Svoger ønsker julegaver til ufødt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
12 svar
25 synes godt om
6. december 2017

KatMiro79

Profilbillede for KatMiro79

Ja min svoger (min mands lillebror) og hans kæreste igennem næsten 6 år venter deres første barn, en pige. Terminsdatoen er 8.-9. januar. Til jul har de skrevet juleønsker hvor de har individuelle ønsker, fælles ønsker og så en kategori som hedder babyting.

Min mand har nu bestilt en gave til hver af dem. Spørgsmålet er skal vi også købe én af deres babyting ønsker eller give dem bare en barselsgave efter barnet er født som de gør i min svigerfamilie? Synes måske det er lidt meget de får hvis de får både noget til jul plus når barnet bliver født nogle få uger efter. Jeg ved mine svigerforældre har købt én af deres babyting ønsker, en voksipose mini. Hvad ville I gør?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

6. december 2017

asphodel

Profilbillede for asphodel

Hvis jeg købte noget fra deres babytingliste, så ville det tælle som deres julegave. Jeg køber ikke gaver til et barn, der ikke er født endnu.

Jeg ønskede mig også lidt forskelligt babyrelateret, det år hvor jeg var gravid til jul, men det stod altså på min egen ønskeliste. 

Anmeld Citér

6. december 2017

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen

Baby kan jo være født før juleaften uden at være født for tidligt, så kan være derfor der også er baby relateret liste. 

Tror jeg havde købt og så har de fået det som julegave hvis baby er født inden ellers får de det som barselsgave 

Anmeld Citér

6. december 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Ja min svoger (min mands lillebror) og hans kæreste igennem næsten 6 år venter deres første barn, en pige. Terminsdatoen er 8.-9. januar. Til jul har de skrevet juleønsker hvor de har individuelle ønsker, fælles ønsker og så en kategori som hedder babyting.

Min mand har nu bestilt en gave til hver af dem. Spørgsmålet er skal vi også købe én af deres babyting ønsker eller give dem bare en barselsgave efter barnet er født som de gør i min svigerfamilie? Synes måske det er lidt meget de får hvis de får både noget til jul plus når barnet bliver født nogle få uger efter. Jeg ved mine svigerforældre har købt én af deres babyting ønsker, en voksipose mini. Hvad ville I gør?

Jeg tror da bestemt, at de babyrelaterede ting er ment som ønsker til din svoger og svigerinde - altså som deres gave(R) hvilket jeg synes er helt normalt - altså at ønske sig babyting til jul, når man er højgravid??

Anmeld Citér

6. december 2017

M&Ms

Profilbillede for M&Ms

Jeg havde nok bare købt et sæt tøj til baby til jul og så en decideret barselsgave til efter fødslen.

Måske har de bare skrevet baby ting på til de af jer, der ønsker at give dem noget babyrelateret i stedet for individuelle julegaver og ikke ment som gave til ufødt baby.

Anmeld Citér

6. december 2017

Baby2017

Profilbillede for Baby2017
Nu mor til en lille prinsesse
KatMiro79 skriver:

Sidste jul ønskede vi os også babuting men de gik ind under kategorien fælles, så hvis folk købte noget derfra forventede vi self. Ikke en gave hver især også. Vi gav også min svoger og søster et legetæppe til deres ufødte pige som også talte som en fælles gave. Jeg synes ikke i skal købe yderligere men hellere give det som en barselsgave

Anmeld Citér

6. december 2017

KatMiro79

Profilbillede for KatMiro79

Vi har allerede købt individuelle gaver.

Da babylisten er separat ved vi ikke om de regnes som fælles ønsker. De ønsker tøj, ting til barne- og klapvogn, babyalarm, foldebadekar, babyhåndklæder og baby høreværn. 

Det er vel normalt at ønske babyting til jul når terminsdatoen er tæt på jul. Jeg kunne bare ikke finde ud af om hvorvidt de skal regnes som fællesønsker og om det er forventet vi køber noget fra den liste også. Vi vil heller ikke være de eneste som ikke køber noget babyrelateret

Anmeld Citér

6. december 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12

Jeg ville gå ud fra at babyønskerne er noget DE ønsker sig og ikke fordi det ufødte barn skal have en gave. Når i allerede har købt gaver til dem, så ville jeg "nøjes" med en barselsgave, når baby er født. Jeg skriver nøjes i anførselstegn, da jeg ikke rigtig mener at det er at nøjes når man kun giver en barselsgave. Det virker fjollet at give et ufødt barn julegave

Anmeld Citér

6. december 2017

Thea14

Profilbillede for Thea14

Som de andre tror jeg også bare det er fordi de ønsker dog babyting i julegave. Det gjorde jeg da også da jeg var gravid henover julen..

Så hvis I har købt nogle andre gaver, så ville jeg ikke købe mere nu. - ønskelister er vel egentlig også kun vejledende, ellers var det jo en bestillingsliste.

Anmeld Citér

6. december 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg ville se ønskerne som lidt baby shower gaver.  

Dette syntes jeg nu tager overhånd 

Før fødsel gave

Efter fødsel gave 

Barnedåb 

Liige lovligt meget i mine øjne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.