppe med den som 2 årig. 

Lad mig høre jeres meninger

Tænker også set er for tidligt at stoppe. Der kan jo være mange grunde til at søvnen har drillet lidt i weekenden. Og det at han ikke har kunne falde i søvn i aften kan sagtens, og ulogisk nok, skyldes at han faktisk er blevet overtræt. Måske kan i flytte luren så den starter lidt senere? 

Min datter, som altid har haft lavt søvnbehov stoppede som 3 årig da hun startede i BH. Min søn stoppede også deromkring, men fortsatte med at sove til middag i weekender og ferier til han var 3.5-4 år. Der skete bare for meget i BH til han kunne vie sig til søvnen  

Anmeld Citér

10. december 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Mine har stoppet imellem 1  1/2 Og 4 år.

Mine døtre tidligst.

Og så en af drengene stoppede først som 4 årig.

Anmeld Citér

10. december 2017

AnoMom

Profilbillede for AnoMom
Anonymor skriver:

Tænker også set er for tidligt at stoppe. Der kan jo være mange grunde til at søvnen har drillet lidt i weekenden. Og det at han ikke har kunne falde i søvn i aften kan sagtens, og ulogisk nok, skyldes at han faktisk er blevet overtræt. Måske kan i flytte luren så den starter lidt senere? 

Min datter, som altid har haft lavt søvnbehov stoppede som 3 årig da hun startede i BH. Min søn stoppede også deromkring, men fortsatte med at sove til middag i weekender og ferier til han var 3.5-4 år. Der skete bare for meget i BH til han kunne vie sig til søvnen  

igår lagde jeg ham til normal tid. Idag lagde jeg ham en time senere. Netop fordi jeg for det første også tænkte som du siger med at rykke den. Men også fordi han sov helt til 8:30 i morges. Men stadig ville han ikke sove. Derfor begyndte jeg at tænke om det måske var tid til at stoppe den. Men igen. Synes det virker meget tidligt

Anmeld Citér

10. december 2017

AnoMom

Profilbillede for AnoMom
Carina:-) skriver:

Mine har stoppet imellem 1  1/2 Og 4 år.

Mine døtre tidligst.

Og så en af drengene stoppede først som 4 årig.

Hvordan kunne du mærke på den 1,5 årige at det var tid til at stoppe lur?

Anmeld Citér

10. december 2017

Mod
AnoMom skriver:

Hvordan kunne du mærke på den 1,5 årige at det var tid til at stoppe lur?

Fordi jeg sad til kl 22/23 hver eneste aften og kørte barnevognen frem og tilbage.

Droppede luren og bingo de sov kl 19.30

Men mine drenge var også sådan lidt lala. Ed lir omkring den alder og alligevel stoppede jeg den ikke for de virkede trætte og det gik over og så sov de fint igen 

Så måske er Det en fase med din søn 

Vil han stadig lege og er ikke pylret?

Anmeld Citér

10. december 2017

AnoMom

Profilbillede for AnoMom

Fordi jeg sad til kl 22/23 hver eneste aften og kørte barnevognen frem og tilbage.

Droppede luren og bingo de sov kl 19.30

Men mine drenge var også sådan lidt lala. Ed lir omkring den alder og alligevel stoppede jeg den ikke for de virkede trætte og det gik over og så sov de fint igen 

Så måske er Det en fase med din søn 

Vil han stadig lege og er ikke pylret?

Okay. Han er også ekstrem svær at få til at sove lige pludselig. Tager gerne 1,5-2 timer før han overgiver sig om aftenen. 

Ja han leger som normalt. Vil ikke sige han er pylret. Men mere pirrelig. Lunten er lidt kortere hos ham end den plejer at være 

Anmeld Citér

10. december 2017

Mod
AnoMom skriver:

Okay. Han er også ekstrem svær at få til at sove lige pludselig. Tager gerne 1,5-2 timer før han overgiver sig om aftenen. 

Ja han leger som normalt. Vil ikke sige han er pylret. Men mere pirrelig. Lunten er lidt kortere hos ham end den plejer at være 

Uh det er så svært hvornår man skal 

For det bliver hurtigt en dum spiral med træt lille dreng om morgenen der så har brug for at sove til middag.  Kan ikke sove om aften osv osv 

Det er sgu ikke nemt

Anmeld Citér

10. december 2017

AnoMom

Profilbillede for AnoMom

Uh det er så svært hvornår man skal 

For det bliver hurtigt en dum spiral med træt lille dreng om morgenen der så har brug for at sove til middag.  Kan ikke sove om aften osv osv 

Det er sgu ikke nemt

Nej det er nemlig det. Umiddelbart vil jeg ikke mene at han er færdig med lur. For han bliver overtræt om aftenen og ender med at græde helt vildt. Hvilket han sjældent gør normalt. 

Han bliver lagt 19:30-20:00. Og er 1,5 til 2 timer om at sove. Men sådan har DR kun været den her uge. 

Tidligere sov han på 10-20 min og sov fint middagslur. 

Anmeld Citér

10. december 2017

CBbaby

Profilbillede for CBbaby

Nej det er nemlig det. Umiddelbart vil jeg ikke mene at han er færdig med lur. For han bliver overtræt om aftenen og ender med at græde helt vildt. Hvilket han sjældent gør normalt. 

Han bliver lagt 19:30-20:00. Og er 1,5 til 2 timer om at sove. Men sådan har DR kun været den her uge. 

Tidligere sov han på 10-20 min og sov fint middagslur. 

Prøv at Google 2-years sleep regression

det er er velkendt fænomen, at børn i 2-års alderen har en fase, hvor de har problemer med at sove. Derfor prøver mange at skippe luren, men det er meget få børn, der faktisk kan. :-) 

vi har lige haft en fase med det også. Også igen en fase, hvor det var fint. Og nu har vi en fase igen, hvor hun ikke vil falde i søvn. Nu tager det igen 2 timer! Men har besluttet mig for at give det 14 dage. Og er det stadig sådan, så må vi ændre noget. Evt hendes sengetid. Pt kommer hun i seng kl 19-19.30 og sover først ca 20.45. Vores i øvrigt lidt over 2 år 

så sover hun dog til kl 7.00. Også en lur på ca 1 time herhjemme men 2-3 timer i dagplejen. Og det er ligegyldigt om hun får 45 min eller 3 timer. Kampen er den samme �� 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.