Eksperthjælp: Kan jeg miste bopælsretten og min del i forældremyndigheden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.273 visninger
4 svar
23 synes godt om
7. december 2017

Helene Treschow

kære helene
jeg vil gerne ved lidt om hvor jeg står, da jeg føler mig mega usikker om det overhovedet kan blive en mulighed eller en håbløs drøm.
jeg har en datter på 12år og har sammen med hendes far 7/7. han er det man kalder samværforældre og jeg bopælforældre.
men mit spørgsmål er:
hvis jeg flytter sammen med min partner efter 8år, som nogle gang går lidt for hårdt til den angående alkohol, skulle det ske i de uger jeg har hende hos mig, kan jeg så miste retten til min datter og den fælles forældremyndighed?

mvh den forvirret mor

Helenes svar

Kære du

Først vil jeg sige til dig: "du er ikke en forvirret mor". Det er meget fornuftige overvejelser og spørgsmål, du går med. 

Jeg har siddet med sager om bopæl, forældremyndighed og samvær i mere end 10 år. Svar i forhold til børn er sjældent helt sort på hvidt.

Jeg vil meget gerne vide noget mere. Så kan jeg også råde dig bedst muligt. Jeg vil i den forbindelse tilbyde dig en gratis telefonsamtale. Send mig gerne en e-mail på ht@nexusadvokater.dk med forslag til tidspunkter, der kan passe dig. Eller send mig en sms på 53 73 71 79. 

De bedste hilsner

Helene 

Helene har stor erfaring med at rådgive og føre sager om forældremyndighed, børns bopæl og samvær. Helene rådgiver derudover i forbindelse med (overvejelser om) separation og skilsmisse, ægtefællebidrag og bodeling, samt om børnebidrag. Endvidere rådgiver Helene ugifte samlevende og (kommende) ægtepar, blandt andet om samejeoverenskomster, ægtepagter, og testamenter, herunder også børnetestamenter

Se Helenes hjemmeside: NexusAdvokater.dk

Anmeld Citér

7. december 2017

Sprit25

Profilbillede for Sprit25

Mit råd? Lad være med at flytte sammen med en du allerede nu ved drikker for meget

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

13. december 2017

Kurt_H

Sprit25 skriver:

Mit råd? Lad være med at flytte sammen med en du allerede nu ved drikker for meget

200 millioner procent enig !

Det kan ses som omsorgssvigt af barnet !

Svampe har ingen samvittighed og vil heller ikke kunne stilles til regnskab for deres handlinger i en brandert.

Anmeld Citér

13. december 2017

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
Kurt_H skriver:

200 millioner procent enig !

Det kan ses som omsorgssvigt af barnet !

Svampe har ingen samvittighed og vil heller ikke kunne stilles til regnskab for deres handlinger i en brandert.

Nu er alkoholisme en sygdom, det skal behandles. Jeg ville i den grad kræve behandling inden vi flyttede sammen

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

14. december 2017

Kurt_H

Sygdom ? Muligvis efter nogle menneskers opfattelse. Det er så bare en meget farlig sygdom som kan lokke og smitte andre !

Behandling som minimum, ja ! Der er jo tale om mere end to voksne som skal bo under samme tag og dele hverdagens opgaver på godt samt ondt !

Jeg personligt ville gå langt udenom, fordi det tager mere end bare et par måneder at komme fri af alkoholproblemer og pågældende person vil sandsynligvis stå på bagbenene over at skulle i behandling !

Selvom de har kendt hinanden i 8 år, så betyder det ikke at en sammenflytning vil gå godt. Her invaderer man jo hinandens privatliv på tættest hold og det kan være grænseoverskridende for selv den mest fantastisk flinke og dejlige person som man møder !

Et eksempel:

Kvinden kommer ind i stuen og brøler af manden fordi han igen ikke har slået WC brættet ned...

Manden føler sig fuldstændig overrumplet og brøler tilbage: "Du sagde da aldrig noget om det WC bræt før du flyttede ind hos mig !"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.