Halsedisse - bruger jeres børn det????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.654 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

lonemus

Nu har jeg flere gange oplevet, at min datter på lidt over 3 år har åben jakke i halsen, når jeg henter hende i børnehaven og de er på legepladsen.

Jeg mener jo det værste sted at fryse er på halsen og på tæerne, så jeg tænker nogle gange: SHIT og skynder mig at lyne hende helt op igen. Mange af de andre børn render på samme måde....er det bare mig der er hysterisk eller hvad?

Hendes jakke er lynet til over brystet, dvs det er kun halsen der er bar. Men hun har vinterjakke på, så hun er egentlig ikke kold, hverken på halsen eller ryggen/maven. Jeg lyner jo altid hendes jakke helt op, når vi er ude herhjemme - især i denne kolde tid!

Jeg overvejer at give hende en halsedisse på, men er bange for hun får det for varmt, hvilket jo heller ikke er rart!! En fleecejakke indenunder er jo osse for varmt....hvad gør jeg, er det okay at pædagogerne ikke lyner helt op, hvilket de ikke gør på nogle af børnene!!!!

Hjælp mig, jeg er forvirret!

Knus Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

vatten

Mathias har halsedisse på, hvis han ikke har elefanthue på. Jeg synes også det er alt for koldt at rende med bar hals, og her lader pædagogerne også jakken være lidt åben.

Anmeld

12. oktober 2009

Henriette72

Selma har en elefanhue i fleece, liggende i vuggestuen og den satser jeg da på de giver hende på når det er koldt udenfor. Men ja hun skal da også have en halsedisse. Det havde hun en sidste år og den var bare super

Anmeld

12. oktober 2009

lonemus

vatten skriver:

Mathias har halsedisse på, hvis han ikke har elefanthue på. Jeg synes også det er alt for koldt at rende med bar hals, og her lader pædagogerne også jakken være lidt åben.

Jeg har osse købt elefanthue til hende, også gør det ikke noget de lader jakken være lidt åben, men jeg syntes altså det er for koldt med åben jakke nu, hvis man ikke har noget der varmer lidt.......men jeg har aldrig før købt halsedisse, så jeg forestiller mig lidt at den varmer alt for meget på hende...hun er normalt en varm pige....og er jo heller ikke kold på halsen, men jeg tænker mere på hun skal få træk osv.

Puha, jeg syntes godt nok der er meget man selv skal huske at sige til pædagogerne i en børnehave....syntes ikke de er så obs på om de fryser lidt osv...eller måske er jeg bare meget forvendt fra den vuggestue hun kommer fra, de var altid meget obs.

Lone

Anmeld

12. oktober 2009

vatten

Min mor har strikket en halsedisse til Mathias. Den er bare ud af tynd bomunldsgarn, så den er lige så tyk, som en tynd striktrøje. Og så svarer det bare til, at han har en rullekravetrøje på, og det synes jeg ikke er for varmt. Men en halsedisse i ren uld, ville nok være rigeligt varmt nu

Anmeld

12. oktober 2009

lonemus

vatten skriver:

Min mor har strikket en halsedisse til Mathias. Den er bare ud af tynd bomunldsgarn, så den er lige så tyk, som en tynd striktrøje. Og så svarer det bare til, at han har en rullekravetrøje på, og det synes jeg ikke er for varmt. Men en halsedisse i ren uld, ville nok være rigeligt varmt nu

Åh ja okay, så kan jeg bedre forstå det....men ja en tyk halsedisse er nok for varm....mon ikke man kan få dem tynde osse.......tak for din hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.